نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی»
سرخط خبرها

ما با تو سربلندیم

  • کد خبر: ۹۵۲۶۵
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
ما با تو سربلندیم
ملیحه غیور - مدیر مشارکت‌های بانوان بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی

چگونه سلوک و رفتار، و شیوه مدیریتی و اجرایی یک فرد سرمشق جامعه می‌شود؟ وقتی گفته می‌شود حاج قاسم یک مکتب است یعنی چه؟ رهبر معظم انقلاب یادآور شده‌اند: به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم. به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم.

مکتب چیست و مؤلفه‌های سردار شهید برای مکتب بودن چه بوده است که معظم‌له چنین تعبیری و باوری دارند؟ در کل مکتب به یک نظام منسجم از باور‌ها در یک حوزه معین یا به مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و افکار یک استاد که در جمعی نفوذ یافته باشد می‌گویند. (لاروس)

گاهی مجموعه‌ای از افکار، اندیشه‌ها، باورها، رفتار‌ها و شخصیت وجودی یک فرد آن‌قدر گسترش می‌یابد که بر انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و سردار دل‌ها چنین بود. ولایت‌مداری، مقاومت، اخلاص، فروتنی و مهربانی با ضعفا از ارکان اصلی شخصیت وجودی ایشان بود که عنوان مکتب شهید سلیمانی را به خود گرفت.

رهبر معظم انقلاب به حقانیت ایشان شهادت می‌دهند و به جامعه معرفی می‌کنند. در بسیاری از موقعیت‌ها و مناسبات، معظم‌له مستقیم صحبت نمی‌کنند. یا تذکراتی نمی‌دهند و فردی را تأیید می‌کنند و شهید سلیمانی سردار آن مکتبی می‌شود و قسم جلاله می‌خورد و می‌گوید در قیامت از ولایت‌مداری شما سؤال می‌کنند.

شهید سلیمانی در طول زندگی مبارکش، راه پیش‌رویِ نسل چهارم و پنجم انقلاب را برای رسیدن به گام سوم انقلاب هموار کرد و در راستای تبیین این مکتب، همه اقشار نقش دارند. شاید به‌جرئت بتوانیم از نقش دختران حاج قاسم پررنگ‌تر سخن به میان آوریم.

الگوی دختران حاج قاسم حضرت فاطمه (س) است، همان فاطمه هشت‌ساله‌ای که نه‌تنها در هجرت پیامبر بی‌تابی نکرد بلکه برای پذیرش رسالت و اعزام به مدینه همراهی کرد، همان فاطمه‌ای که در نوجوانی پای پیاده از مدینه تا احد را دوید و زخم‌های پدر را التیام داد و او را برای جنگ روز بعد مسلح کرد، همان فاطمه که در ماجرای سقیفه، بدعت خلافت را غاصبانه خواند و بیعت نکرد، همان فاطمه‌ای که جانش را برای دفاع از ولایت نثار کرد.

ما با تو سربلندیم

الگوی دختران حاج قاسم، بانو زینب (س) است، همان زینبی که خطبه‌هایش شبیه علی (ع) است، شبیه فاطمه (س) است، زینبی که فرایند تربیتی خود را در خانه علی (ع) و فاطمه (س) گذرانده است. هجرت، جهاد، صبر، مقاومت، شجاعت و دلدادگی را از مادر آموخته است، زینبی که در صبرش، صابرین را به خشوع واداشته است.

فضایل حضرت زینب (س) از مقام دختری و دختر بودن ایشان است و دختران حاج‌قاسم اگر بخواهند دورنمایی از این شخصیت‌ها داشته باشند، اصالت دخترانه و ذخایری را که خداوند در وجود آن بانو نهادینه کرده است، باید کشف کنند، زیرا هرآنچه در زینب (س) بود، خداوند در وجود همه دختران قرار داده است.

دختران حاج‌قاسم همچون پدرشان که مالک اشتر علی‌زمانه بود، زینب‌های زمانه هستند که با صبر و مقاومتشان، اخلاص و فروتنی را در مکتب حاج قاسم نشر می‌دهند. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خطاب به دختران شهدا، «در خود روحیه شهیدان را تقویت کنید. شما شیرزنان آینده کشور هستید.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->