جریمه شرکت مشهدی به علت اجرا نکردن به تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۴۰ درصد بازار موبایل در اختیار ۳۰ نفر

  • کد خبر: ۱۰۹۳۵۲
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
۴۰ درصد بازار موبایل در اختیار ۳۰ نفر
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی تصویری تلفن همراه گفت: این روز‌ها یک شاغل باید پس‌انداز چند ماه خود را برای خرید یک تلفن همراه هزینه کند؛ ریشه برخی از گرانی‌ها داخلی است و نمی‌توان دلیل همه این افزایش نرخ‌ها را به تحریم‌های خارجی نسبت داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم درستی با بیان اینکه ۷۵ درصد از تلفن‌های همراه خریداری شده از سوی مردم نرخ ۷ تا ۸ میلیونی دارند، افزود: ۲۵ درصد از سهم بازار در اختیار گوشی‌های همراه بالای ۱۰ میلیون تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که سهم بازار از گوشی‌های همراه لوکس و بالای ۶۰۰ دلار قابل توجه نیست اما از سوی دیگر ارزبری آنها نیز قابل توجه است، آیا شما مخالف ممنوعیت واردات گوشی‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار هستید؟ گفت: حدود ۳ سال است که این بحث مطرح شده اما شاهد عملیاتی شدن آن نبودیم مطابق با شنیده‌ها بناست این طرح در نیمه دوم شهریور سال جاری اجرایی شود. من بر این باورم باید طرح‌هایی اجرا شوند که بازار، مصرف‌کنندگان و دولت متضرر نشوند. همچنین باید تکلیف خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه لوکسی که مسافران با خود می‌آورند مشخص شود.

به گفته این فعال اقتصادی؛ اگر دولت ممنوعیت واردات یک کالا را وضع می‌کند باید ما به ازای آن کالایی را به عنوان جایگزین معرفی کند.

وی با اشاره به لزوم مبارزه با کالای قاچاق از مبدا، افزود: نباید اجازه داده شود که کالاهای قاچاق به بازار برسند و بستر واردات کالای قاچاق باید مسدود شود نه اینکه بعد از عرضه کالای قاچاق در بازار بخواهیم با فروش آن مبارزه کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران ادامه داد: این روزها یک شاغل باید پس‌انداز چند ماه خود را برای خرید یک تلفن همراه هزینه کند؛ ریشه برخی از گرانی‌ها داخلی است و نمی‌توان دلیل این افزایش‌ها را به تحریم‌های خارجی نسبت داد.

این فعال اقتصادی اشاره به تاثیر نرخ ارز بر بازار کالاهای وارداتی، گفت: در حال حاضر با کمبود تلفن همراه در بازار مواجه نیستیم، بازار تامین است و شرکت‌ها برای حفظ تعادل در بازار سود خود را کاهش می‌دهند تا کالا با نرخ معقول در بازار عرضه شود.

درستی با طرح این پرسش که چرا باید ارز حاصل از فروش خشکبار بالاتر از نرخ بازار در اختیار واردکنندگان تلفن همراه قرار بگیرد؟ تاکید کرد: آیا صادرکنندگان خشکبار توانسته‌اند این ارز را تامین کنند؟ چرا زمینه‌هایی ایجاد می‌شود که برای تامین ارز باید زیرمیزی داده شود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید کالاهای دوم بعد از افت توان خرید مصرف کنندگان افزایش پیدا کرده است، افزود: حدود ۳ هزار مدل تلفن همراه در بازار موجود است و خریداران با توجه به توان خرید تلفن همراه مورد نیاز را انتخاب می‌کنند. یک زمانی حدود ۱۰ وارد کننده تلفن همراه در کشور فعال بودند این در حالیست که امروز تعداد واردکنندگان به بالای هزار شرکت رسیده است.

به گفته این فعال صنفی؛ در شرایط فعلی ۴۰ درصد بازار تلفن همراه در اختیار ۳۰ نفر است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با اشاره به لزوم رفع موانع تولید و فضای کسب‌وکار، تصریح کرد: در بسیاری از موارد مصوبه‌ها تصویب می‌شوند اما عملیاتی نمی‌شود و باید با افرادی که خلل در روند تولید ایجاد می‌کنند برخورد شود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->