راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع پیروزی اصلی و نهایی با مستضعفان است
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: استقلال ملی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

  • کد خبر: ۱۴۸۴۴۷
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
تولیت آستان قدس رضوی: استقلال ملی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است
تولیت آستان قدس رضوی استقلال و رهایی از وابستگی را از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در مراسم جشن میلاد امام جواد (ع) در مسجد حضرت جواد الائمه (ع) منطقه تلگرد مشهد طی سخنانی ضمن تبریک این میلاد فرخنده، ابراز کرد: القاب ائمه اطهار (ع) اتفاقی نیست، نام‌ها و القاب حضرات معصومین (ع) انتخاب خداوند است و امام جواد (ع) مظهر جود، کرم، سخاوت و بهترین الگوی بخشش هستند، بطوریکه هیچکس از درب خانه آن امام همام نا امید باز نمی‌گشت.

وی افزود: امام جواد (ع) در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند، اما در همین مدت کوتاه عمر آنقدر وجودشان با برکت و با عظمت است که امام رضا (ع) در خصوص ایشان می‌فرمایند: «در اسلام با برکت‌تر از این مولود زاده نشده است».

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جهاد امام نهم در دفاع از حریم اسلام و شیعه، خاطرنشان کرد: در دوران امام جواد (ع) عرصه سیاسى و اجتماعى جامعه گرفتار چالش‏هاى عمیق عقیدتى و انحرافات مختلف بود؛ که اگر دفاع قاطعانه آن امام همام از حقانیت اسلام و شیعه در برابر انحرافات و مکرهاى خلفاى باطل نبود؛ معلوم نبود چه بر سر اسلام می‌آمد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به آغاز ایام الله دهه فجر اشاره و با تبریک این دهه و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب امام راحل عظیم‌الشان و همه شهدا انقلاب اسلامی؛ ابراز کرد: در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ حضرت امام خمینی (ره) پس از ۱۵ سال تبعید و دوری از وطن، به برکت مجاهدت‌ها، مبارزات، ایثارگری‌ها و بصیرت ملت ایران دوباره به خاک وطن پا گذاشت و با سرنگونی رژیم منحوس طاغوت بساط ظلم و ستم در این کشور بر چیده شد.
وی با بیان اینکه خون‌های پاک فراوانی نثار این انقلاب شکوهمند شده است، اظهار کرد: امروز با گذشت حدود چهل‌و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی، علی‌رغم همه سختی‌ها، دشواری‌ها، هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و غیره، این انقلاب نه تنها از هیچ یک از اصول و مبانی خود عدول نکرده، بلکه همچنان بر ارزش‌های اسلامی و انسانی خود ایستاده و کاروان ترقی، تکامل، استقلال و عزت کشور را پیش برده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که ملت ما را از زیر یوغ چپاولگران، ستمگران و افراد وابسته آزاد کرد و عزت، آزادی و استقلال را برای ایران به ارمغان آورد؛ امروز مردم بر سرنوشت کشور حاکم و مسئولان کشور از جنس مردم و دلسوز مردم و افرادی متعهد به اسلام و احکام قرآن هستند.

وی استقلال و رهایی ایران از وابستگی را از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: نگاه به شرایط و وضعیت کشور قبل از انقلاب می‌تواند دستآورد‌های ارزشمند آن را بهتر آشکار سازد؛ در دوران پیش از انقلاب، کشور علاوه بر استبداد گرفتار وابستگی نیز بود، اشخاصی بر کشور حاکم بودند که نه به کشور، نه مردم و نه اخلاق متعهد بودند و تنها تعهدشان به استکبار برای جلب حمایت قدرت‌های خارجی برای حفظ تاج و تخت‌شان بود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه پیش از انقلاب در تمام مسائل کشور، اعم از داخلی و خارجی، سیاست‌های استکبار جاری بود، تصریح کرد: پیش از انقلاب وابستگی به استکبار به درجه‌ای رسیده بود که کشور کاملا در اختیار دشمنان دین بود و آن‌ها تصمیم گیر سرنوشت مردم بودند و در سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس شاه، نخست وزیر و نمایندگان مجلس تعیین می‌شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیچ ذلت و خفتی برای یک ملت از این بالاتر نیست که بیگانگان بر آن‌ها حاکم باشند و سرنوشتشان به دست دشمنانشان تعیین شود؛ گفت: امروز ملت ایران به برکت اسلام و انقلاب، عزت و استقلال پیدا کرده و این یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور ما است که باید آن را قدر بدانیم. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->