شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد نجات فضای سبز مشهد با آب خاکستری | فضای سبز یاری‌گر منابع آبی آخرین وضعیت خطوط مترو از زبان شهردار مشهد | با تکمیل خطوط متروی مشهد، سرویس‌دهی به زائرانی که با قطار، هواپیما و اتوبوس وارد مشهد می‌شوند، امکان‌پذیر می‌شود ترافیک سنگین در بزرگراه امام‌علی(ع)، میدان امام‌خمینی(ره) و خیابان شیرازی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۴ منطقه کلانشهر مشهد در شرایط «پاک» قرار دارد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۰۳۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | برقراری تخفیفات نقدی ۲۲ درصدی عوارض پرداخت و پایان کار شهرداری مشهد برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نطق پیش از دستور غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۸۰۷۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
نطق پیش از دستور غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد
غلامحسین صاحبی، ناطق پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین صاحبی، ناطق پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، به ویژه شهید امنیت، شهید محمدرسول دوست‌محمدی را گرامی می‌داریم.

۱۳ مهرماه روز نیروی انتظامی را به حافظان امنیت و ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی را به حافظان امنیت غذایی را به خادمان این عرصه‌ها تبریک عرض می‌نماییم و آرزوی توفیق برای ایشان داریم.

درخصوص اتفاقات چندروز اخیر که در سطح کشور شاهد بودیم، عموم مردم و نخبگان به خوبی پشت صحنه این اتفاقات را می‌دانند و استکبار جهانی است که بیش از ۴۰ سال است با این نظام درحال جنگ هستند.

جنگ تحمیلی ۸ ساله که اخیرا هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم، یکی دیگر از جلوه‌های این عداوت بود؛ به تمامی تلاشگران عرصه دفاع و ایثارگران و جانبازان این مناسبت را تبریک می‌گوییم.

استکبار به هر نحوی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ الان به نوع دیگری وارد صحنه شده‌اند و همه می‌دانند.

افرادی که شبانه در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند و فریاد می‌زنند، خود می‌دانند که قضیه چیست؛ بهانه‌ای را پیدا کرده‌اند تا بتوانند به اهداف خود برسند، ولی قطع و یقین خون شهدا اجازه نمی‌دهد آسیبی به این نظام برسد و همه پشتیبان، ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی، تا آخرین قطره خون خواهیم بود.

ابتدای صحبت لازم می‌دانم تقدیر و تشکری داشته باشم از حوزه مدیریت شهری، تشکل‌های مردمی در اقداماتی ارزشمندی که در دهه آخر صفر انجام دادند و به نحو احسن توانستند زائرانی که به مشهد مقدس تشریف آوردند را پذیرایی کنند و مشکلاتی که قبلا داشتیم، در این دوره شاهد نبودیم و رضایتمندی خوبی حاصل شد.

از شهردار و همکاران حوزه خدمات‌شهری و فرهنگی و به ویژه تشکل‌های مردمی که امسال به خوبی پای کار بودند، کمال تقدیر و تشکر را داریم؛ امیدواریم به همین شکل در سال‌های آینده نیز این خدمات ادامه داشته باشد.

تقدیر ویژ‌ه‌ای را به عنوان رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر از مدیریت شهری می‌کنم؛ اقداماتی را در چندماه اخیر انجام دادند.

در مناطق حاشیه شهر از شورای چهارم پروژه‌هایی در دست پیگیری بود، ولی متاسفانه عملیاتی نمی‌شد؛ تعریض بولوار رسالت یکی از خواسته‌های به حق مردم در شورای چهارم و پنجم و ششم بود چراکه ترافیک سنگینی ایجاد کرده بود.

تعریض پل همت‌آباد خواسته به حق دیگری بود که در یک الی ۲ ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

دوربرگردان همت‌آباد هم عملیات اجرایی انجام میشود و مراحل پایانی آن درحال طی شدن است.

موضوع دوربرگردان محدوده میدان بار نوغان امروز کلنگ‌زنی می‌شود و یا بولوار بصیرت که خواسته چندین ساله مردم بوده و محقق شده است.

تمام این اقدامات شایسته تقدیر است و عرصه‌ای که شهرداری تلاش داشته باشد، دست یکایک عزیزان را می‌بوسیم و کمک می‌کنیم تا اقداماتی از این دست بیشتر انجام شود.

اقداماتی که در بولوار‌های رسالت و بصیرت شاهد هستیم، به عنوان پروژه‌های پیشران توسعه محسوب می‌شود چراکه اگر ترافیک در این مناطق حل شود، سرمایه‌گذار می‌تواند در این منطقه ورود کند و تغییر و تحولی را شاهد باشیم.

امیدواریم از این اتفاقات و اقدامات و پروژه‌های پیشران شهرداری بیشتر انجام دهد و قطعا حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت.

در کنار این تقدیرها، انتقاداتی هم داریم از اقداماتی که به کندی صورت می‌گیرد و اجرایی می‌شود.

حوزه بازآفرینی یک ظرفیت بسیار ارزشمندی است که از شورای پنجم در کشور شروع شده است؛ این سازمان با امکانات و اعتبارات ملی که از طریق دستگاه‌های مختلف جذب می‌کند، می‌تواند خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف، از جمله حاشیه شهر انجام دهد.

براساس گزارش شهردار تهران، در این شهر سال گذشته ۸۰ هزار واحد مسکونی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر را نوسازی کرده‌اند؛ الان در حوزه بازآفرینی تسهیلات ویژه نوسازی وجود دارد.

شهرداری، بنیاد مسکن، بنیاد علوی مجموعا حدود ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی منازل در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر و پهنه‌های بازآفرینی می‌دهند و ۲۵ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض داده می‌شود. در مصوبات شورای شهر نیز تسهیلاتی، چون پروانه رایگان دیده شده است تا مردم از این اعتبارات و امکانات بهره بگیرند.

متاسفانه طبق گزارش ارائه شده در کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر، در سال ۱۴۰۰ تمام عملکرد سازمان بازآفرینی در بحث نوسازی محلات هدف، ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده شده که برای ۱.۵ واحد است.

در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ این درحالی است که ۳۴ دفتر تسهیلگری در محلات هدف بازآفرینی مشغول هستند و تسهیلات می‌گیرند و نیرو دارند که امورات این چنینی را تسهیل کنند و یکی از وظایف آن‌ها نوسازی منازل و بازگشایی معابر و ... است.

اگر هر دفتر تسهیلگری در سال تنها یک واحد مسکونی را برای استفاده از این تسهیلات هدایت می‌کرد، الان حداقل ۳۴ فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی داده بودیم طی یک سال، ولی شاهد بی‌توجهی هستیم.

این اعتبارات، اعتبارات ملی هستند و صرفا شهرداری نیست و سازمان بازآفرینی سالانه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بودجه جاری دارد.

رویکرد‌ها باید تغییر کند و تمام مدیران مناطق در حاشیه شهر باید این تسهیلات را در اختیار متقاضیان و جامعه هدف که به شهرداری مراجعه می‌کنند، قرار دهند و تسهیلات را تصریح کنند تا این ظرفیت مورد استفاده مردم قرار گیرد.

تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی دیگر محور صحبت‎‌های امروز است؛ براساس گزارش، میانگین بازه زمانی برای صدور پروانه ساختمانی در مرحله اول، قبل از معرفی به نظام مهندسی، ۹۱ روز است که بسیار زمان طولانی بوده و یکی از عوامل ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر همین رویه زمان‌بر است.

معاونت شهرسازی باید تدبیری در این خصوص بیاندیشید و فرآیند صدور پروانه را تسریع ببخشد تا مردم راغب شوند.

موضوع دیگر که ایثارگران در تعامل با شورای شهر پیوسته پیگیر هستند، تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران است که باید تسریع یابد.

بانک‌ها متاسفانه علیرغم اینکه دولت شعار‌هایی داده و نحوه ضمانت‌ها را تصریح کرده، بانک‌ها همراهی نمی‌کنند و مدیران و نمایندگان مجلس باید پای کار بیایند تا نارضایتی نسل جوان حل شود.

عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شورای چهارم مصوبه داشت و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی تقاضا داریم به این عرصه ورود کند؛ عرضه مستقیم محصولات کشاورزی که حذف دلال را به همراه دارد باید در اولویت قرار گیرد.

در گفتار و عمل باید صدق داشته باشیم؛ تقسیم پست‌ها براساس حزب و گروه و جریان نباشد که موضوع بسیار حائز اهمیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->