شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صنعت پلاستیک و پلیمر خراسان رضوی بعد از صنایع غذایی در رتبه دوم قرار دارد

  • کد خبر: ۱۳۸۲۸۰
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
صنعت پلاستیک و پلیمر خراسان رضوی بعد از صنایع غذایی در رتبه دوم قرار دارد
استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون صنعت پلاستیک و پلیمر این استان با داشتن ۶۵۰ واحد صنعتی بعد از صنایع غذایی در جایگاه دوم صنایع خراسان رضوی قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در نشست با فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر افزود: بخش پلاستیک و پلیمر در داخل و خارج کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای را در استان خراسان رضوی دارد، از سوی دیگر مواد اولیه آن در داخل و توسط پالایشگاه‌های پتروشیمی تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین سرمایه بخش خصوصی به کمک صنعت پلاستیک آمده و ظرفیت خوبی از نظر کمیت و کیفیت در خراسان رضوی از این طریق ایجاد شده است، این صنعت باید پویاتر از قبل در استان گسترش یابد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد شهرک تخصصی صنایع پلاستیکی که مورد پیشنهاد فعالان اقتصادی این صنعت است، از نظر ما پذیرفته شده است و باید برای اجرای آن بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: صنعت پلاستیک در ایجاد اشتغال و افزایش سهم ارزش افزوده در استان خراسان رضوی نقش بسزایی دارد و گسترش سرمایه گذاری در آن می‌تواند منجر به ایفای نقش بهتری در آینده استان و کشور شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بر این باوریم که همه ما در رونق اقتصادی کشور و استان سهم داریم و این نگاه در دولت سیزدهم با همکاری بخش خصوصی و مردمی به عنوان یک سرمایه مشترک محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای پیگیری موضوعات مختلف زیر ساختی و اقتصادی استان نشست‌های مستمری در حال برگزاری است و در این جلسات ضمن حمایت از سرمایه گذاری برای حل مشکلات سرمایه گذاران تصمیم گیری شده است.

نظری با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان اکنون دستکم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: ظرفیت بارگاه منور رضوی موجب شده است که سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، این استان را برای فعالیت اقتصادی خود انتخاب کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس قراین موجود و آمار منتشر شده، شرایط کسب و کار در استان خراسان رضوی رو به بهبود است؛ با این وجود لازم است تا با هماهنگی صنایع، مشکلات واحد‌های راکد نیز مورد بررسی قرار گیرد تا با رفع مشکلات، امکان بازگشت آن‌ها به چرخه تولید فراهم شود.

به گفته وی، همچنین بخش‌های مختلفی از صنایع در استان خراسان رضوی نیاز به کارگر دارند که افراد جویای کار اگر تخصص بیاموزند به سرعت جذب صنایع مختلف می‌شوند.

در این نشست فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر مشکلات خود را با نماینده عالی دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی در میان گذاشتند و استاندار خراسان رضوی، دستورات لازم را برای رفع مشکلات و تسهیل در فعالیت این واحد‌ها صادر کرد.

پیش از این دیدار، استاندار خراسان رضوی صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی توس و فناوری‌های برتر از شرکت‌های "آریا فیلم ماندگار، توس فدک و الیاف پویا " که در صنعت پلیمر و پلاستیک فعال هستند، دیدن کرد و در جریان روند فعالیت آن‌ها قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->