سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

باند فرودگاه مشهد ایمن‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۹۷۳۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
باند فرودگاه مشهد ایمن‌تر می‌شود
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از آغاز گام دوم بهسازی باند خبر داد.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ حوادث سریالی باند فرودگاه بین‌المللی شهیدهاشمی‌نژاد مشهد و ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند این فرودگاه که سبب واکنش سازمان هواپیمایی کشور شده و حوالی مرداد امسال این فرودگاه و حوادثش را به سرتیتر خبر‌های رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل کرده بود، مسئولان فرودگاهی خراسان‌رضوی را واداشت تا اگرچه در این زمینه تقصیری را متوجه باند نمی‌دانستند و آن را به کیفیت لاستیک هواپیما‌ها نسبت می‌دادند، برای بهسازی آسفالت این باند و رنگ‌آمیزی آن اقدام کنند؛ پروژه‌ای که گام اول آن چهارشنبه هفته پیش به پایان رسید و از امروز قرار است مرحله دوم آن آغاز شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در این‌باره به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: یکی از علت‌های احتمالی که سازمان هواپیمایی برای ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند فرودگاه مشهد اعلام کرد و البته برای ما پذیرفتنی نبود، رنگ‌آمیزی باند بود و به‌دلیل اینکه تقصیری در این زمینه متوجه ما نباشد، بهسازی باند را در دو مرحله برنامه‌ریزی کردیم.

محمود امانی‌بنی ادامه می‌دهد: در گام اول هشتصد متر از باند به مدت دوازده روز بسته و عملیات بهسازی آسفالت و رنگ‌آمیزی انجام شد. در این دوازده روز رنگ‌آمیزی قدیمی تراشیده و رنگ جدید جایگزین آن شد. علاوه بر آن چراغ‌‎های لایتینگ انتهای باند که به مرور زمان خراب می‌شود و البته در مسیر پرواز هم نبود، بهسازی شد.
به گفته او در گام اول، آسفالت کناره‌های باند نیز که شاید ارتباط چندانی به پرواز‌ها نداشته باشد، اصلاح و بهسازی انجام شد.

گام دوم در ۱۰ روز

مدیرکل فرودگاه‌های استان درباره جزئیات بخش دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد نیز بیان می‌کند: دیروز نشست کمیته فنی فرودگاه برای اجرای گام دوم برگزار شد. با توجه به اینکه بخشی از باند بسته می‌شود، پرواز‌ها برای تیک‌آف و لندینگ باید منتظر باشند و هماهنگی این موارد نیاز به برگزاری این نشست داشت تا زمان‌بندی بسته‌شدن باند و سرعت‌یافتن این پروژه بررسی شود.

امانی‌بنی با بیان اینکه گام دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد احتمالا از امروز آغاز می‌شود و ۱۰ روز ادامه می‌یابد، می‌گوید: در این مرحله قرار است رنگ‌آمیزی سطوح پروازی اصلاح شود و با توجه به اینکه باند بسته می‌شود، همه اقدامات اصلاحی غیر از این موارد نیز انجام خواهد شد.
به گفته او، طول کل باند فرودگاه مشهد حدود چهار کیلومتر است که هشتصد متر آن در گام اول رنگ‌آمیزی شده و هشتصد متر دیگر در مرحله دوم انجام می‌شود و در بقیه طول باند نیز خط‌کشی‌ها اصلاح می‌شود.

پایان سریال ترکیدگی؟‌

می‌پرسیم با انجام مرحله دوم، همه ایرادات مدنظر سازمان هواپیمایی درباره باند فرودگاه مشهد برطرف خواهد شد؟ امانی‌بنی پاسخ مثبت می‌دهد و صحبت‌هایش را این‌طور تکمیل می‌کند: البته از زمانی که گرمای هوا در مشهد کاسته شد، شرکت‌های هواپیمایی را به کاهش سوخت‌گیری ملزم کردیم و در پی آن، ترکیدگی لاستیک کمتر شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان این را هم می‌گوید که ممکن است همچنان فرسودگی لاستیک‌ها و مواردی از این دست وجود داشته باشد. با این حال، فرودگاه مشهد تکلیفش را در این زمینه برای رفع ایرادات احتمالی انجام می‌دهد.
امانی‌بنی بیان می‌کند: در این مدت پرواز‌های فرودگاه مشهد فقط در بخشی از باند انجام می‌شود و بقیه باند بسته است و این موضوع سبب ایجاد پیک کاری برای کارکنان فرودگاه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->