«روز ملی مشهد» قربانی تفسیر قانون| تهرانی‌ها بازهم با نامگذاری روز ملی مشهد مخالفت کردند پروژه‌های زیرساختی فناوری اطلاعات باید اولویت اقدامات شهرداری باشد رانت واردات موز در قبال صادرات سیب! انجام عملیات تراش و روکش آسفالت از بولوار وکیل‌آباد تا میدان چهارسطحی آزادگان مشهد + فیلم فهرست محصولات غیرمجاز آرایش چشم و ابرو، منتشر شد فرماندار مشهد: ۳۰۰ شرکت افغانستانی در این شهر فعالیت می‌کنند نخستین سکوی شفافیت مالیاتی کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی شد | شهردار مشهدمقدس: درآمدهای مالیاتی شهر شفاف می‌شود + فیلم رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد خبر داد: اضافه‌شدن حدود ۲۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان شهری تا پایان سال ۱۴۰۴ توسعه حمل‌ونقل عمومی و تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی از اولویت‌های شورای ششم شهر مشهد است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با تمام توان در مسیر گسترش حمل‌ونقل عمومی گام برمی‌دارد شهردار مشهدمقدس: دوره ششم مدیریت شهری مسئله‌محور بود | توسعه حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های شهری در دستورکار است + فیلم الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ درباره منطقه‌ای در مشهد که آغاز بسیاری از طبیعت‌گردی‌هاست | چشمه بلوط، طعم گوارای طبیعت ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد یورو ۵ به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۴) روایتی از دغدغه مسافران طولانی‌ترین مسیر بی آرتی مشهد | ۵  ساعت با مسافران خط ۸۳۰ مشهد، میزبان وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور | تمرکز بر شفافیت مالی و حمایت از صنایع استان شهردار مشهد مقدس از اجرای طرح‌های شهری بر پایه رضایت مردم و سرعت‌بخشی در توسعه مناطق آبکوه و وکیل‌آباد خبر داد اجرای قانون ثبت رسمی معاملات املاک در مشهد، الگوی ملی خواهد شد | حل معضل املاک قولنامه‌ای در دستورکار + فیلم ضرورت تعیین تکلیف طرح‌های پیرامون حرم مطهر رضوی حناچی: باید تلاش کنیم هزینه‌های جاری اداره امور شهر کاهش پیدا کند
سرخط خبرها

جنوب شهر مشهد همچنان بدون کمربند!

  • کد خبر: ۱۳۴۲۸۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
جنوب شهر مشهد همچنان بدون کمربند!
با وجود درخواست مدیریت شهری برای مطالعه مجدد کمربندجنوبی، همچنان بر اجرا نشدن آن تأکید می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ شهرداری مشهد پیش و پس از اجرای پروژه کمربندجنوبی بار‌ها و بار‌ها در توجیه تعریف و عملیاتی کردن این طرح، از آن به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی و حیاتی مشهد نام برده است؛ قرار بود این کمربند، بولوار شهید برونسی را به بزرگراه باغچه متصل کند تا بار ترافیکی محور‌های جنوبی شهر کاهش یابد؛ و البته از همان روز‌های اول، حرف و حدیث‌های بسیاری پیرامون آن شکل گرفت.

مهم‌ترین دلیل مخالفت مخالفان، به مسائل زیست محیطی و آسیب‌هایی معطوف می‌شد که احتمال داده می‌شد اجرای این پروژه برای محیط زیست و تنفسگاه شهر به دنبال خواهدداشت. پس از کش وقوس‌های فراوان و حدود شش سال بعد از اجرا و کلنگ زنی و پیشرفت حدودا ۸۰ درصدی، حرف مخالفان این پروژه به کرسی نشست و پروژه با دستور دادستانی متوقف شد و خیلی طول نکشید که با اعلام مردود شدن اجرای کمربندجنوبی در مطالعات محیط زیستی، پرونده این پروژه برای همیشه بسته شد.

با این همه پس از حدود چهارسال مسکوت ماندن ماجرای کمربندجنوبی و حتی تغییرکاربری آن به کوه پارک، چند روز پیش، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به استانداری خراسان رضوی نامه‌ای نوشت و درخواست کرد که یک بار دیگر درباره اجرای این پروژه، مطالعات زیست محیطی انجام شود؛ نامه‌ای که زمزمه اجرای کمربندجنوبی را یک بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت.

قصدمان سرکشی از قانون نیست

«محور مذکور از شبکه معابر طرح تفصیلی حوزه جنوب غربی مشهد حذف شد و طبق شنیده‌ها درحال حذف از شبکه معابر طرح تفصیلی حوزه جنوب شرق است که شائبه غیرقانونی بودن و خطر آسیب به آینده شهر مشهد مقدس را به دنبال دارد؛ لذا ضمن تأکید بر ضرورت انجام مطالعات تکمیلی و همه جانبه درباره بررسی نیاز شهر به محور یادشده در آینده، پیشنهاد می‌شود به نحوی تدبیر فرمایید که محور فوق به صورت ستاره دار و مشروط به انجام مطالعات تکمیلی در طرح‌های تفصیلی مذکور حفظ شود تا زمینه پیگیری حقوق شهروندان و تأمین نیاز آینده شهر فراهم گردد.»

این جملات، بخشی از نامه هفته گذشته رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به استانداری خراسان رضوی برای انجام دوباره مطالعات درباره کمربندجنوبی است که زمزمه‌های احیای دوباره این پروژه را بعداز گذشت حدود دو سال از بسته شدن پرونده آن زنده کرده است.

حسن موحدیان در حاشیه جلسه علنی پنجاه وهفتم شورای شهر نیز در گفت وگوی اختصاصی با شهرآرا، درباره دلیل این مکاتبه با استانداری گفت: شهر موجود زنده است و تغییر و تحولاتی دارد؛ در قضیه کمربندجنوبی، آن قسمت‌هایی که محیط زیست درباره آن‌ها مدعی است، قبلا تخریب‌ها صورت گرفته است و ما پیشنهاد دادیم که بررسی مجددی درباره این موضوع انجام شود. این حق شوراست و ما می‌خواهیم که نظراتمان هم درباره این موضوع گرفته شود. با این همه ما مخالف قانون نیستیم و قانون هرچه بگوید تابع هستیم و به هیچ عنوان قصدمان سرکشی از قانون نیست. وی ادامه داد: امیدواریم که استاندار خراسان رضوی دستور این کار را بدهد و با هزینه مدیریت شهری این مطالعات یک بار دیگر انجام شود.

مطالعات جدید منتفی شد!

اما رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مصاحبه‌ای با خبرنگار ما از مخالفت شورای حفظ حقوق بیت المال با انجام مطالعات جدید و باقی ماندن کمربندجنوبی در طرح تفصیلی خبر داد و گفت: این مسیر از طرح تفصیلی جنوب غرب حذف شده بود و در آستانه تصویب طرح جنوب شرق مطلع شدیم که این مسیر در آستانه حذف قرارگرفته است؛ به همین دلیل پیشنهاد کردیم که این معبر از طرح حذف نشود و به صورت ستاره دار تا انجام مطالعات تکمیلی باقی بماند.

ایمان فرهمندی ادامه داد: این مکاتبه از سوی استاندار به اداره راه و شهرسازی و دستگاه قضایی ارجاع شد و نامه‌ای توسط دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال نوشته شد که براساس مصوبه قبلی این شورا، کمربندجنوبی حتما باید از طرح تفصیلی جنوب شرق هم حذف شود و در آن باقی نماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->