واتساپ از ۱۲ دی ۱۴۰۳ پشتیبانی از کدام گوشی‌های اندروید و آیفون را متوقف می‌کند؟ تلگرام بالاخره به سود رسید | پاول دوروف در سال ۲۰۲۴ چقدر درآمد داشته است؟ ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌فود از دسترس خارج شد (۲۶ آذر ۱۴۰۳) [به‌روزرسانی: اختلال برطرف شد]
سرخط خبرها

هاچ بک جدید چینی - ژاپنی به زودی در بازار ایران + عکس

  • کد خبر: ۱۲۴۰۰
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
هاچ بک جدید چینی - ژاپنی به زودی در بازار ایران + عکس
مشخصات دقیق فنی سوزوکی اسپلش را همراه با اطلاعاتی جالب از برند گمنام و چینی چانگ‌هه را اینجا بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، سوزوکی اسپلش که ارزان‌ترین محصول سوزوکی در بازار‌های جهانی است، از قضا در نسخه پایه قادر است به لطف قیمتی که به کمتر از هشت هزار دلار می‌رسد، گزینه مناسبی برای مونتاژ در ایران باشد. اسپلش که در چین با مونتاژ شرکت چانگ‌هه به دست متقاضیان می‌رسد، مشخصات جالبی داشته و این قدرت را دارد که با سطح مناسبی از مصرف، ایمنی و امکانات، بخشی از خریداران خودرو در ایران را به بازار برگرداند. 

اسپلش، هاچ‌بک از گور بازگشته!

اسپلش حدود پنج سال است که از بازار‌های جهانی جمع شده و الان، تنها در چین به فروش می‌رود. این خودرو در چین هم با مونتاژ شرکت چانگ‌هه و در سطح پایین‌تری از امکانات عرضه می‌شود. این خودرو که نخستین بار به عنوان کانسپتی مهیج در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد، در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ در سطح وسیعی از بازار‌های آسیایی، اروپایی و حتی آمریکای شمالی به فروش رسید و موفقیتی کم‌نظیر را برای سازنده ژاپنی به ارمغان آورد. این خودرو که در برخی بازار‌های آسیایی با نشان ماروتی، در برخی بازار‌های اروپایی با نشان اوپل/ واکسهال و در برخی مناطق با نام ریتز تولید شد، از ابتدای سال ۲۰۱۷ در چین به خط تولید بازگشته و با نشان چانگ‌هه به فروش می‌رسد.

 

هاچ بک جدید چینی - ژاپنی به زودی وارد بازار ایران می‌شود + عکس

 

چانگ‌هه چیست؟!

خودروسازی است چین یکه کل فروش امسالش در سرزمین مادری به زحمت به مرز ۲۰ هزار دستگاه می‌رسد. این شرکت که عمدتاً تولیدات بایک، دانگ‌فنگ و برخی دیگر از خودروسازان چینی را با اندکی تغییرات ظاهری روانه بازار می‌کند، در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ با ثبت اعداد ۴۷۰۴۰، ۵۶۵۵۲ و ۶۵۱۵۶ دستگاه، پیوسته فروشی نزولی را تجربه کرده است. این خودروساز کوچک که کارخانه مرکزی آن در استان جیانگ‌ژی در شرق چین واقع شده، از مدتی پیش بخش عمده سهامش (حدود ۶۹ درصد) را به بایک فروخته است. این شرکت ۴۹ ساله که در دوره حاضر به جوینت ونچر بایک - سوزوکی تبدیل شده، کلاً هفت محصول مختلف تولید می‌کند که هیچ‌کدام در فهرست ۱۰۰ خودرو پرفروش بازار چین قرار ندارند.

 

هاچ بک جدید چینی - ژاپنی به زودی وارد بازار ایران می‌شود + عکس

 

اسپلش ارزش مونتاژ دارد؟

قطعاً! این خودرو گرچه پنج سال است از خط تولید سازنده ژاپنی جمع شده، اما قطعاً در مقایسه با محصولات امروز ایران‌خودرو یک مدل روزآمد است که سطح کیفی بهتری را به نسبت خودرو‌های سه دهه قبل پژو به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. در بخش فنی هم در حالی که سوزوکی اسپلش دارای رنج پیشرانه‌های متنوعی از سه سیلندر تا چهار سیلندر بوده، اما در چین تنها با یک پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود. پیشرانه ۱.۴ لیتری چانگه - سوزوکی اسپلش قادر به تولید بیشینه قدرت ۹۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۱۲ نیوتن متر است.

پیشینه سرعت قابل پیمایش اسپلش نیز ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در چین اسپلش با یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی راهی بازار می‌شود که در نسخه‌های مجهزتر یک گیربکس خودکار CVT جای این گیربکس دستی را می‌گیرد. مصرف سوخت این خودرو دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی حدود ۵.۵ تا ۶ لیتر بوده که بهتر از مدل‌های مونتاژ داخل است. با توجه به حجم صندوق بار ۲۲۰ لیتر اسپلش و گنجایش چهار نفره این خودرو، وزن ۹۶۵ کیلویی و طول ۳.۷۷ متری بدنه اصلاً عجیب نیست.

قیمت و ارزش خرید

این خودرو در بازار چین قیمتی بین ۵۵ تا ۶۱ هزار یوآن داشته که چیزی بین ۷۸۰۰ تا ۸۷۰۰ دلار است، اما در صورتی که یکی از خودروسازان دولتی یا خصوصی قصد تولید اسپلش را در ایران داشته باشد، این قیمت تا حد زیادی کاهش می‌یابد و به احتمال زیاد می‌توان قیمت فروش آن را در محدوده پراید یا کمی بیشتر تمام کرد، اما در حال حاضر مشخص نیست که سرنوشت این خودرو چه خواهد شد و آیا به بازار ایران راه پیدا می‌کند یا اینکه مانند بسیاری از خودرو‌ها خاک ایران را با ناکامی و بدون هیچ دستاوردی ترک می‌کند.

منبع: هفت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->