طوفان شدید مشهد جان درختان را گرفت | سقوط ۶۲ اصله درخت در سطح شهر (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فروش ۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ آذین‌بندی و نورپردازی ۲۳۲ کیلومتر از معابر مشهد هم‌زمان با دهه کرامت ۱۴۰۴ جشن‌های دهه کرامت ۱۴۰۴ در مشهد، از ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود افزایش سقف شارژ من‌کارت شهروندی مشهد تا ۲۰۰ هزار تومان مشهد در وضعیت هشدار | تمهیدات ویژه شهرداری مشهد برای مقابله با بارندگی و سیلاب (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آماده‌باش شهرداری مشهد برای مقابله با وزش باد شدید و رگبار باران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای قدیمی در محله توحید مشهد | پاچناری که گلشن شد اطلاعیه تعطیلی ۵ بوستان مشهد به دلیل شرایط ناپایدار جوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) دو پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل متروپلیس برای توجه ویژه به کودکان و مردم غزه مطالبه ساکنان محله سجادیه مشهد برای بازگشت مشوق‌های بافت فرسوده ثبت ۱۰ رویداد گردشگری مشهد مقدس در تقویم ملی عضو شورای اسلامی شهر مشهد: خیلی مهم بود که اتصال مترو به حرم مطهر رضوی در دوره ششم شورا انجام شود رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: تحولات زیادی در دوره اخیر شورا در حوزه بانوان رخ داده است | به دنبال نگاه زنانه و مادرانه به شهر بودیم دبیرکل انجمن کلان‌شهر‌های جهان: مشهد به‌زودی از یک شهر مشهور، به بازیگر بین‌المللی تبدیل خواهد شد نگاه سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد به عملکرد شورای ششم | این دوره، فعال‌ترین شورای شهر مشهد است مرور کارنامه شورای ششم از زبان رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد | این شورا دستاورد‌های بزرگی داشته است پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان برای تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری در متروپلیس + فیلم هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهر مشهد از نگاه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد | فراوانی طرح‌های دوفوریتی، چالش بزرگ شورای ششم بود ناصحی: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است
سرخط خبرها

شهردار مشهد: حلقه وصل مردم و مسئولان روابط‌عمومی‌ها هستند

  • کد خبر: ۱۰۸۸۴۹
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
شهردار مشهد: حلقه وصل مردم و مسئولان روابط‌عمومی‌ها هستند
شهردار مشهدالرضا (ع) ضمن اشاره به سه نقش اصلی روابط عمومی‌ها در جهان‌شهر مشهد، گفت: توجه به جایگاه بین المللی شهر، هم‌افزایی بین دستگاهی و امیدبخشی این سه نقش هستند.

به گزارش شهرآرانیوز،  سید عبدالله ارجائی  در نشست با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان که به‌مناسبت روز روابط عمومی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ها، اظهار کرد: شما در سه سطح به‌نظام جمهوری اسلامی می‌توانید کمک شایانی داشته باشید.

وی ادامه داد: سطح اول، بین‌المللی است که جمهوری اسلامی در عرصه گفتمان و ایدئولوژی بین‌المللی دارای حرف است؛ لذا تک‌تک افرادی که در این عرصه فعال هستند می‌توانند در بسط و گسترش این گفتمان کمک کنند، شما در یک شهر بین‌المللی حضور دارید.

شهردار مشهد افزود: براساس متون قرآنی؛ اگر اذن خدا باشد حتی یک جمع کوچک می‌تواند بر جمع یک جمع بزرگ پیروز شود، به‌ویژه در نبرد ناجوانمردانه‌ای که علیه‌السلام و جمهوری اسلامی شکل‌گرفته این مساله حائز اهمیت است.

ارجائی بیان کرد: امروز در آن سطحی که باید، به مشهد توجه نمی‌شود و اعتبارات دولتی بخش کوچکی از این مساله است، مهم این است که جایگاه ویژه مشهد در شان شهر فلسفه ذاتی آن نیست؛ این شهر پیرامون مضجع مطهر امام هشتم شکل‌گرفته است، اما نگاه ملی به شهرما، متفاوت با سایر مراکز استان‌ها نیست که حتی در ردیف سایر استان‌ها اولویت اول نیستیم.

وی اضافه کرد: از شما برای کار مستمر و مداوم جهت اعتلای شهر دعوت می‌کنم، مشهد بیشترین خدمات را به زائرین علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌دهد و قطب گردشگری کشوراست، اما مسائلی در آن بزرگ می‌شود که اصلاً در شان این شهر نیست، افسران جنگ نرم شما هستید. باید برای هم‌افزایی همدلانه دست‌به‌دست هم دهیم.

شهردار مشهد عنوان کرد: امروز مردم ما نیاز به امید دارند، امروز نیاز داریم برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر ظرفیتی که داریم استفاده کنیم، زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم و مردم همه ما را در کنار و ردیف هم می‌بینند.

شهردار مشهد گفت: حلقه وصل مردم و مسئولان روابط‌عمومی‌ها هستند و باید برای بازتاب فعالیت‌های سازمان خود تلاش کنند.

ارجائی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها آینه اطلاع‌رسانی اقدامات ادارات هستند، گفت: خبرگزاری، روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری از شما اطلاعات می‌گیرند، پس خواهش می‌کنم در بازتاب فعالیت‌ها و خدمات دستگاه اجرایی خودتان به جد تلاش کنید.

وی اظهار کرد: روابط عمومی برای مدیر کار نمی‌کند بلکه برای نظام و اسلام کار می‌کند. از سوی دیگر خدمات دستگاه‌های اجرایی امروز بیش از آن چیزی است که در سطح جامعه منعکس می‌شود. دولت، دستگاه قضایی، نیروی نظامی و انتظامی و  مظلوم واقع شده‌اند، اگر این میزان خدمات این افراد نبود امروز وضعیت چگونه بود؟ عزیزان در روابط عمومی می‌توانند فارغ از اینکه چه کسی، چه ساختار و حزبی سکان‌داری و مدیریت می‌کند؛ دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را که مورد حملات رسانه‌های غربی قرارگرفته را به مردم برسانید.

شهردار مشهد ادامه داد: در یکی از رسانه‌ها قسمتی به‌عنوان خبر خوب وجود داشت که ایده بسیار خوبی بود و چقدر عالی است این مساله افزایش پیدا کند. هر اتفاق و رویدادی که در این شهر قرار است رقم بخورد، باید با این فلسفه ذاتی، نسبت خودش را مشخص کند. اما امروز شهر ما توسعه نامتوازنی دارد و حرم مطهر میانه و مرکز شهر نیست. فاصله آخرین نقطه جمعیتی مشهد روی نقشه تا حرم مطهر ۱۷ کیلومتر و سمت شرق ۶ کیلومتر است؛ این یعنی رشد سه برابری غرب نسبت به شرق و تبدیل مشهد به تهران و شهر ری که پسندیده نیست، همین مساله را به مشکلات نما و معماری، فرهنگ، اجتماعی، اطلاع‌رسانی، خبر و... بسط دهید.

شهردار مشهد اضافه کرد: مشهد حرم‌شهر است و این مساله محدوده محل فیزیکی حرم امام رضا (ع) نیست، تمام مشهد، حرم امام رضا (ع) است.

تصویر مشهد در جهان، مرهون تلاش‌های روابط عمومی است

رئیس مرکز اطلاع‌سانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز در این نشست تصویر مشهد در جهان را مرهون تلاش‌های روابط عمومی دانست.
سید ناصر نعمتی اظهار کرد: مهم‌ترین هنر روابط‌عمومی این است که در حین انتقال پیام، نکته‌ای که باید و واجب است را منتقل کند.

وی ادامه داد: امروز روزی است که باید از روابط عمومی‌ها و از افرادی که برای شهر مشهد تلاش می‌کنند تقدیر کنیم، شما تنها در حوزه ارتباطات سازمان خود، کار نمی‌کنید، شما روابط عمومی این شهر هستید که تصویر شهر مشهد را نشان می‌دهید، آن چیزی که امروز تصویر شهر را نشان می‌دهد مرهون تلاش‌هایی است که هرکدام از شما در دستگاه خودتان انجام می‌دهید و اگر تصویری که نشان می‌دهید، نباشد، وضعیت هیچ‌گاه مطلوب نخواهد بود؛ لذا برای ساخت این تصویر و از اینکه از مشهد در فضای بین‌المللی مراقبت می‌کنید، هنر و ظرافت به خرج می‌دهید تا این اتفاق رخ دهد، تشکر می‌کنم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد افزود: مهم‌ترین خطری که مجموعه ما را تهدید می‌کند این است که مدیران ما نسبت به نقشه روابط عمومی بی‌تفاوت باشند، امروز باید در این مورد با هم گفتگو کنیم که چطور می‌توانیم تصویر مشهد را به تصویر بهتری تبدیل کنیم، این مهم‌ترین کمک می‌توانیم به شهر مشهد داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->