پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد
سرخط خبرها

نشست امنیتی مشترک بین مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۴۵۵
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
نشست امنیتی مشترک بین مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد
معاون وزیر کشور انسجام روابط ایران و عراق را موضوعی ناراحت کننده برای دشمنان دانست و بر گسترش همکاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست دو روزه امنیتی مشترک بین مقامات امنیتی دو کشور ایران و عراق در صدر هیات بلند پایه عصر روز سه شنبه در مشهد آغاز به کار کرد. ریاست هیات ایرانی بر عهده سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران قرار دارد و مهدی علی هادی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور ریاست هیات بلند پایه کشور عراق را برعهده دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه این اجلاس گفت: دشمنان دو کشور ایران و عراق از اتحاد، برادری و انسجام دو کشور ناراحت هستند و به همین دلیل کوچکترین مشکلات بین دو کشور را با هجمه تبلیغاتی و رسانه ای، بزرگ نشان می‌دهند.

سید مجید میراحمدی افزود: روابط بین دو کشور برخلاف خواست دشمنان بسیار نزدیک، برادرانه و دوستانه است و روز به روز نیز این همکاری‌ها در حال توسعه یافتن است.

وی ادامه داد: همکاری‌های امنیتی بین دو کشور نزدیک و خوب است و میتوان ادعا کرد که تقریباً هیچ مشکل لاینحلی در موضوعات مطرح شده نخواهیم داشت.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در این نشست مسائل مختلفی با حضور مقامات عالی رتبه وزارت کشور عراق و هیات همراه در خصوص پلیس، مرزبانی، حوزه‌های امنیتی، زائران، اقامت دانشجویان و بیمارانی که از کشور عراق به ایران سفر می‌کنند، مورد مرور و بررسی قرار گرفت و امیدواریم در نهایت فردا منجر به تنطیم سند شود.

وی اظهار کرد: برگزاری هر نشستی باید ما را چند گام به پیش ببرد و با افزایش همکاری‌ها در تلاش هستیم تا مشکلات کمتر از گذشته شود.

میراحمدی گفت: مسئله مهم دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع اربعین است که برای ملت و دولت هر دو کشور در ارای اهمیت است. تسهیل و راحتی زائران یکی از موضوعات این نشست است تا برخی مشکلات که در سال جاری با آن مواجه شدیم در مراسم اربعین سال آینده برطرف شود و به راهکار‌هایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسوولان کشور ما مشکلات و پیروزی‌های کشور عراق را دنبال می‌کنند، زیرا کشور عراق را برادر و دوست خود می‌دادند، افزود: خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی با هم ممزوج شد و به دست پلید دشمنان هر دو ملت در سرزمین عراق برزمین ریخته شد.

مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور نیز به خبرنگاران گفت: هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد و در فضای همکاری بین دو کشور شاهد کاهش مشکلات نیز خواهیم بود و به همین دلیل برگزاری این نشست‌ها باید مستمر و مداوم باشد، زیرا برخی مشکلات به راحتی و در همین نشست‌ها، قابل حل شدن است.

"مهدی علی هادی الفکیکی" افزود: دو کشور ایران و عراق بیش از سه هزار کیلومتر مرز مشترک دارند و عشق و دوستی بین دو کشورپایدار است.

وی ادامه داد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای آماده شد و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و امسال هم در این نشست دو روزه موضوعات مختلفی در خوزه مرزبانی، اقامت دانشجویان، زائران و بیماران و همچنین برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قرار است در این نشست امنیتی مشترک که به مدت دو روز و در پنج کمیسیون تخصصی در مشهد برگزار می‌شود، موارد مختلفی از جمله مرزبانی و تردد اتباع دو کشور بویژه در ایام اربعین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->