گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

باز نشدن ایربگ ۹۰ درصد خودرو‌های تصادفی در یک پارکینگ!

  • کد خبر: ۱۱۲۱۷۱
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
باز نشدن ایربگ ۹۰ درصد خودرو‌های تصادفی در یک پارکینگ!
رئیس پلیس راهور گفت: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودرو‌های تصادفاتی، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود!

به گزارش شهرآرانیوز، مدتی پیش مصطفی آقامیرسلیم؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مسئله باز نشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات جاده‌ای مدعی شده بود: "این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد! کسانی که مدعی باز نشدن ایربگ خودرو‌ها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند! پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه‌آلود از عبور و مرور خودرو‌ها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود حتی به فرض اینکه ایربگ خودرو‌ها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است! "

ادعای این نماینده مجلس مبنی بر باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، واکنش سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور را در پی داشت.

هادیانفر در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: به نظر بنده این اظهارنظر‌ها به این خاطر است که این افراد در بحث خودرو سود و منفعت دارند البته این شخص را نمی‌دانم، اما تعداد زیادی از این اشخاص در موضوع خودرو، محل درآمد دارند یا کارخانه‌دار هستند.

وی از نمایندگان مجلس و سایر افرادی که در این حوزه صحبت می‌کنند، خواست، منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند و متذکر شد: ما به عنوان پلیس، همه‌روز شاهد تصادفات هستیم، تقریباً هر دو تا سه روز یک بار، یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم و واقعاً نمی‌پذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم، زیرا مردم نگران می‌شوند، اما این اتفاقات هر روزه روی می‌دهد.

این مقام انتظامی یادآور شد: بحث کیفیت و ایمنی از فرمایشات مقام معظم رهبری و مورد تأکید ایشان است لذا دولت نیز باید اراده جدی در این رابطه داشته باشد و ان‌شاءالله پیش‌گام شود.

واقعاً ساخت یک خودرو نسبت به یک موشک، سخت نیست

هادیانفر با تأکید بر اینکه ایمنی نباید به صورت صوری و باید واقعی باشد، گفت: ایمنی و کیفیت باید به صورت واقعی در تولیدات بالا برود هر چند که ما خودروی ملی نداریم، اگر کسی بگوید خودروی ملی داریم، حرف اشتباهی زده است و ما در کشور کار مونتاژ را انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور با اشاره به دسته‌بندی صنعت خودرو و اینکه در دنیا سه دسته در صنعت خودرو فعالیت دارند، متذکر شد: یک دسته تولیدکننده، مبتکر و خلاق هستند، دسته دیگر مانند صنعت خودرو در چین، کپی‌کار بوده و کار شبیه‌سازی را انجام می‌دهند و دسته سوم نیز مونتاژ‌کار بوده و قطعات را کنار هم مونتاژ می‌کنند که کشور ما نیز در بخش سوم فعالیت دارد، اما انتظار مقام معظم رهبری و ما این بود که در این سال‌ها تولیدکننده می‌شدیم، برای ما که توانایی تولید موشک را داریم، واقعاً ساخت یک خودرو نسبت به یک موشک، سخت نیست.

وی ادامه داد: ما خودرو‌های ناایمن را بر اساس تحلیل تصادفات، دسته‌بندی می‌کنیم البته برخی می‌گویند چرا پلیس تازه درباره خودرو‌های ناایمن شروع به اظهارنظر کرده است که مجدداً باید یادآور بشوم که ما این موضوعات را از اواخر سال ۹۸ متذکر شدیم، چه کسی تولید پراید و پژو ۴۰۵ را متوقف کرد؟ تمام مستندات در این رابطه وجود دارد، آن زمان مدیرعامل وقت سایپا نزد من آمد و گفت که روزانه ۴۰۰ دستگاه پراید تولید می‌کنند یعنی در واقع کارخانه با تولید پراید می‌چرخید که ما گفتیم باید تولید پراید متوقف شود که با پیگیری‌های صورت گرفته از دولت وقت، معاون اول، وزارت و وزیر صنعت، تولید پراید متوقف شد.

چرا خودرو‌ها با ورق سه‌لایه غیرایمن تولید می‌شوند؟

هادیانفر با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما تولید خودروی ملی است که به آن افتخار کنیم، تصریح کرد: در وهله بعد به دنبال این هستیم که کیفیت و ایمنی خودرو‌هایی که هم‌اکنون مونتاژ یا وارد می‌شود، بالا برود، به طور مثال چرا [در تولید خودرو]از فولاد کم کربن استفاده نمی‌کنیم و از ورق سه لایه غیرایمن استفاده می‌کنیم که خودرو در هر حالت تصادف چه با زاویه مناسب چه غیرمناسب، مچاله می‌شود و سرنشینان در آن گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس راهور اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس درباره باز نشدن ۱۰۰ ایربگ از میان ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده و ناچیز بودن این رقم را نیز ناشی از عدم اطلاعات کافی دانست و گفت: فقط در یک پارکینگ تصادفات، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشد، یعنی حدود ۹۰ درصد ایربگ‌ها عمل نمی‌کند و ما مستندات بررسی کارشناسی فنی این خودرو‌ها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: ایربگ راننده در تمام دنیا تابع دستی کردن و قفلی نیست و ایربگ راننده در تمام دنیا در صورت تصادف باید باز شود، اما در برخی از خودرو‌ها این امکان وجود دارد که ایربگ سرنشین کنار راننده باز یا قفل باشد.

وی یادآور شد: زمانی فردی گفت که تست کِرش باید به صورت نرم‌افزاری درست شود البته این رؤیا است و شدنی نیست؛ تست کرش باید واقعی باشد و خودرو از زاویه‌های مختلف در سوانح تست شود، من نیز در رسانه گفتم که اگر می‌خواهید بدانید که تست کرش عمل می‌کند یا خیر، به قبرستان خودرو‌ها بروید و وضعیت خودرو‌های تصادفی را ببینید که با زاویه‌های مختلف اعم از جلو یا عقب تصادف کرده یا واژگون و له شدند.

هادیانفر با تأکید بر اینکه تمام حرف ما این است که کیفیت و ایمنی خودرو ارتقاء یابد، گفت: کیفیت و ایمنی چه برای خودرویی که از خارج وارد می‌شود و چه خودرویی که مونتاژ داخل است، باید ارتقاء پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->