یک شرکت انگلیسی اولین تماس تصویری ماهواره‌ای جهان را برقرار کرد تا چندماه دیگر سرویس روبوتاکسی تسلا در آستین تگزاس راه‌اندازی می‌شود دانش بنیان‌ها شهربازی هوشمند می‌سازند پژمان‌فر: بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها در راه است چرا زن‌ها کمتر از مردان از هوش مصنوعی ChatGP استفاده می‌کنند؟ چه چیزی ناگهان هوش مصنوعی چینی «دیپ‌سیک» را محبوب کرد؟ OpenAI: هوش مصنوعی چینی DeepSeek از مدل‌های رقبایش کپی کرده است واکنش مدیرعامل OpenAI به هوش مصنوعی چینی DeepSeek محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) | ترافیک پرحجم در میدان انقلاب اسلامی و کوشش مشهد (۹ بهمن ۱۴۰۳) وزارت ارتباطات از وقوع اختلال در شبکه اینترنت کشور خبر داد (۸ بهمن۱۴۰۳) بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت عید مبعث + روش فعالسازی بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت عید مبعث + روش فعالسازی چرا DeepSeek باعث سقوط ارزش سهام شرکت‌های هوش مصنوعی شد؟ زمان رونمایی از ناتینگ فون ۳ مشخص شد همه چیز درباره هوش مصنوعی DeepSeek | زلزله‌ای در مدل‌‌های هوش مصنوعی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنبورهای عسل برای جمع‌آوری غذا چقدر از کندو دور می‌شوند توضیحات وزیر ارتباطات درباره طراحی پلتفرم بازارگاه انرژی برای جلوگیری از ناترازی دستبند سلامتی با طرح پلی‌استیشن، محصول مشترک سونی و شیائومی + عکس آنتن آیفون‌های وارداتی غیرقانونی برگشت | فرآیند رجیستری به زودی تعریف می‌شود آیا سامسونگ در گلکسی S25 از آیفون اپل کپی کرده است؟ مدیر عامل آنتروپیک: هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ از هوش انسانی پیشی بگیرد
سرخط خبرها

۹میلیون نفر در ایران از اینستاگرام درآمد دارند

  • کد خبر: ۹۷۶۶۲
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
۹میلیون نفر در ایران  از اینستاگرام درآمد دارند
گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که ۶۵ درصد مردم ایران از شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها استفاده و ۲۰ درصد آنها معادل ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند. یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت و این شبکه‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آمارها و گزارش ها نشان می دهد اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در ایران به حساب می‌آید.

روزنامه «خراسان» در ادامه گزارش خود نوشته است که مقایسه آمار منتشرشده از سوی مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد از بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون کاربر ایرانی به این اپلیکیشن اضافه شده و از ۴۷میلیون به ۴۸ میلیون رسیده است.

اما اهمیت این شبکه اجتماعی به همین‌جا ختم نمی‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهند تعداد زیادی از صفحات موجود در این شبکه، به فعالیت‌های تجاری اختصاص دارند و این صفحات تجاری عمدتا متعلق به کسب‌وکارهای خانگی، بومی و غیررسمی هستند و فضای این بستر اجتماعی به تدریج به سمت یک بازارگاه بزرگ برای کسب‌وکارهای خرد و خانگی رفته به‌طوری‌که ارتزاق تعداد زیادی از خانوارها حالا به وجود اینستاگرام گره خورده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب و کار

درحقیقت اینستاگرام و بعضی دیگر از شبکه‌های اجتماعی، سبب حذف هزینه‌هایی مانند اجاره مغازه یا فروشگاه، سرمایه‌گذاری کلان ابتدای کار و حتی حذف هزینه سربار شده‌اند.

بررسی‌های مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد که در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب و کار در اینستاگرام فعالیت داشته‌اند که حداقل ۲۰۰ هزار کسب‌وکار بزرگ و متوسط را شامل می‌شده و ۵۰۰ هزار کسب‌وکار استانی و بومی که هر کدام از این صفحات، منبع درآمد ماهانه یک یا چند نفر بوده است. در این بین یک میلیون صفحه هم در اینستاگرام وجود دارد که درآمد حداقلی دارند.

پیش از این هم تجارت نیوز، گزارشی به نقل از مرکز آمار منتشر کرد که نشان می‌داد ۶۵ درصد مردم ایران از شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها استفاده و ۲۰ درصد آنها معادل ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند. یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت و این شبکه‌هاست.

نکته مهم‌تر اینکه اینستاگرام با ۸۳ درصد در صدر استفاده کسب‌وکارها قرار دارد که این یعنی حدود ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند.

آنچه مشخص است فضای پیش روی اینستاگرام نه فقط به‌عنوان یک شبکه سرگرم‌کننده و تفریحی، بلکه به‌عنوان بستری برای انجام فعالیت‌های تجاری مطرح است. از آنجا که مرجعی قانونی و رسمی برای مدیریت مبادلات انجام‌شده در اینستاگرام وجود ندارد، میزان گردش مالی حاصل از مبادلات کالا و خدمات در این پلتفرم قابل محاسبه نیست.

اصلی ترین مشاغل اینستاگرامی

۹میلیون نفر در ایران  از اینستاگرام درآمد دارند

اصلی‌ترین حوزه کسب و کاری در اینستاگرام، پوشاک و بعد از آن آرایشی و بهداشتی و در رتبه سوم مشاغل حوزه مشاوره و خدمات و در چهارمین جایگاه لوازم منزل و کسب و کارهای مرتبط با آن و بعد از آن مواد غذایی قرار دارد. لوازم ساختمانی و دکور منزل و زیورآلات در جایگاه بعدی و همچنین در انتهای نمودار لوازم خودرو و کسب وکارهای مرتبط با گل و گیاه و حیوانات و در سه عنوان آخر کتاب، موبایل و لوازم الکترونیکی و دیگر کسب و کارها که به تنهایی سهم جدی نداشته‌اند، قرار دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->