علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ علی شهسوار در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه ساخت سایه بان یکی از اقدامات مستمر این سازمان در راستای راحتی مسافران است، گفت: در شهر مشهد سعی شده است در همه ایستگاههایی که قابلیت احداث سایه بان دارند، سایه بانی مناسب نصب شود و تاکنون هم بسیاری از ایستگاههای شهر مشهد به سایه بان مجهز شده اند.
وی افزود: در راستای دسترسی مناسب شهروندان به اتوبوسهای خطوط بی آرتی باتوجه به اینکه این اتوبوسها طول بیشتری نسبت به اتوبوسهای معمولی دارند، سعی شده است سایه بانهای ساخته شده در این ایستگاهها و همچنین سکوهای ساخته شده متناسب با ارتفاع و طول اتوبوسها باشد؛ ازهمین رو، سایه بانهای ساخته شده در ایستگاه خطوط بی آرتی مشهد با دیگر ایستگاهها متفاوت است.
شهسوار با اشاره به ساخت سایه بان ایستگاه میدان توحید گفت: خط۳ بی آرتی مشهد از انتهای خیابان شهید بسکابادی تا بولوار امامیه به صورت رفت و برگشت است؛ مسیر ایزوله این خط در قالب خط فرار در تقاطعها از حرم مطهر تا میدان استقلال اجرا شده است که ۱۵ایستگاه دارد و ازاین میان، تا امروز برای ۱۲ ایستگاه سایه بان ساخته و بهره برداری شده است.
وی با بیان اینکه سه ایستگاه شرق میدان توحید، غرب میدان شهدا و شرق چهارراه شهدا سایه بان ندارند، افزود: اکنون عملیات ساخت سایه بان ایستگاه شرق میدان توحید درحال انجام است که ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهسوار افزود: همچنین ساخت سایه بان ایستگاه غرب میدان شهدا بهعلت تداخل با سایر طرحهای شهرداری در دست بررسی است.
وی ادامه داد: همچنین پیمانکار ساخت سایه بان ایستگاه ضلع شرقی چهارراه شهدا، خط۳ بی آرتی، مشخص شده است و اکنون درحال امضای قرارداد هستیم و به احتمال زیاد عملیات اجرای ساخت این ایستگاه نیز در دوسه هفته آینده آغاز میشود و این ایستگاه نیز تا پایان امسال به سایه بان مجهز خواهد شد.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول همه ایستگا ههایی که سایه بان دارند در مسیر خط۳ بی آرتی ۴۰متر است، افزود: این ایستگاهها چهار نیمکت دارند و به رمپ ویژه معلولان، سکوهای تراز با اتوبوس، روشنایی مناسب و گیت ورودی مجهزند.