استاندار خراسان رضوی خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد در سفر رئیس جمهور به چین

  • کد خبر: ۱۵۳۸۵۲
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد در سفر رئیس جمهور به چین
استاندار خراسان رضوی گفت: از شورای شهر و شهرداری مشهد که همت فراوانی از گذشته تا‌کنون برای راه‌اندازی خطوط قطارشهری داشته‌اند، قدردانی می‌کنیم. با وجود مشکلات مالی و فرازونشیب‌ها این پروژه متوقف نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز سه‌شنبه هم‌زمان با نیمه شعبان و در مراسم پایان حفاری مسیر شرقی خط ۳ قطار شهری مشهد با بیان اینکه موضوع زیارت و استفاده از این منبع عظیم معنوی اهمیت دارد، اظهار کرد: برای این موضوع، مسئله اصلی امکان تشرف زائران به مشهد است. اولین اقدام آزادراه حرم تا حرم است. این آزادراه برای ما از نظر جاده‌ای که ۸۵درصد زائران با وسیله شخصی و از طریق جاده به مشهد می‌آیند، اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه در کار انقلابی و جهادی، توقف به‌هیچ‌عنوان قابل توجیه نیست، ادامه داد: پروژه دومی که برای انتقال زائران به مشهد اهمیت دارد، قطار سریع‌السیر‌ تهران به مشهد است که در سفر رئیس‌جمهور به چین تفاهم‌نامه آن انجام شده است. 

به گفته وی، پروژه سوم موضوع شهر فرودگاهی امام‌رضا(ع) است که مطالعه اولیه آن صورت گرفته است، اگر بناست مشهد و استان جهشی داشته باشد، این پروژه‌های کلان باید اجرا شود.

راه‌اندازی فاز اول خط۳ تا دی۱۴۰۲ در صورت همراهی دولت

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این مراسم گفت: دیدگاهی پیش از آغاز دوره ششم مدیریت شهری حاکم شده بود که اگر یک کیلومتر مترو بسازید، کسی نمی‌بیند، به‌جای آن ۳۰۰ اتوبوس به شهر بیاورید.

وی افزود: با انسجام شورا و پیگیری آقای فرهمندی به‌شدت به‌دنبال این بودیم که خط سه و چهار قطار شهری را فعال کنیم و با وجود همه مشکلات بودجه‌ای و اعتبارات پای کار آمدیم.

به گفته وی، دی۱۴۰۲ باید مسیر پایانه مسافربری به میدان شهدا عملیاتی شود و از استاندار خواهش می‌کنم کمک کند تا این قطعه راه‌اندازی شود که مختص زائر است و مردم مشهد نیز از آن بهره‌مند می‌شوند، چون هر سه خط به حرم می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->