پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

معاون رئیس‌جمهور خواستار شد: برخورد انقلابی با مراکزی که به خانواده ایثارگران خدمات نمی‌دهند

  • کد خبر: ۱۴۲۳۰۷
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
معاون رئیس‌جمهور خواستار شد: برخورد انقلابی با مراکزی که به خانواده ایثارگران خدمات نمی‌دهند
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی از مراکز خدماتی از جمله داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی در ارائه خدمت به خانواده ایثارگران به واسطه تاخیر در تسویه بیمه، تعلل می‌کنند و باید با این مراکز به صورت انقلابی برخورد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان رضوی افزود: جامعه هدف نیازمند به خدمات درمانی خانواده ایثارگران مسن‌تر شده اند و به همین دلیل نیاز به ارائه خدمات بهتری هستند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعد از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سومین دستگاه حقوق دهنده به شمار می‌رود و سعی شده است تا در این موضوع کوتاهی صورت نگیرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه طرح جامع توانبخشی به جانبازان در دولت سیزدهم با افزایش چشمگیر در ۲۸ استان کشور آغاز شده است، اظهار کرد: استان خراسان رضوی باید عقب ماندگی خود را در این موضوع برطرف کند و این در حالی است که به واسطه حضور جانبازان نخاعی در شهر مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی، باید در سطح کشور نمونه باشد.

او گفت: مشاوران ایثارگران در دستگاه‌ها محل رجوع و پناهگاه خانواده ایثارگران محسوب می‌شوند تا به عنوان یک عامل اجرایی در آن مجموعه بتوانند در خدمت به خانواده ایثارگران علاوه بر هماهنگی بین دستگاهی تلاش کنند.

قاضی زاده هاشمی افزود: این سازمان ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های مختلف بدهی دارد که به زودی این مبلغ با آن‌ها تسویه خواهد شد و نباید این طلب موجب اخلال در فرایند تحصیل و یا جلوگیری از حضور خانواده ایثارگران در امتحان شود.

وی ادامه داد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به موجب قانون تشکیل شده است و رئیس آن نیز، عالی‌ترین مقام دولت است و دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات آن هستند و این در حالی است که یک درصد از بودجه جاری سازمان‌ها برای اجرای مصوبات این شورا در نظر گرفته شده است و در صورت تخلف، از سوی دستگاه نظارتی مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: بیش از ۱۲هزار نفر از خانواده ایثارگران در استان خراسان رضوی، نیاز به اشتغال دارند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۲.۷ دارد و باید از ظرفیت قوانین کشوری در ایجاد اشتغال و یا استخدام آن‌ها استفاده شود؛ همچنین امسال غیر از منابع ملی ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال استانی نیز باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

او اظهار کرد: هزار و ۴۵۹ گلزار در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد که ۶۴۴ مورد آن‌ها ساماندهی شده‌اند و این در حالی است که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان نیز در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این استان برای موضوع ساماندهی گلزار شهدا در نظر گرفته شده است که فقط پنج میلیارد تومان آن اختصاص یافته است؛ از سوی دیگر ۶۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساماندهی گلزار‌های شهدای استان نیاز است و امیدواریم در طول این دولت، ساماندهی گلزار شهدا به پایان برسد.

معاون رییس جمهور افزود: به دلیل داشتن زیرساخت قوی و ظرفیت مناسب، استان خراسان رضوی در حوزه فرهنگ و هنر شاخص است و باید این استان در سایر حوزه‌ها و از جمله موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز پیشتاز باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، برنامه‌ها در دو حوزه ترویجی و خدمت رسانی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز در دست برنامه‌ریزی است.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: اعتقاد داریم رویکرد ما در سطح استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ترویج فرهنگ شهید و شهادت وجود دارد و اولین ظرفیت که دارای تاثیر گذاری نیز هست، خود مردم هستند و فقط نیاز به ساز و کاری در خصوص هدایت دارند.

وی افزود: بسیاری از برنامه‌ها برای اجرای بهتر باید در این شورا مطرح شوند، زیرا فلسفه وجودی این شورا فراهم کردن هم افزایی در راستای ماموریت هر دستگاه است.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->