بازگشت ۱۷ هزار مهاجر طی یک هفته به افغانستان نگاهی به روابط اقتصادی ایران و افغانستان + اینفوگرافی خلاصه دیدار پیروزی پنجشیر و ظاهر اسد کابل در لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم معاون وزیر نیرو: اصلاح سد کمال خان برای تامین حقابه ایران ضروری است فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما تمدید شد لیگ برتر فوتسال افغانستان | تیم شمس اف‌سی هرات سومین پیروزی خود را به دست آورد سردار رادان: در حال رایزنی برای توافق با برادران عراقی در خصوص اتباع خارجی هستیم خلاصه بازی تیم‌های پیروزی پنجشیر با یک گل از سد زیتون اف‌سی + فیلم خلاصه بازی تیم اتحاد هرات و برادران خواجه‌زاده در لیگ برتر فوتسال افغانستان شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت
سرخط خبرها

مشتریان به شرکت برق افغانستان ۲۶ میلیارد افغانی بدهکار هستند

  • کد خبر: ۹۰۴۰۰
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مشتریان به شرکت برق افغانستان ۲۶ میلیارد افغانی بدهکار هستند
مسوولان شرکت برق افغانستان اعلام کردند که مشتریان این شرکت در افغانستان از جمله سیاستمدارن و دولتمردان سابق این کشور ۲۶ میلیارد افغانی به این شرکت بدهکار هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسوولان شرکت برق افغانستان اعلام کردند که مشتریان این شرکت در افغانستان۲۶ میلیارد افغانی به این شرکت بدهی دارند.

برشنا سیاستمداران، مقامات دولت سابق، صنعتگران و بازرگانان را از عمده بدهکاران برق عنوان کرده است.

«مولوی عبدالرحمان رحمانی»، رییس بازاریابی شرکت برق افغانستان گفت که مشکلات مالی و عدم پرداخت بهای قبض برق، این شرکت را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

وی پرداخت قبوض برق از سوی مقامات دولت سابق، سیاستمداران، و اعضای پیشین پارلمان را راه حل خروج از مشکل فعلی اداره برق عنوان کرده است.

رحمانی گفت: سیاسیون، مقامات دولت سابق، افراد پرنفوذ، تجار و کارخانه داران از جمله بدهکاران اصلی شرکت برق هستند که یکماه به آن‌ها فرصت پرداخت بهای قبض داده شده و در صورت عدم اقدام پرونده آن‌ها به دادگستری ارسال خواهد شد.

مسوولان شرکت برق افغانستان می‌گویند که این شرکت به کشور‌های صادرکننده برق بدهکار بوده و بخشی از این بدهی مرتبط با دولت گذشته است.

دولت سابق افغانستان نیز همواره با جمع آوری بهای قبض برق از مقامات سابق و افراد پرنفوذ با مشکلاتی مواجه بود.

پیش از این شرکت برق افغانستان ۷۳ نفر از عمده بدهکاران که نامی از بسیاری از نمایندگان مجلس این کشور و افراد پرنفوذی مانند عبدالرشید دوستم، محمد کریم خلیلی و عبد رب سیاف نیز در میان آن بود را منتشر کرده است.

اشرف غنی، دستور داده بود که هیاتی متشکل از امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت حج و شرکت برق به خانه این افراد رفته و آن‌ها را تشویق به پرداخت بهای قبض خود کنند.

با این حال حکمت‌الله نورزی، سخنگوی شرکت برق افغانستان در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: جمع آوری بهای با جدیت ادامه دارد، همزمان، شرکت برق افغانستان بخشی از پول برق وارداتی را تهیه کرده است و در آیندۀ نزدیک به کشور‌های صادرکننده برق پرداخت خواهد کرد.

بخش زیاد برق مورد نیاز افغانستان از کشور‌های ازبکستان، ترکمنستان، ایران و تاجیکستان وارد می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->