ساخت نوعی رنگ ضدعفونی‌ کننده برای بیمارستان‌ها تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم
سرخط خبرها

کلماتی را که نباید در گوگل سرچ کرد، بدانید

  • کد خبر: ۱۱۰۴۵۴
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کلماتی را که نباید در گوگل سرچ کرد، بدانید
گوگل همانند هر کسب‌وکار دیگری با بررسی نتایج کاربران، می‌تواند از نیازمندی‌های آن‌ها آگاه شود. اما برای جلوگیری از برخی موارد نقض حریم خصوصی یا دریافت اطلاعات بیشتر، از جمله دریافت تبلیغات ناخواسته، کاربران می‌توانند برخی موارد را در گوگل جستجو نکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، موتور جستجوی گوگل از ابتدای فعالیت تاکنون برای کاربران سراسر جهان تا حدود زیادی مفید بوده است. چرا که کاربران با استفاده از گوگل می‌توانند اطلاعات جدید و گسترده‌ای را درباره هر چیزی پیدا کنند.

گوگل تحولی عظیمی را در شبکه اینترنت به وجود آورد و دارای امنیت نسبتا خوبی است. با وجود این، هر آنچه در این شبکه وجود دارد لزوما واقعیت ندارد و ممکن است برای کسب‌درآمد مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا حجم اطلاعاتی که روزانه در آن ثبت و وارد می‌شود، به قدری زیاد است که در برخی از مواقع قابل کنترل نیست.

هر کاربر اینترنت باید این نکته را بداند که هر آن چیزی که در گوگل جستجو می‌کند، نمی‌تواند نتیجه قطعی و درستی داشته باشد. اما برخی از کاربران بدون اینکه به سراغ منابع بیشتری بروند به یکی از نتایج گوگل اکتفا می‌کنند که می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. اما در تعدادی از موارد بهتر است از همان ابتدا، جستجویی صورت نگیرد. این موارد کدام‌اند؟

این موارد را جستجو نکنید

زمان مرگ: کاربرانی در سطح وب وجود دارند از گوگل انتظار دارند زمان مرگ آن‎ها را بداند. اگر فردی در اینترنت کلمات زمان مرگ (Death Clock) را جستجو کند، با سایت‌هایی مواجه می‌شود که براساس اطلاعاتی که از کاربر در مورد سن، قد، وزن و ... می‌گیرد، به او زمان دقیق مرگ را می‌گوید. اما این کار تنها عوارض بسیار بدی بر روحیه کاربر خواهد داشت و هیچ واقعیتی ندارد.

علائم بیماری: وب سایت‌های زیادی وجود دارند که به طور تخصصی در خصوص مسائل بیماری اظهار نظر می‌کنند. اما قطعا اغلب آن‌ها توسط یک پزشک متخصص اداره نمی‌شوند. جستجو در اینترنت در خصوص معنای علائم، گاهی به کاربران در همان لحظه هیچ کمکی نمی‌کند. کاملاً برعکس، ممکن است احساس فرد را بدتر کند. افراد در این مواقع فقط باید به سراغ یک پزشک واقعی بروند.

اپلیکیشن‌های بانکی: این روز‌ها هکران سایبری بیش از هر چیزی به‌دنبال هک اطلاعات بانکی کاربران هستند. به همین دلیل سعی می‌کنند با ساخت بدافزار‌ها و پخش کردن لینک‌های جعلی در گوگل به اطلاعات بانکی دست پیدا کنند. کاربران اینترنتی باید در صورتی که می‌خواهند اپلیکیشن پرداخت و مالی خاصی را بر روی موبایل خود اجرا کنند، به سراغ سایت‌های رسمی بانک‌ها بروند و از مطمئن بودن لینک‌های دانلود اطمینان حاصل کنند.

افسردگی: اگر فردی فکر می‌کند که افسردگی دارد و تلاش می‌کند ان را با دارو‌های بدون نسخه درمان کند، ممکن است در حال نادیده گرفتن یک مشکل بزرگ‌تر باشد. برخی تومور‌های مغزی به خاطر تغییر در شخصیت فرد یا افسردگی شکل می‌گیرند. در این مواقع، بهتر است حتما به پزشک مراجعه شود.

علاوه بر موارد بالا، مسائل دیگری مانند جرم‌ها، دارک‌وب‌ها و ... وجود دارند که هیچ کاربری معمولا به آن‌ها در گوگل سر نمی‌زند. گوگل طبیعتا مزایای بیشتری از معایب خود برای کاربران فراهم کرده‌است تا کاربران بتوانند به دنیایی جدید و پر از اطلاعات درست به راحتی دست پیدا کنند.

گوگل درباره ما چیزی می‌داند؟

براساس گزارش‌های موجود، به نظر می‌آید که این شرکت مانند هر کسب‌وکار یا شبکه‌های اجتماعی دیگری در سراسر دنیا، برخی اطلاعات کاربران خود را رصد و ضبط می‌کند.

به زبان ساده‌تر گوگل یک پرونده کامل از علایق و سلایق کاربران را دارد که بر اساس آن، تبلیغاتی مطابق نیاز کاربران را به آن‌ها نشان می‌دهد. یعنی گوگل همانند فیس‌بوک این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند. سپس از آن‌ها برای نمایش تبلیغاتی که بر اساس نیاز و علایق کاربر است استفاده می‌کند. برای گوکل فرقی نمی‌کند که کاربر از اینترنت برای چه اهدافی استفاده می‌کند.

این تبلیغات در جستجو‌های گوگل یا حتی صفحه موبایل شما، سرویس جیمیل (ایمیل)، یوتیوب یا دیگر سرویس‌های مرتبط با گوگل نمایش داده‌می‌شود.

با توجه به اینکه گوگل همچنان یکی از موارد سرویس‌های پرکاربرد در جهان است و اکثریت کاربران از آن برای یادگیری بیشتر استفاده می‌کنند؛ در عوض، این سرویس‌دهنده هم برخی از اطلاعات کاربران را برای کسب درآمد جمع‌آوری می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->