انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

نماز، اعمال و ادعیه روز سوم ماه محرم

  • کد خبر: ۱۱۹۴۵۵
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
نماز، اعمال و ادعیه روز سوم ماه محرم
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه در ماه محرم ثواب فراوانی دارد، در روایتی از «پیامبر (ص)» نقل‌شده است که روزه در روز سوم ماه محرم باعث استجابت دعا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی گودرزی کارشناس علوم قرآنی در خصوص آداب و اعمال وارد شده در روز سوم ماه محرم گفت: روز سوم ماه محرم با نام «حضرت رقیه(س)» نام‌گذاری شده است و توسل به این بزرگوار از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی در همین راستا ادامه داد: «حضرت رقیه(س)» کوچک‌ترین دختر «امام حسین(ع)» بودند که در واقعه کربلا حضور داشتند و به خاطر شهادت پدر بی‌تابی فراوانی کردند، هنگامی‌ که ایشان با سایر اسیران کربلا در خرابه‌های شام ساکن شده بودند، خواب پدر را دیده و پس اینکه یزید سر پدرشان را به ایشان نشان داد، این حضرت از غم فراوان به شهادت رسیدند.

گودرزی پیرامون توسل به «حضرت رقیه(س)» اظهار کرد: مؤمنان و کسانی که حوائج خود را از خداوند می‌خواهند، می‌توانند با واسطه قرار دادن دختر «امام حسین(ع)» به درگاه خداوند و به جا آوردن آداب مناسب حاجت‌روا شوند. برای توسل به «حضرت رقیه(س)» نیاز به عمل خاصی نیست و کافی است مؤمنان با دل شکسته و با ذکر «بسم‌الله الرحمن الرحیم» اقدام به دعا و توسل کنند تا خواسته خود را از خداوند بخواهند.

گودرزی درباره روز سوم ماه محرم بیان کرد: روز سوم ماه محرم روزی است که «حضرت یوسف(ع)» در آن از زندان آزاد شدند و اگر کسی این روز را روزه بگیرد ثواب بسیاری می‌برد و حاجت‌روا خواهدشد.

وی پیرامون ارزش گرفتن روزه در ماه محرم بخصوص در روز سوم این ماه خاطرنشان کرد: روزه در ماه محرم ثواب فراوانی دارد، روزه در روز سوم ماه محرم ارزشمند است، روزه‌داری در این روز مومن را از غم نجات می‌دهد، در روایتی از «پیامبر (ص)» نقل‌شده است که روزه در روز سوم ماه محرم باعث استجابت دعا می‌شود. البته خواندن «زیارت عاشورا» در تمام ماه محرم مورد سفارش «ائمه معصومین(ع)» قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->