واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

فعالیت ۴ هزار واحد چاپ دیجیتال فاقد مجوز

  • کد خبر: ۱۳۷۲۷۳
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
فعالیت ۴ هزار واحد چاپ دیجیتال فاقد مجوز
جلال ذکایی رئیس اتحادیه کلیشه و لیتوگراف از فعالیت ۴ هزار واحد چاپ دیجیتال فاقد مجوز خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جلال ذکایی، نائب رئیس اتحادیه اتحادیه کلیشه و لیتوگراف بسیاری از چاپخانه‌های فعال در حوزه چاپ دیجیتال یا از اتحادیه‌های مشابه همچون صنف فتوکپی مجوز دریافت کرده یا بدون مجوز فعالیت می‌کنند؛ بنابراین نیازمند ساماندهی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: عدد دقیقی از میران فعالیت چاپخانه‌های دیجیتال در دست نیست،، اما طبق برآورد دوستان در اداره کل ارشاد استان تهران، چهار هزار واحد چاپ دیجیتال در استان تهران فعال هستند که متاسفانه از این میان تنها ۵۰ تا ۶۰ واحد از اتحادیه مربوطه یعنی اتحادیه کلیشه و لیتوگراف مجوز گرفته‌اند.  

ذکایی تصریح کرد: متاسفانه زمینه برای سرمایه‌گذاری در چاپ دیجیتال به دلیل شرایطی که وجود دارد، چندان مهیا نیست و ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که فعالان این صنف برای دریافت مجوز ترغیب شوند، بهره‌مندی از معافیت سهم کارفرما در تامین اجتماعی یکی از اقداماتی بود که ما برای ترغیب کردن افراد به دریافت مجوز انجام دادیم.  

وی در پاسخ به این انتقاد که برخی مطرح می‌کنند، پدیده‌هایی همچون قاچاق کتاب و چاپ کتاب‌های ممنوعه به دلیل عدم نظارت بر چاپخانه‌های دیجیتال است، گفت: ما نمی‌توانیم اینگونه تفکیک کنیم که حتما تمام تخلفات حوزه قاچاق کتاب و نظایر آن در بخش چاپ دیجیتال انجام می‌شود و در بخش افست چنین تخلفاتی نیست، بخش جدی از کتاب‌هایی که به عنوان قاچاق کتاب در انبار‌های مجموعه‌های بازرسی نگهداری می‌شود، با روش چاپ افست منتشر شده‌اند، این الزام نیست که چنانچه تخلفی وجود دارد، حتما در چاپ دیجیتال است.  

ذکایی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید محصول در فرایند چاپ دیجیتال با سرعت بیشتری رخ می‌دهد و تجهیزات و ماشین‌آلات دیجیتال پرتابل بوده و به سرعت  قابل انتقال هستند، اساسا امکان و ظرفیت تخلف بالا می‌رود. اما به این معنا نیست که تمام واحد‌های چاپ دیجیتال تخلف می‌کنند. بلکه این شرایط موجب می‌شود که ضریب آسیب پذیری چاپ دیجیتال بالاتر باشد. اما متاسفانه در زمینه تخلفات همیشه انگشت اتهام به سمت چاپ دیجیتال می‌رود. اگر ما بتوانیم این حوزه را ساماندهی کرده و ضوابط را ابلاغ کنیم، به سادگی می‌توان اعتبار فعالان این حوزه را احصا کرد.

 مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ  ارشاد اسلامی در دولت نهم اضافه کرد: اساساً رویکرد ما در اتحادیه لیتوگراف به جای اقدامات سلبی و ایجابی اقدامات تشویقی و حمایتی است، اگرچه قانونا ما می‌توانیم به لحاظ صنفی با واحد‌های متخلف برخورد کنیم،،  اما اقدامات تشویقی و حمایتی را انتخاب کرده‌ایم، یکی از ظرفیت‌هایی که کمک می‌کند به اینکه روند ساماندهی چاپخانه‌های دیجیتال تسریع شود، امکان بهره‌مندی چاپخانه‌های دیجیتال از تسهیلات اعتباری در قانون بودجه سالانه ذیل تبصره تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه است. باید امکان سوق دادن بخشی از این تسهیلات به واحد‌های جدید و واحد‌هایی که ساماندهی می‌شوند، باید فراهم شود تا این بخش از صنعت چاپ بتواند به شکوفایی بیشتر برسد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->