ماجراجویی جوان مسافربر سارقان عتیقه را لو داد حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟
سرخط خبرها

چاقوی خونین، سرنخ دستگیری سارق زخمی

  • کد خبر: ۱۴۶۰۲۰
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
چاقوی خونین، سرنخ دستگیری سارق زخمی
پلیس مشهد در پیگیری یک پرونده سرقت، موفق شد متهم را هنگام ربودن خودرو با یک کودک دستگیر کند.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مرد مشغول صحبت با دوست ایزوگام‌فروشش بود. او زخم‌خورده زمستان سخت مشهد بود و سقف خانه‌اش نم‌زده و هرلحظه ممکن بود خانه‌خراب شود، برای همین به سراغ دوست قدیمی‌اش آمده بود. هنوز صحبتشان گل ننداخته بود که ناگهان صدای تیکاف خودروای نگاه رهگذران را به سمت خیابان برگرداند. فروشنده و خریدار هم نگاهشان به سمت خیابان کشیده شد. آن‌ها متوجه شدند منشأ صدا، خودرو خریدار ایزوگام است که در کمتر از یک دقیقه دزدیده شد.

وجود پسربچه یازده‌ساله درون خودرو و هراس پدری که ترس در وجودش ریشه دوانده بود، همه دست به دست هم داده و تبدیل به فریاد‌هایی ترسناک شد که از حنجره مرد بیرون پرید و او خودش را به خیابان انداخت. فریاد‌های پدر، دل سارق را لرزاند و او نتوانست نقشه شوم سرقتش را تکمیل کند و چند قدم دورتر به خودرو دیگری کوبید و ناچار متوقف شد. سارق قصد فرار داشت که در حلقه شهروندان خشمگین از خرده‌سرقت‌ها محاصره شد و با حضور پلیس سارق که دستش زخمی و خون‌آلود بود دستگیر شد و دقایقی بعد نیز راز سرقت پانزده دقیقه قبل او نیز برملا شد.

اعلام یک سرقت عادی در شهر، موجب حضور افسران گشت کلانتری معراج در بولوار خادم‌الشریعه مشهد شد. ساعت ۲۰:۴۵ بود که مأموران به محل رسیدند. مردی میان‌سال با مراجعه به مأموران اعلام کرد که خودرواش را کنار خیابان گذاشته و برای کاری محل را ترک کرده است. پس از بازگشت متوجه شده که سارقان در جلو خودرواش را باز کرده و برای دزدی وارد آن شده‌اند. اما وجود لوازم بازدارنده از سرقت موجب شده تا آن‌ها نتوانند خودرو را روشن کنند. نداشتن فرصت کافی موجب شده تا مدارک و کیف پول مالک پراید را ربوده و متواری شوند.

جاگذاشتن یک سرنخ خونین

مأموران پس از ثبت اظهارات مال‌باخته اقدام به بازرسی خودرو کردند. یک چاقوی خونین روی صندلی جلو سمت شاگرد در حال خودنمایی بود که راننده اظهار بی‌اطلاعی کرد و مالکیت آن را نپذیرفت.
مأموران با این ظن که چاقو متعلق به سارق باشد، آن را ضمیمه پرونده کردند تا به‌موقع از این سرنخ مهم استفاده کنند.

اعلام یک سرقت دیگر

بررسی صحنه جرم با کشف «چاقوی خونین» همچنان ادامه داشت که گزارش دستگیری یک دزد از سوی شهروندان به پلیس اعلام شد. موقعیت مکانی اعلام شده در نزدیکی سرقت قبلی بود و همین موضوع موجب شد تا افسران گشت کلانتری معراج برای رسیدگی به آن به محل بروند.
مأموران در بدو ورود به محل وقوع جرم متوجه شدند که فردی در حلقه خشمگین شهروندان محاصره شده و افراد راه فرار را بسته‌اند. ابتدا این فرد دستگیر و با حلقه شدن دستبند دور دستانش راه فرار به رویش بسته شد.

اقدامات اولیه پلیسی نشان داد که مردی جوان در یک بی‌احتیاطی آشکار خودرواش را کنار خیابان گذاشته و در حالی که کودک یازده ساله درون و سوئیچ روی آن بوده وارد مغازه‌ای شده است. سارق نیز با مشاهده سوئیچ روی خودرو در کمتر از یک دقیقه به قصد سرقت وارد آن شده است، اما هنگام فرار به خودرو دیگری برخورد کرده و متوقف شده و شهروندان او را دستگیر کرده‌اند.

مطابقت سرنخ سرقت اول با سارق

بررسی بدنی از سارق منجر به کشف تعدادی مدارک خودرو و یک کیف پول در جیب‌هایش شد. مدارک درون کیف هیچ تطابقی با هویت سارق نداشت و او در پاسخ به اینکه مدارک متعلق به کیست، دچار تناقض‌گویی شد و نتوانست پاسخ درستی بدهد.
افسر کلانتری با مشاهده دست زخمی سارق از او درباره علت زخمی شدن دستش پرسید که سارق نتوانست به این پرسش هم پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد. مأموران با این ظن که احتمالا سرقت یک ربع پیش هم از سوی این فرد رخ داده است، او را به کلانتری منتقل کردند.

دست دزد عجول رو شد

به گفته رئیس پلیس مشهد با انتقال متهم به کلانتری و آغاز بازجویی‌ها او خیلی زود اتهامش را پذیرفت و سرقت مدارک پراید در بولوار خادم‌الشریعه را هم برعهده گرفت.
سرهنگ احمد نگهبان با تقدیر از حرکت خوب مال‌باخته نخست که با استفاده از تجهیزات بازدارنده جلو سرقت خودرواش را گرفته بود، بیان کرد: متهم در سرقت اول به علت عجله با چاقو دست خودش را بریده و هنگام فرار نیز چاقو را جا گذاشته است، او چند خیابان دورتر با دیدن خودرو پارک شده در حاشیه خیابان اقدام به سرقت مجدد کرده که این‌بار دستگیر شده است.
وی با اشاره به ادامه تحقیقات درباره این سرقت‌ها و همچنین کشف سرقت‌های احتمالی دیگر از سوی متهم از شهروندان خواست تا با رعایت نکات ایمنی جلو سرقت‌های احتمالی را بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->