سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا غذاهای شور باعث افزایش استرس می‌شوند؟

  • کد خبر: ۱۳۵۲۷۸
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
آیا غذاهای شور باعث افزایش استرس می‌شوند؟
مصرف بیش از حد نمک و مواد غذایی شور سطح استرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی نمک می‌تواند به افزایش سطح استرس کمک کند.

محققان با مطالعه روی موش‌ها دریافتند رژیم غذایی پر نمک سطح هورمون استرس را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد. آنان امیدوارند این یافته­‌ها بازنگری در سیاست‌های بهداشت عمومی در مورد مصرف نمک را به همراه داشته باشد تا تولید کنندگان میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهند.

میزان نمک توصیه شده برای بزرگسالان کمتر از شش گرم در روز است، اما اکثر افراد به طور منظم روانه حدود ۹ گرم نمک می‌خورند. مصرف این میزان نمک می‌تواند به افزایش فشار خون کمک کند که خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دمانس عروقی را به همراه دارد.

در حالی که اثرات نمک بر قلب و سیستم گردش خون به خوبی ثابت شده، اطلاعات کمی در مورد تاثیر رژیم غذایی پر نمک بر رفتار افراد وجود دارد.

گروهی از محققان دانشگاه ادینبرو (Edinburgh) بررسی‌هایی روی تعدادی موش که به طور معمول رژیم غذایی کم نمکی داشتند، انجام دادند و مواد غذایی پرنمک در اختیار آن‌ها قرار دادند.

متخصصان دریافتند که نه تنها سطح هورمون استرس این موش‌ها در حالت استراحت افزایش پیدا کرده، بلکه واکنش هورمونی موش‌ها به استرس محیطی دو برابر موش‌هایی است که رژیم غذایی معمولی داشتند.

کارشناسان اظهار داشتند مطالعات بیشتری در حال انجام است تا مشخص شود آیا مصرف زیاد نمک منجر به تغییرات رفتاری دیگری مانند اضطراب و پرخاشگری می‌شود یا خیر.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->