آخرین وضعیت ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» | تزریق به مدار با موفقیت انجام شده است + فیلم آیا گلکسی زد فلیپ FE سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود؟ تغییر قابلیت بلاک در ایکس | حالا پست‌های عمومی شما را همه می‌بینند پرواز اولین تاکسی برقی تویوتا در آسمان ژاپن + فیلم (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پرتاب موفق دو ماهواره ایرانی به فضا (۱۵ آبان ۱۴۰۳) + فیلم با هدف خدمت‌رسانی در حوزه کتاب‌داری، یک محصول دانش‌بنیان در کتابخانه‌های مهم کشور استفاده می‌شود جواب پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) بالاترین سرعت پهنای باند اینترنت موبایل متعلق به کدام کشورهاست؟ قابلیت‌های جدیدی که در iOS ۱۸.۲ ارائه می‌شود محمد جعفرپور به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معرفی شد چرا برخی از ویدئوهای اینستاگرام تار و بی‌کیفیت هستند؟ جواب پازل امروز میجر (دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳) چطور با هوش مصنوعی ترانه و موزیک فارسی بسازیم؟ + آموزش و لینک سایت واردات قانونی، قیمت‌های آیفون ۱۶ را منصفانه می‌کند جواب پازل امروز میجر (یکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳) ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» پس از چهارسال تلاش، به فضا پرتاب می‌شوند بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری استان | آغاز ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد + فیلم آغاز فرایند ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از قابلیت جدید جست‌وجوی ChatGPT | معرفی رقیب قدرتمند برای موتور جستوی گوگل
سرخط خبرها

درباره بازی مستقل What Remains of Edith Finch | رئالیسم جادویی در دنیای گیم

  • کد خبر: ۹۳۷۶۴
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
درباره بازی مستقل What Remains of Edith Finch | رئالیسم جادویی در دنیای گیم
استودیو جاینت اسپرو در بازی What Remains of Edith Finch اثری خلق کرده که از نظر جذابیت با بسیاری از بازی‌های پرهزینه استودیو‌های بازی‌سازی بزرگ دنیا برابری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - زمانی که از بازی‌های «داستان‌محور» صحبت می‌شود، ذهن خیلی از افراد به سمت عنوان‌هایی بدون هیجان و حوصله‌سربر می‌رود. مخصوصا اگر این بازی را یک استودیوی مستقل و با هزینه‌های پایین ساخته باشد. اما استودیو جاینت اسپرو در بازی What Remains of Edith Finch اثری خلق کرده که از نظر جذابیت با بسیاری از بازی‌های پرهزینه استودیو‌های بازی‌سازی بزرگ دنیا برابری می‌کند. عامل دیگری که باعث شده است این بازی تا حدی متفاوت‌تر از عنوان‌های مشابهش باشد، فضاسازی سوررئال به‌یادماندنی و نمادپردازی آن در قالب مینی‌گیم‌هایی جذاب و متنوع است. داستان این عنوان درباره خاندانی نفرین‌شده است که به دلیل این نفرین، از هر نسل آن تنها یک نفر زنده می‌ماند.

عمارت متروکه خاندان فینچ

عنوان مستقل What Remains of Edith Finch سرگذشت خانواده‌ای عجیب را روایت می‌کند

ماجرا از نوشته‌های یک دختر آغاز می‌شود. دختری که در ابتدا فقط می‌دانیم نام او ادیت است و به خانواده فینچ تعلق دارد و این قصه برشی است از زندگی او. خیلی زود ماجرای اصلی آغاز می‌شود. شما کنترل ادیت جوان را به دست می‌گیرید و از میان جنگل‌های سبز عبور می‌کنید. در اولین لحظات بازی، با دورنمایی از خانه‌ای بزرگ، قدیمی و چوبی روبه‌رو می‌شویم.

خانه‌ای که خیلی زود می‌فهمید همه چیز به آن منتهی می‌شود: انتهای داستان فینچ‌ها و انتهای این مسیر سرسبز. با پیمودن اولین قدم‌ها به سوی این عمارت خانوادگی، بازی جادوگری‌اش را آغاز می‌کند منتهی با ریتمی بسیار آهسته و ناملموس. با هنر قصه‌گویی‌اش آن‌قدر سرگرمتان می‌کند که نمی‌فهمید این مسیر طولانی چگونه با این سرعت طی شد.

به محض آنکه وارد فضای خانه می‌شوید می‌توانید تنهایی را حس کنید. محیط بازی با تمام وجودش فریاد می‌زند که اینجا روزگاری محل زندگی خانواده‌های بسیاری بوده، اما اکنون دیگر چیزی بیش از یک کلبه متروکه نیست. از گرد و غبار‌ها و اسباب و لوازمی که بیرون گذاشته شده می‌توان فهمید هرکه در این خانه زندگی می‌کرده، سال‌ها پیش از اینجا رفته و همه خاطراتش را جا گذاشته است.

عمارت خاندان فینچ محوطه بزرگی را شامل می‌شود. از طبقات داخلی خانه گرفته تا محیط‌های خارجی، زمین‌های بازی، خانه‌های درختی و قبرستان. در طول بازی قرار است به همراه این دخترک به سرتاسر این خانه عجیب سفر کنید و بفهمید چه بر سر خانواده او آمده است. در هر گوشه این خانه خاطره‌ای نهفته و در هر اتاق ماجرایی در انتظار است. ماجرا‌هایی که منتظرند تا به همراه ادیت بروید و از رازشان پرده بردارید.

شجره‌نامه خانواده نفرین‌شده

عنوان مستقل What Remains of Edith Finch سرگذشت خانواده‌ای عجیب را روایت می‌کند

در بازی‌های مختلف الگو‌ها و طراحی‌های گرافیکی زیادی را در منو‌های Pause بازی مشاهده می‌کنیم. اما کمتر بازی‌ای تصمیم گرفته از این منوی پربازدید به نفع روایت و گیم‌پلی خود بهره گیرد. این اثر، اما تصمیم گرفته است با استفاده از این بخش، یکی از مهم‌ترین بخش‌های روایتش را انجام دهد. بازی در این منو شجره‌نامه‌ای از خاندان فینچ را به شما نشان می‌دهد که نام‌های تک‌تک آن‌ها روی آن نوشته شده و مشخص شده است اعضای این خانواده و به طور کلی اسامی‌ای که در طول بازی به آن‌ها برمی‌خوریم دقیقا چه کسی هستند و با دیگران و به طور خاص با شخصیت اصلی بازی چه نسبتی دارند.

مرحله‌های بازی بر اساس همین شخصیت‌هاست و در هر بخش از خانه، ادیت خاطرات یکی از این شخصیت‌ها را مرور می‌کند. در واقع آن‌ها عادت دارند که برای زنده نگهداشتن یاد عزیزان ازدست‌رفته‌شان آرامگاهی کوچک در محل زندگی برایشان درست می‌کردند و آن را با وسایل و چیز‌هایی که یاد آور خاطرات آنان بود پر می‌کردند.

ادیت دفترچه‌ای دارد که شجره‌نامه خاندانش روی آن نقش بسته است. تصویر صفحه‌ای از این دفترچه در منوی Pause بازی دیده می‌شود و به شما کمک می‌کند بفهمید نام‌هایی که در طول بازی می‌شنوید چه نسبتی با یکدیگر دارند.
ادیت در طول بازی به همه این آرامگاه‌ها سرکشی می‌کند و از هر یک از اعضای خانواده‌اش اطلاعاتی به دست می‌آورد که تا پیش از آن، از آن‌ها خبری نداشته است. او متوجه می‌شود خانواده‌اش چگونه یک‌به‌یک به کام مرگ کشیده می‌شوند و می‌بیند چرا این خاندان به «فینچ‌های نفرین‌شده» مشهور شده‌اند.

کاوش در خاطرات

عنوان مستقل What Remains of Edith Finch سرگذشت خانواده‌ای عجیب را روایت می‌کند

بازی در سفر عجیبی که برای شما تدارک دیده است، داستان تک‌تک افراد خانواده فینچ را به شما نشان می‌دهد. نکته جالب در این داستان آنجاست که هریک از این قصه‌ها با سبک خاصی روایت می‌شوند. در هنگام آغاز هر قصه شما به درون خاطرات شخص مورد نظر فرستاده می‌شوید و به جای او بازی می‌کنید. بازی برای روایت هرکدام از این قصه‌ها غافل‌گیری‌های جالبی دارد و هرکدام از داستان‌ها ویژگی‌های خاص و متنوع مخصوص خود را دارد. به مرور و با آشنایی بیشتر با خانواده فینچ و همین‌طور شخصیت خود ادیت، شما نیز کمابیش در غم آن‌ها شریک می‌شوید و با رخ دادن اتفاقات غم‌انگیز، کم‌کم با سرنوشت تراژیک این خانواده همدل خواهید شد.

این احساس و روند مطلوب رشد آن به گونه‌ای شما را در بر می‌گیرد که لحظات پایانی بازی اوج احساس همذات‌پنداری را با شخصیت‌های بازی خواهید داشت. این عنوان مستقل حس خوشایندی از احساس غم را برایتان پدید می‌آورد. احساس غمی که همچون اندوه در دنیای واقعی، سیاه و دردناک نیست، اما هم‌چنان متحیرتان می‌کند و حالتان را دگرگون می‌کند. بازی در روایت قصه‌ها استادانه عمل می‌کند و به معنای واقعی کار خود را بلد است.

اگر به دنبال گیم‌پلی چالش‌برانگیز و عمیق می‌گردید، بدانید در این بازی از آن خبری نیست. ژانر بازی را می‌توان به‌راحتی در دسته ماجراجویی قرار داد. شاید حتی بتوان مانند بازی «دث استرندینگ» آن را یک شبیه‌ساز پیاده‌روی نامید. به طور کلی سازندگان بیشتر انرژی و تمرکز خود را به روایت داستان اختصاص داده‌اند و به نظر می‌رسد در این میان، گیم‌پلی فدا شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->