شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها
«استقلال» روی اعصاب مردم

گلایه شهروندان از مشکلات ترافیکی میدان استقلال

  • کد خبر: ۱۴۲۵۶
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
گلایه شهروندان از مشکلات ترافیکی میدان استقلال
طولانی شدن پروژه بهسازی میدان استقلال مشکلات ترافیکی زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.
لیلی رحمانی - «خیابان‌های شهر را تکه‌تکه کنده‌اند، هرجا که می‌روم ترافیک است، به ویژه میدان استقلال که مسیر هرروز من است. در این چند‌روز واقعا ترافیک سنگین است. عرض خیابان کم شده است و خودرو‌ها نمی‌توانند درست حرکت کنند. این طرح تا کی ادامه دارد؟»

این‌ها را داودی، یکی از شهروندان، می‌گوید که نگران طولانی شدن اجرای پروژه بهسازی میدان استقلال است. به گفته این شهروند کار ترمیم و بهسازی پل از چند هفته پیش آغاز شده، اما چند روز است بخش‌هایی از کار روی پل انجام می‌شود که مشکلاتی از جمله ترافیک و راه‌بندان ایجاد کرده است. به باور او برای اجرای پروژه‌ها در میدان‌ها و معابر مهم شهر باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود. میدان استقلال از آن‌دست میدان‌های پر‌رفت و آمد شهر است که اوایل دهه ۸۰ احداث شده، میدانی اصلی که بیشتر شهروندان مشهدی و حتی زائران و مسافران برای یک‌بار هم که شده گذرشان به آن افتاده است. این میدان نزدیک به یکی از ورودی‌های اصلی شهر، پیوند‌دهنده بولوار امامت و بولوار فردوسی است و شریان مهمی محسوب می‌شود. همین ویژگی‌ها سبب شده اجرای پروژه ترمیم تقاطع پل استقلال در این محدوده ترافیک سنگینی ایجاد و عابران پیاده و سواره را خسته و کلافه کند، پروژه‌ای که آغاز آن از چندی پیش در شهرداری منطقه ۱۱ مطرح بوده است و حتی در خردادماه سال گذشته شهردار وقت بهسازی و استحکام بخشی آن را برای جلوگیری از خطرات احتمالی ضروری دانسته بود.


کلافگی ۴۰ دقیقه ماندن در ترافیک
فروشگاه‌های پر‌رفت‌و‌آمد گوشت یکی از مهم‌ترین عناصر حوالی میدان استقلال و از عوامل مهم ترافیک آنجاست و اکنون این پروژه سبب شده مشکلات این بخش میدان بیشتر شود. رنجبران یکی از کارکنان همین فروشگاه‌هاست که هر‌صبح و شب برای رسیدن به محل کارش باید از این پل بگذرد. او می‌گوید: این میدان همیشه ترافیک است، اما در چند‌روز گذشته وضعیت آن‌قدر آشفته و به‌هم ریخته شده است که گاه در ساعت پیک ترافیک ۴۰ دقیقه در ترافیک می‌مانم. به گفته او اجرای پروژه در چنین محدوده حساسی نباید خیلی زمان ببرد.
«از چند روز پیش چند‌بار لاین‌های سمت پل را بسته بودند و تنها یک لاین برای عبور مانده بود و همین باعث ترافیک وحشتناکی شده بود که در این محدوده سابقه نداشته است. در چنین شرایطی بسیاری از عابران گزینه دیگری برای انتخاب مسیر نداشتند و مجبور بودند از همین میدان بگذرند؛ آن‌هایی هم که می‌توانستند مسیرشان را کج کردند تا کمتر در ترافیک بمانند». یکی از ساکنان بولوار امامت با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: در خبر‌ها خوانده‌ام که مسئولان پروژه گفته‌اند: «اتمام بخش‌های اصلی پروژه ۱۰ روز زمان می‌برد.» کاش مسئولان توجه کنند و زمان اجرای پروژه‌ها در مراکز اصلی شهر را بیشتر مدیریت کنند.

خطر عبور از کنار سواره‌رو
فراهانی از دیگر عابران که سن‌وسالی از او می‌گذرد، بعد از آنکه به‌سختی خودش را از پله‌های زیرگذر پل بالا می‌کشد، می‌گوید: هرروز برای پیاده‌روی این مسیر را تا پارک ملت طی می‌کردم، اما حالا که یک سمت خیابان را بسته‌اند به مشکل خورده‌ام. چندبار هنگام راه رفتن به من تذکر دادند که پایم را روی سیمان‌های تازه نگذارم. از طرفی با بسته‌شدن پیاده‌رو روی پل، باید از کنار سواره‌رو عبور کنیم که بسیار خطرناک است.

لزوم ترمیم پل‌ها بعد از گذشت چندسال
بر‌اساس توضیحات یکی از کارشناسان حاضر در محل پروژه، پل‌های بزرگ شهر به دلیل عبور روزانه تعداد زیاد خودرو، تغییرات دما و مواردی از این دست، هرچند سال به بررسی و در صورت لزوم ترمیم نیاز دارند. بر همین اساس برخی از بخش‌های پل استقلال نیز باید بهسازی می‌شده است که تعویض درز‌های انبساطی پل بر روی عرشه آن، ترمیم بتن‌های آسیب‌دیده پل و سرستون‌ها درضلع جنوبی برخی از موارد این بهسازی به شمار می‌رود.
درز‌های انبساطی و انقباضی پل‌ها برای جلوگیری از برخورد لبه‌های پل (دال‌ها) به هم ایجاد می‌شوند که برای جلوگیری از آسیب دیدن پل‌ها، باید هرچند سال یک‌بار تعویض شوند. این درحالی است که پل استقلال از زمان احداث تاکنون ترمیم و بهسازی نشده و امسال برای اولین بار موضوع ترمیم مطرح و پروژه در یکی از اضلاع پل شروع شده است. همچنین براساس اطلاعاتی که دراین‌باره دریافت کردیم، لبه‌های بتنی پل نیز در اثر بارش باران و آبیاری گلدان‌هایی که روی آن قرار داشت آسیب‌هایی دیده بودند که اگر ترمیم نمی‌شدند احتمال ریزش و سقوط بر روی خودرو‌های در حال عبور وجود داشت.

پایان طرح تا یک ماه و نیم آینده
سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ با بیان اینکه پروژه ترمیم تقاطع پل استقلال در ضلع جنوبی، شامل ۲ بخش ترمیم سازه و ترمیم درز انبساط، با بودجه‌ای هفتصدمیلیون‌تومانی در حال انجام است می‌گوید: ابتدا ترمیم درز انبساطی طی ده روز و سپس ترمیم سازه که از اوایل آذر آغاز شده در بازه چهار ماهه یعنی یک ماه‌و‌نیم آینده انجام خواهد شد. به گفته مریم‌عرب احمدی اکنون بیش از ۹۰ درصد پروژه شامل تعویض درز‌های انبساطی، انقباضی انجام شده است و ترمیم بتن‌های لبه پل نیز ظرف یک ماه و نیم آینده به نتیجه خواهد رسید. او توضیح می‌دهد:بخش‌هایی از این طرح که موجب مسدود شدن لاین و ایجاد ترافیک شده است، از صبح روز ۱۶ دی و بعد از گرفتن مجوز‌های لازم شروع شده و پیش‌بینی‌ها برای اتمام این بخش‌ها ده‌روزه بوده است. ما فکر می‌کنیم زمان اتمام طرح زودتر از همان ۱۰ روز است و تمامی کار‌ها بر روی عرشه پل نهایتا تا بیست‌و هفتم به پایان خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->