اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها
«استقلال» روی اعصاب مردم

گلایه شهروندان از مشکلات ترافیکی میدان استقلال

  • کد خبر: ۱۴۲۵۶
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
گلایه شهروندان از مشکلات ترافیکی میدان استقلال
طولانی شدن پروژه بهسازی میدان استقلال مشکلات ترافیکی زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.
لیلی رحمانی - «خیابان‌های شهر را تکه‌تکه کنده‌اند، هرجا که می‌روم ترافیک است، به ویژه میدان استقلال که مسیر هرروز من است. در این چند‌روز واقعا ترافیک سنگین است. عرض خیابان کم شده است و خودرو‌ها نمی‌توانند درست حرکت کنند. این طرح تا کی ادامه دارد؟»

این‌ها را داودی، یکی از شهروندان، می‌گوید که نگران طولانی شدن اجرای پروژه بهسازی میدان استقلال است. به گفته این شهروند کار ترمیم و بهسازی پل از چند هفته پیش آغاز شده، اما چند روز است بخش‌هایی از کار روی پل انجام می‌شود که مشکلاتی از جمله ترافیک و راه‌بندان ایجاد کرده است. به باور او برای اجرای پروژه‌ها در میدان‌ها و معابر مهم شهر باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود. میدان استقلال از آن‌دست میدان‌های پر‌رفت و آمد شهر است که اوایل دهه ۸۰ احداث شده، میدانی اصلی که بیشتر شهروندان مشهدی و حتی زائران و مسافران برای یک‌بار هم که شده گذرشان به آن افتاده است. این میدان نزدیک به یکی از ورودی‌های اصلی شهر، پیوند‌دهنده بولوار امامت و بولوار فردوسی است و شریان مهمی محسوب می‌شود. همین ویژگی‌ها سبب شده اجرای پروژه ترمیم تقاطع پل استقلال در این محدوده ترافیک سنگینی ایجاد و عابران پیاده و سواره را خسته و کلافه کند، پروژه‌ای که آغاز آن از چندی پیش در شهرداری منطقه ۱۱ مطرح بوده است و حتی در خردادماه سال گذشته شهردار وقت بهسازی و استحکام بخشی آن را برای جلوگیری از خطرات احتمالی ضروری دانسته بود.


کلافگی ۴۰ دقیقه ماندن در ترافیک
فروشگاه‌های پر‌رفت‌و‌آمد گوشت یکی از مهم‌ترین عناصر حوالی میدان استقلال و از عوامل مهم ترافیک آنجاست و اکنون این پروژه سبب شده مشکلات این بخش میدان بیشتر شود. رنجبران یکی از کارکنان همین فروشگاه‌هاست که هر‌صبح و شب برای رسیدن به محل کارش باید از این پل بگذرد. او می‌گوید: این میدان همیشه ترافیک است، اما در چند‌روز گذشته وضعیت آن‌قدر آشفته و به‌هم ریخته شده است که گاه در ساعت پیک ترافیک ۴۰ دقیقه در ترافیک می‌مانم. به گفته او اجرای پروژه در چنین محدوده حساسی نباید خیلی زمان ببرد.
«از چند روز پیش چند‌بار لاین‌های سمت پل را بسته بودند و تنها یک لاین برای عبور مانده بود و همین باعث ترافیک وحشتناکی شده بود که در این محدوده سابقه نداشته است. در چنین شرایطی بسیاری از عابران گزینه دیگری برای انتخاب مسیر نداشتند و مجبور بودند از همین میدان بگذرند؛ آن‌هایی هم که می‌توانستند مسیرشان را کج کردند تا کمتر در ترافیک بمانند». یکی از ساکنان بولوار امامت با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: در خبر‌ها خوانده‌ام که مسئولان پروژه گفته‌اند: «اتمام بخش‌های اصلی پروژه ۱۰ روز زمان می‌برد.» کاش مسئولان توجه کنند و زمان اجرای پروژه‌ها در مراکز اصلی شهر را بیشتر مدیریت کنند.

خطر عبور از کنار سواره‌رو
فراهانی از دیگر عابران که سن‌وسالی از او می‌گذرد، بعد از آنکه به‌سختی خودش را از پله‌های زیرگذر پل بالا می‌کشد، می‌گوید: هرروز برای پیاده‌روی این مسیر را تا پارک ملت طی می‌کردم، اما حالا که یک سمت خیابان را بسته‌اند به مشکل خورده‌ام. چندبار هنگام راه رفتن به من تذکر دادند که پایم را روی سیمان‌های تازه نگذارم. از طرفی با بسته‌شدن پیاده‌رو روی پل، باید از کنار سواره‌رو عبور کنیم که بسیار خطرناک است.

لزوم ترمیم پل‌ها بعد از گذشت چندسال
بر‌اساس توضیحات یکی از کارشناسان حاضر در محل پروژه، پل‌های بزرگ شهر به دلیل عبور روزانه تعداد زیاد خودرو، تغییرات دما و مواردی از این دست، هرچند سال به بررسی و در صورت لزوم ترمیم نیاز دارند. بر همین اساس برخی از بخش‌های پل استقلال نیز باید بهسازی می‌شده است که تعویض درز‌های انبساطی پل بر روی عرشه آن، ترمیم بتن‌های آسیب‌دیده پل و سرستون‌ها درضلع جنوبی برخی از موارد این بهسازی به شمار می‌رود.
درز‌های انبساطی و انقباضی پل‌ها برای جلوگیری از برخورد لبه‌های پل (دال‌ها) به هم ایجاد می‌شوند که برای جلوگیری از آسیب دیدن پل‌ها، باید هرچند سال یک‌بار تعویض شوند. این درحالی است که پل استقلال از زمان احداث تاکنون ترمیم و بهسازی نشده و امسال برای اولین بار موضوع ترمیم مطرح و پروژه در یکی از اضلاع پل شروع شده است. همچنین براساس اطلاعاتی که دراین‌باره دریافت کردیم، لبه‌های بتنی پل نیز در اثر بارش باران و آبیاری گلدان‌هایی که روی آن قرار داشت آسیب‌هایی دیده بودند که اگر ترمیم نمی‌شدند احتمال ریزش و سقوط بر روی خودرو‌های در حال عبور وجود داشت.

پایان طرح تا یک ماه و نیم آینده
سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ با بیان اینکه پروژه ترمیم تقاطع پل استقلال در ضلع جنوبی، شامل ۲ بخش ترمیم سازه و ترمیم درز انبساط، با بودجه‌ای هفتصدمیلیون‌تومانی در حال انجام است می‌گوید: ابتدا ترمیم درز انبساطی طی ده روز و سپس ترمیم سازه که از اوایل آذر آغاز شده در بازه چهار ماهه یعنی یک ماه‌و‌نیم آینده انجام خواهد شد. به گفته مریم‌عرب احمدی اکنون بیش از ۹۰ درصد پروژه شامل تعویض درز‌های انبساطی، انقباضی انجام شده است و ترمیم بتن‌های لبه پل نیز ظرف یک ماه و نیم آینده به نتیجه خواهد رسید. او توضیح می‌دهد:بخش‌هایی از این طرح که موجب مسدود شدن لاین و ایجاد ترافیک شده است، از صبح روز ۱۶ دی و بعد از گرفتن مجوز‌های لازم شروع شده و پیش‌بینی‌ها برای اتمام این بخش‌ها ده‌روزه بوده است. ما فکر می‌کنیم زمان اتمام طرح زودتر از همان ۱۰ روز است و تمامی کار‌ها بر روی عرشه پل نهایتا تا بیست‌و هفتم به پایان خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->