مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تشکیل ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان

  • کد خبر: ۱۱۹۱۶۶
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
تشکیل ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان
ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با توجه به وقوع سیلاب ها در کشور تشکیل جلسه داد‌.

به گزارش شهرآرانیوز، این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرداری مشهد در راستای هماهنگی و پیش بینی حوادث احتمالی و پیشگیری از حوادث تشکیل شد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: هدف از تشکیل ستاد بحران پیش بینی ها برای کاهش خسارت و جلوگیری از خسارت های احتمالی است تا حوادث را به حداقل برسانیم.

یعقوبعلی نظری ابراز امیدواری کرد تا با پیش بینی های لازم در استان، خسارت جانی نداشته باشیم و خسارت مالی را کاهش دهیم.

به گفته استاندار خراسان رضوی، جلوگیری از غافلگیری بسیار مهم است و هشدارهای لازم را باید به مردم داد و همه در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: هماهنگی بین دستگاه ها در لایه های مختلف دارای اهمیت است و با توجه به نوع بحرانی که قابل پیش بینی است، تاکید دارم که در درون دستگاه ها و در مرحله بالاتر هماهنگی بین دستگاهی فراهم شود.

نظری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای آمادگی مردم ادامه داد: در مرحله اول شبکه فرمانداران، دهیاران و بخشداران باید مستقر و حضوری هشدار به مردم بدهند.

وی از رسانه ها و صداوسیما خواست تا پیام های هشدار دهنده را داشته باشند و افزود: پیامک اطلاع رسانی در نقاطی که ضریب وقوع بالاست داده شود و نیز به گردشگران اطلاع رسانی شود.

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: درگز، کلات، چناران و مناطق ییلاقی مشهد در طرقبه شاندیز مشهد بارندگی پیش بینی می شود.

پیش بینی برای نواحی شمالی مشهد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این جلسه اظهارکرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان و کشور شرایط خاصی پیش بینی و سامانه‌ های بطور نامنظم بروز و ظهور دارد.

محسن نجات افزود: براساس همین مساله در جهت آمادگی پیشگیری جلسه ستاد بحران تشکیل و با توجه به هشدارهای هواشناسی از ۶ مرداد در آماده باش هستیم.

نجات با بیان اینکه در تمامی دستگاه های استان آمادگی ایجاد واقدامات لازم انجام گرفته است، افزود: جلسه با شهرداری برگزار شد و طبق پیش بینی ها در نواحی شمالی مشهد نیاز بود شهرداری آمادگی داشته باشد.

امروز و فردا شرایط هوا ناپایدار است

عراقی زاده، مدیر کل هواشناسی استان نیز در ادامه این جلسه گفت: خراسان رضوی امروز و فردا ناپایداری داریم و احتمالا شهرهای شمالی‌تحت تاثیر قرار بگیرند.

به گفته وی، شهرهای درگز، کلات، چناران و دامنه طرقبه شاندیز مشهد بارندگی خواهیم داشت و باید مدیران در آماده باش باشند.

وی با یادآوری اینکه کشورهای همسایه ایران نیز درگیر خواهند شد، افزود: در سالهای اخیر به این شکل نبود و امسال اولین بار که کشور ما به این شکل درگیر این سامانه شد.

وی در خصوص شرایط مشهد نیز گفت: در شهر مشهد ارتفاعات و مناطق کوهستانی ممکن است سیل‌ اتفاق بیفتد که پیش بینی ها و هشدارهای لازم باید به مردم داده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->