علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

گذرنامه‌های دارای اعتبار کمتر از شش ماه، فعلا مجوز عبور نیستند (۲۹ مرداد ۱۴۰۱) + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۲۰۳۶
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
گذرنامه‌های دارای اعتبار کمتر از شش ماه، فعلا مجوز عبور نیستند (۲۹ مرداد ۱۴۰۱) + فیلم
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: زائرانی که گذرنامه هایشان کمتر از شش ماه اعتبار دارد فعلا به مرز‌ها مراجعه نکنند، عبور از مرز‌ها منوط به توافق نهایی با طرف عراقی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجید میراحمدی افزود: زائران تا اعلام رسمی ستاد مرکزی اربعین صبور باشند تاکید ما بر این است که زائران در فرصت باقی مانده برای جلوگیری از ازدحام در مرز‌ها، حتما به دفاتر پلیس بعلاوه ده در شهر‌های خودشان مراجعه و گذرنامه هایشان را تمدید کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۷۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام خود را قطعی کرده اند، تاکید کرد: زائران ثبت نام قطعی را به ۲۴ ساعت قبل از سفر موکول نکنند، زیرا هرچه ثبت نام قطعی با تاخیر انجام شود قدرت برنامه ریزی و پیش بینی‌های ما با مشکل مواجه خواهد شد. ما باید برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز از جمله حمل و نقل زائران در هر کدام از این مسیر‌ها برنامه ریزی کنیم، لذا تاکید ما این است که هرچه زودتر ثبت نام خود را قطعی کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که افرادی که در سامانه سماح ثبت نام قطعی می‌کنند بلافاصله مشمول بیمه می‌شوند و با پرداخت بیمه حداقلی که برای هر نفر ۱۸۰ هزار ریال (۱۸ هزار تومان) است از خدمات قابل توجهی برخوردار می‌شوند، چنانچه زائری در طول سفر بیمار شود، نیاز به بستری یا نیاز به عمل جراحی داشته باشد با توجه به اینکه در عراق هزینه‌های درمانی فوق العاده گران است، همه این اعمال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

میراحمدی گفت: اگر زائری نیاز به انتقال به کشور داشته باشد با آمبولانس یا وسایل دیگر به صورت رایگان منتقل می‌شود، اگر در اثر حادثه با نقص عضو مواجه شود هزینه‌های قابل توجهی برای آنان در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال برای درمان تا ۵۰ میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند یا در صورت فوت تا ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده متوفی پرداخت می‌شود. در مجموع پرداخت هزینه اندک بیمه آرامش خاطری برای زائران به همراه دارد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت و برنامه ریزی برای تامین نیاز‌های ۵ میلیون زائر در اربعین از زائران خواست همچون گذشته همکاری کامل و همه جانبه‌ای با ستاد اربعین داشته باشند و همچنان به درخواست‌های ستاد مرکزی اربعین توجه کنند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: قبل از کرونا و در سال ۱۳۹۸، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر داشتیم، در آن مقطع زمانی پلیس گذرنامه یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذرنامه صادر کرده بود، اما آماری که تا دقایقی قبل به ما داده اند تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر کرده اند و این نشان دهنده حضور جمعیت قابل توجهی در مراسم پیاده روی اربعین است و طبق تاکید رئیس جمهور، تلاش تمام دستگاه‌ها بر این است که این سفر را تسهیل و ارزان سازی کنند و این مهم در سایه همکاری مردم اتفاق می‌افتد.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->