آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

جلسه کارگروه ملی زیارت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۵۸۰۹
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
جلسه کارگروه ملی زیارت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد
همزمان با نزدیک شدن به ایام عزادارای در دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا علیه السلام جلسه کارگروه ملی زیارت با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

فاطمه غلامی| شهرآرانیوز،  این جلسه از کارگروه ملی زیارت به منظور بررسی آمادگی های لازم جهت برگزاری مراسمات دهه آخر صفر بعد از ۲ سال وقفه کرونایی با حضور اعضا از جمله آیت الله علم الهدی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و عبداله ارجائی، شهرداری مشهد مقدس برگزار شد. 

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: موضوع زیارت از ابزار بسیار استثنایی و مهم است که ما بتوانیم در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، معنوی، روحی و روانی از این منبع پر فیض استفاده کنیم. اما متاسفانه در تناسب با این ظرفیت زیرساخت‌های ما بسیار محدود است.

یعقوبعلی نظری افزود: در مشهد از زیر ساخت‌های لازم برخوردار نیستیم که بتوانیم زمینه‌های لازم را فراهم کنیم و لازم است تصمیمات ویژه ملی گرفته شود. علت اینکه پیگیری کردیم کارگروه ملی زیارت به شورای ملی زیارت تبدیل شود ایجاد ظرفیت تشکیلاتی در سطح ملی بود که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از هیات دولت تشکر و قدردانی دارم که شورای ملی زیارت را تصویب کردند و نگاه عمیقی به این موضوع با تاکید بر این ضرورت داشتند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:مهمترین مشکل زیرساختی ما مساله اقامت است، حداکثر ۱۲۰ هزار ظرفیت مسافر را می‌توانیم به صورت اقامت رسمی و مدیریت شده در هتل‌ها و مسافر خانه‌ها داشته باشیم در حالیکه حداقل برآورد ما این است که در یک شب در دهه آخر صفر حداقل برای ۶۰۰ هزار نفر نیاز به ظرفیت اقامتی داریم.

نظری افزود: همچنین در ایام عزاداری این ماه حداقل یک میلیون اقامت در مشهد طی یک بازه زمانی محدود داریم و برای این عزیزان نیز نیاز به ظرفیت اقامت داریم. مشکل زیرساختی دیگر حمل و نقل است. از این حیث نیز در مسیرهای منتهی به مشهد در زمینه ریلی و جاده‌ای محدودیت داریم.

اتخاذ تصمیمات ملی برای مشکلات زائران در دهه آخر صفر

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، سرپرست معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در رابطه با این جلسه گفت: توفیق خدمت به زائران امام رضا همیشه مربوط به مردم و ظرفیت های مردمی بوده است و الان هم همچنین همین است.

او ادامه داد: تمامی ظرفیت های موجود  در استان خراسان رضوی بسیج شده اند تا به خدمت زائر بیایند، ولی نواقصی مخصوصا در تجهیز ظرفیت های موقت اسکان،اسکان های اضطراری و حمل و نقل برون شهری برای بازگشت زائران در حوزه اتوبوس و راه آهن، حوزه امداد و نجات و بهداشت و درمان، مخابرات و فناوری ارتباطات مطرح شد و معاون اول رییس جمهور در این جلسه با اکثر وزرا و مسئولان کشوری تماس گرفتند و دستورات لازم را صادر کردند.

گنابادی نژاد اضافه کرد: امیدواریم این نواقص را با کمک ظرفیت های ملی برطرف کنیم و زائرانی که در دهه آخر صفر قصد عزیمت به مشهد دارند، قبل از سفر از محل اقامت قطعی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین زائرانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی مانند قطار هواپیما سفر میکنند، هنگام تهیه بلیط رفت،حتما بلیط برگشت هم تهیه کنند تا در برگشت مشکلی نداشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->