به گزارش شهرآرانیوز، محمد شمسایی امروز، ۱۰ فروردین ماه، در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما نظارت بر تامین تعهدات اپراتورهای حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در بخش پوشش و کیفیت سرویسدهی است که از طریق پایش از راه دور و دسترسی به سامانههای اپراتورها، اندازهگیریهای میدانی در سطح شهر و بخشی نیز به شکل مشترک یا استفاده از نقطه نظرات و شکایتهای مردم در سامانه ۱۹۵ انجام میشود.
وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت و پوشش ارتباطات در ایام نوروز اقداماتی انجام شد، عنوان کرد: یکی از این اقدامات تامین پهنای باند فرکانسی مورد نیاز اپراتورهای تلفنهای همراه در محدوده حرم بود. در تمام دنیا حرم انحصاریترین نقطه BTS بوده که این مستلزم طراحیهای بسیار حساس است تا سرویسدهی لازم انجام شود. کلیت شبکهای که اکنون در محدوده حرم در حال بهرهبرداری است، نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.
شمسایی بیان کرد: تامین سلامت فضای فرکانسی از طریق پایش رادیویی در مراکز مانیتورینگ و ایستگاههای ثابت اندازهگیری امواج الکترومغناطیس و گروههای رفع تداخل انجام میشود تا اگر تداخلی ایجاد شد که پهنای باند فرکانسی مورد استفاده اپراتورها را مخدوش کرد، به سرعت رفع شود. خوشبختانه در هفته اول فروردین گزارشی در این زمینه در مشهد نداشتیم.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور افزود: تسریع در ترخیص و تایید نمونه تجهیزات مورد نیاز اپراتورها از دیگر اقدامات بود که در انتهای اسفند ماه به سرعت انجام شد و تجهیزات در اختیار قرار گرفت. امیدوارم این تجهیزات بعد از تعطیلات به سرعت نصب شود و مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مردم میتوانند از طریق سامانه ۱۹۵ شکایت، نقطهنظر و موضوع مورد بررسی خود را به ما منعکس کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد، تصریح کرد: سال گذشته ۵۵۰۰ شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ در استان خراسان رضوی دریافت کردیم که ۵۳۸۰ مورد رسیدگی شد و ۱۲۰ شکایت در حال رسیدگی است.
شمسایی ادامه داد: اولین رتبه شکایتها مربوط به قطعی سیمکارت تلفن همراه است که استفاده غیر متعارف در حوزه صدا و پیامک موجب قطعی سیمکارت میشود. عدم آنتندهی شبکه موبایل و عدم پشتیبانی از سرویسهای ADSL رتبههای بعدی شکایتهای پرتکرار سامانه ۱۹۵ است.