مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
سرخط خبرها

جایزه شجاعت برای شکارکنندگان تروریست تکفیری

  • کد خبر: ۱۰۴۴۷۱
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
جایزه شجاعت برای شکارکنندگان تروریست تکفیری
غلامرضا بنی اسدی - روزنامه نگار

ماجرای شهادت و جانبازی سه روحانی مردمی در حرم مطهر رضوی باید همچنان در مرکز توجه باشد و از زوایای گوناگون هم بررسی شود. شخصیت‌هایی چنین محترم که خودشان را وقف عام خدمت به مردم کرده بودند، باید مثل سرمشق، پیشانی نوشت صفحات دفتر زندگی ما باشند.

تکفیری‌ها که حجج اسلام اصلانی و دارایی و پاکدامن را هدف گرفتند، باید با تکثیر مردمانی از این دست روبه رو شوند که رمق تکفیر و تکفیریان را بگیرند. آنان خدمت به حاشیه را بر راحت طلبی در متن ترجیح دادند و به جهاد همت کردند. راهشان شجاعانه باید ادامه یابد. گفتیم «شجاعانه» و لازم است به این مهم هم عنایت شود که شجاعت صفتی پسندیده و شایسته احترام و ارج نهادن است.

این قدردانی را می‌توان به سان شکر نعمت دانست که نعمت افزا هم می‌شود. نعمتی که، چون در افزایش باشد، هیچ دشمنی نمی‌تواند به جز به احترام به این خاک و مردمانش نگاه کند. شجاعت احترام برانگیز است؛ در برابر دشمن راه می‌بندد و برای دوست راه می‌گشاید. این را در ماجرای به دام انداختن تروریست تکفیری در حرم دیدیم.

مردم بودند که خطر کردند و با اقدامی خطیر، تیغ تیزی را که بر جان سه نفر نشسته بود، از کار انداختند و جنایتکاری که خودش را توانمند می‌پنداشت، به لحظه‌ای بر خاک نشاندند. کلیپ‌های پخش شده به خوبی این را نشان می‌دهد. این هم نشانه خوبی است از فعال و هوشیاربودن مردم. قدر باید دانست این را. اهل قلمی از پیشکسوتان

دفاع مقدس هم به این نکته توجه می‌داد. من و خیلی از مردم، بر همین اساس می‌خواهیم کسانی که در دستگیری این تروریست بی وطن خطر کردند و خودشان را به معرکه رساندند، حتما تشویق شوند. شاید خادمی افتخاری حرم بهترین مشوق برای هوشیاری روزافزون آنان و همه ما باشد. شاید نشان شجاعت بتواند به ترویج این خصلت بایسته کمک کند.

شاید اعطای نشان شهید کاوه چنان که حمیدرضا صدوقی پیشنهاد می‌کند، این قدردانی را جاودانه کند. به هرروی، اقدامات کسانی که تروریستی از نوع تکفیری را مهار می‌کنند، شایسته قدردانی است. به این نکته ظریف توجه کنیم تا در عمل مردم را به صفات پسندیده دعوت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->