برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

ماجرای یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ چیست؟

  • کد خبر: ۱۳۹۱۹۴
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
  • ۱۸
ماجرای یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ چیست؟
ماجرای یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ در برخی رسانه‌ها به خبر داغ تبدیل شده، درحالی که هنوز از سوی دولت تصمیمی درباره یارانه شب یلدا امسال (۱۴۰۱) گرفته نشده و به نظر می‌رسد خبری از واریز عیدی شب یلدا نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، سال گذشته ۲۷ آذر ماه دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است ۴ ماه یارانه حمایتی به برخی از مردم پرداخت کند. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوار‌ها واریز شد. ولی به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال قبل این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آن‌ها مختل شده است.

اولین مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دولت که یارانه شب یلدا نام گرفته بود، سال گذشته ۲۷ آذر ماه به خساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما امسال شرایط کرونا بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد.

فوری:«یارانه» هیچ فردی قطع نخواهد شد| هر ماه برخی از معترضین به صف یارانه بگیران افزوده می‌شوند

یارانه آذرماه نقدی واریز می‌شود

شنیده‌ها حاکی از این است که هیچ استانی از دریافت یارانه نقدی خط نمی‌خورد و کالابرگی که قرار بود جایگزین یارانه نقدی باشد، استفاده از آن اختیاری است نه اجباری.
 اگر قرار باشد دولت به روال دو ماه گذشته اقدام کند، فردا (بیستم آذرماه) نوبت پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی آذرماه به حساب سرپرستان خانوار است.

در حالی‌که طبق گفته دولتمردان، انتظار می‌رفت عده‌ای این ماه مشمول یارانه نقدی نباشند و کالابرگ به دست‌شان برسد، شنیده‌ها حاکی از این است که هیچ استانی از دریافت یارانه نقدی خط نمی‌خورد و کالابرگی که قرار بود جایگزین یارانه نقدی باشد، استفاده از آن اختیاری است نه اجباری.

یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دولت سیزدهم که با تورم نزدیک به ۵۰ درصدی اقتصاد ایران، دیگر ارزش آن به نصف تقلیل یافته، طبق روال ماه‌های گذشته ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در این بین، اگر سرپرست خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم باشد، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی آن‌هم به‌ازای هر نفر دریافت می‌کند. اما اگر سرپرست جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار بگیرد، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به دستش می‌رسد.

کالابرگ اختیاری است یا اجباری؟

در حالی که قرار بود کالابرگ جایگزین یارانه نقدی شود، دولتمردان می‌گویند استفاده از کالابرگ اختیاری است؛ این یعنی مشمولان می‌توانند دست به انتخاب بزنند. اگر می‌خواهند می‌توانند از آن استفاده کرده و در غیر اینصورت می‌توانند مبلغ نقدی را دریافت کنند.

اما، سازوکار اجرای طرح کالابرگ چگونه است؟ آنگونه که اعلام شده کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، کالای خود را خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.

یارانه نقدی قطع می‌شود؟

تازه‌ترین اخبار درباره اینکه آیا در این ماه باید منتظر قطع یارانه نقدی باشیم یا نه، توسط مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام شده است. حمید فرداد با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیکی اختیاری است، گفت: یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان همچنین اعلام کرد: دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوار‌ها این امکان را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالا‌های اساسی را خریداری کنند.

وی افزود: طرح کالا برگ الکترونیک در حال پیاده‌سازی مقدمات اجرا در استان هرمزگان است. این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در ادامه گفت: استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالا‌های مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

فرداد گفت: با توجه به تأکید وزیر محترم رفاه، این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و هموطنان پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

اشاره او به این سخنان وزیر کار در حاشیه جلسه دولت است که ابراز امیدواری کرده طرح کالا برگ الکترونیک به‌زودی در کشور اجرا شود. صولت مرتضوی ادامه داد: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در استان هرمزگان شروع شده و بازتاب خوبی از آن گرفته شد. وی ادامه داد: به محض اینکه بستر آن فراهم شود، به صورت آزمایشی اجرا می‌کنیم. امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرا شود.

این در حالیست که پیشتر زمزمه‌هایی از مجلس به گوش می‌رسید که نشان از نبود اراده کافی در هیات دولت برای اجرای طرح کالابرگ داشت. جعفر قادری- عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم به تجارت‌نیوز خبر داده بود که دولت پول کافی برای اجرای طرح کالابرگ را ندارد. اما وزیر اقتصاد این موضوع را رد کرده و درباره علت وقفه در اجرای این سیاست گفته بود که دولت فقط منتظر مهیا شدن زیرساخت‌های فنی برای اجرای این طرح بود، وگرنه مشکل بودجه نیست. حالا باید منتظر ماند و دید که بعد از اتمام دوره آزمایشی، آیا بلافاصله کالابرگ در سراسر کشور توزیع خواهد شد یا مشمول زمان می‌شود؟

 همه استان‌ها یارانه نقدی آذر ماه را می‌گیرند 

در همین خصوص ساعتی پیش سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان این که در ماه جاری یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود افزود: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه قطع شود.

 سید طیبه حسینی درباره پرداخت یارانه آذرماه خانوار‌ها و انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه نقدی، افزود: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.

وی اظهار داشت: پرداخت یارانه آذرماه طبق روال ماه‌های گذشته ادامه دارد و در صورت اجرا شدن این طرح در ماه‌های آینده افراد می‌توانند به صورت اختیاری کالابرگ الکترونیکی را انتخاب کنند، در غیر این صورت پرداخت یارانه به صورت نقدی ادامه دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: در ماه جاری یارانه هیچ استانی قطع نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
6
خدا خیرتون بده که یارانه نقدی روقطع نمی‌کنین ماخیلی به این پول احتیاج داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
امروز ۲۰ چرا یارنه هارو ندادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
یارانه هر ماه 20 ام واریز می شد . این ماه هنوز واریز نشده!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
0
0
خداخیرتون بده که قطع نمیکنین یارانه.رو اینجوری خیلی بدرد آدم میخورده
علی ازمشهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
0
0
جان بچه هاتان قسم بگوش مسئولین برسانید که یارانه 4ماهه آخرسال نفری 400تومان رو حداقل به دهک یک تاسوم که حقوق وشغل ودرآمدی ندارند وعضو هیچ نهاد حمایتی نیستند مثل پارسال بدین تاکمی از مشکلات اقتصادی وگرفتاریشان کم شود یاحق
هیدادهقان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
0
0
خبرخیلی درست میباشد الدن
غریب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
سلام اقای ریسی به مردم کمک کنید والا ما موندیم کرایه خونه بدم سرویس بچه هارو بدم پول برق بدم روغن برنج بگیرم بنظر شما کدوم بخرم ادم بمیره بهتره تا این دنیا خسته ام بخدا من یه نفر اینقد بدبختی بکشم خدا خوشش میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
1
توارا خدا مسئولین عزیز به داد مردمی که در فقر وبدبختی دارن زندگی میکنندرسیدگی کنید
مظفرباصری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
باعرض سلام ادب احترام به محضر جناب اقای مهندس اوجی وزیر محترم نفت جناب مهندس اوجی خواهشمندم که فکر بحال جنبازان صنعت نفت که احتاج به پرستاری دارند اکنید خداشاهد که من قادر به حتالباس خودبپوشم نیستم چرا به ماجناران حق پرستاری تعلق نمیگرد ما از شدت درد الان ۳۵ سال است که خواب ندارم و یا حداحقل همرا با اضافات سالیانه یک حقی اضافتربرای ما جانبازان در نظرگرفت شود مگر غیرازاین بود که ماجوانیمان بهترین دوران عمر خود در جهبه گذارنیدیم و پس از جنگ هم در دورترین نقط در صنعت مشغول خدمت کردن بودیم خدا راشاهد میگرم که من از شدت درد چه میکشم وقتی هم به بنیاد مراجع میکنم میگویند شما کلیه خدماتی که باید انجام شود با وزارت نفت مربوط می باشد و وزارت نفت هم تا کنون هیچ اقدامی در مورد جانبازان انجام نداد است مگر ماه بیشتر از یک نسل هستیم
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
مسولین محترم لطف کنید یارانه ۴ ماه اخرسال رابرای شب یلدا برای امثال من که کارگرساختمانی هستندواریزکنید من الان دوماه میشه که بیکارهستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
سلام بخدا ما موندیم چیکار کنیم من با چهارتا بچه همه مدرسه میرن حقوق ندارم کار ندارم کرایه نشین چیکار کنم تورا خدا به دادمون برسین حتی ای یارانه ۴۰۰تومان هیچ دردی از دردم دوا نمیکنه تورا خدا این صدای مارا به این مسولین برسون چیکار کنیم چند دفعه دست به خودکشی زدم باز گفتم بچه هام گناه دارن به دادمون برسین
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
1
0
خواهشا یارانه را قط نکنین به این پول احتیاج داریم به گوش مسولین برسانید اجاره خونه میدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
0
سلام آیا یارانه شب یلدایی واریز میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
سلام توروخدا ی کاری کنید یارانه زیادبشه آقای رییسی ۳تابچه دارم همسرمم زندان با یارانه ب سختی زندگی میکنم امیدم ب اینکه هر ماه حداقل یارانه میاد ب حسابمون ب داد ما بدبخت ها هم برسید زنده باشید
مهدی کارگرم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
سلام ماهم دل داریم بقران زن وبچمون گناه دارن خواهش میکنم از دولت عزیز که شب یلدا هوای قشر فقیرانه راداشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
میدونید چرا اکثر مردم ایران از مرگ نمیترسن؟ چون زندگی ما خوشی نداره و فقط کار سخت و فقط ناامیدی و استرس از بی پولی و گرانی. هیچکس بداد ما نمیرسه بجز مرگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
پول بریزید بدبخشدیم
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
0
باسلام چراشب یلدا یارانه بحساب مانریختیدمگه ما جز این مملکت بحساب نمی آییم نداریم بخوریم و زندگی بگذرونیم گناه نداریم مااززندگی فقط زنده بودن رابیادداریم وسلام.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->