حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید افزایش ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب در مشهد | ۴ همت سرمایه‌گذاری شهرداری برای پروژه‌های تولید پساب شهردار مشهد مقدس: امسال مدیران استان را برای افتتاح پروژه‌ها خسته خواهیم کرد + فیلم شهردار منطقه پنج مشهد: امروز در منطقه پنج، حاشیه شهر نداریم رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: سال ۱۴۰۴ سال شکوفایی پروژه‌های شهرداری است نمای رومی، بیماری معماری | گزارش شهرآرانیوز از چالش‌های امروز معماری شهری در مشهد توزیع حدود ۲ هزار تن کالای طرح تنظیم بازار در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: تمرکز ویژه بر مناطق حاشیه و اقشار آسیب‌پذیر در شورای ششم شهردار مشهدمقدس: باشگاه ویژه زوج‌های جوان مشهدی با هدف تقویت مهارت‌های زندگی راه‌اندازی شده است افتتاح ۴ مرکز نوآوری شهری در مشهد | بزرگداشت روز جهانی خلاقیت و نوآوری برگزار شد + ویدئو مدیران جدید فرهنگ‌سرا‌های شهرداری مشهد منصوب شدند + ویدئو ایستگاه شریعتی مشهد، پرازدحام‌ترین ایستگاه مترو مشهد شد | ساعات شلوغی مترو مشهد تشکیل دو شهر جدید در اطراف مشهد قطعی شد | تعیین‌تکلیف نهایی پرونده شهرستان بینالود در آینده نزدیک شاهد عینی توسعه مشهد در عهد مظفری | درباره کوچه «سرآسیا» که روزگاری محل اجتماع «اصحاب سراچه» بوده است خراسان رضوی رتبه‌ی اول کشوری در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قاچاقچی لوازم یدکی حدود ۴۴ میلیارد ریال جریمه شد توقیف ۴۲۰ خودرو حادثه‌ساز در جاده‌های خراسان رضوی (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود

  • کد خبر: ۹۱۶۹۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از روش‌های پاک و باصرفه حمل‌ونقلی شهر‌ها به شمار می‌رود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد. البته هزینه‌های تأمین زیرساخت آن سنگین است.

وی افزود: گفته می‌شود با قیمت‌های کنونی، ساخت هرکیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریت‌شهری و دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در شهر آسان و دسترسی آن‌ها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند، به‌طور جدی درصدد به‌نتیجه‌رساندن ۴ خط قطارشهری مشهد است.

وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیل‌آباد کامل شده و در حال بهره‌برداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰دستگاه واگن روبه‌روییم، اما پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.

پایان حفاری خط ۳ تا انتهای سال

فرهمندی ادامه داد: خط ۲ قطارشهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهیدکاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است. البته یک ایستگاه تا میدان شهیدجوان باید توسعه یابد که تا ۲ سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط ۳ قطارشهری مشهد به سمت شهرک ابوذر تا آخر امسال به پایان می‌رسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گره‌های فنی خط چهارم قطارشهری مشهد برطرف شده و تی‌بی‌ام مشغول حفاری است.

پایان ۴ خط به شرط تأمین اعتبار

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به شرط تخصیص و تأمین اعتبار به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی بیان کرد: تا ۲ سال آینده هسته مرکزی خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهره‌برداری می‌کنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->