انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

شیخ حسین انصاریان: جرم خدا چیست که با بی‌حجابی با او لج می‌کنید؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۸۷۶۱
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
شیخ حسین انصاریان: جرم خدا چیست که با بی‌حجابی با او لج می‌کنید؟ + فیلم
حجت‌الاسلام انصاریان گفت: من باور ندارم اما اگر مسئله بی‌حجابی لجبازی باشد، به مردم و نیروها برنمی‌گردد، به آیات سوره نور و احزاب برمی‌گردد و به خدا برمی‌گردد. جرم خدا چیست که با او لجبازی می‌کنید؟

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم در سخنرانی شب بیست و سوم ماه رمضان در حسینیه همدانی‌ها اظهارداشت: معارف الهی به چند صورت گناه را معنا کرده است. گناهان بدنی، مالی و حقوقی از انواع گناهان است. امام سجاد (ع) می‌فرماید گناه در عالم معنا سم کشنده‌ای است که گنهکار به خود با لذت تزریق می‌کند. گناهان یا لذت بدنی یا خیالی دارد. امیرالمومنین (ع) می‌فرماید این لذت بقا و دوامی ندارد.

گناهکار با حرص به دنبال گناه می‌رود

وی با بیان اینکه یک روزی بدن کهنه می‌شود و توان ورود به گناه ندارد. همین که انسان برایش لذت دارد سم کشنده است و عقل و بدن او را ضعیف می‌کند، تصریح کرد: گناهان بدنی، بدن را ضعیف می‌کند و گناهان حقوقی و مالی آبرو را به خطر می‌اندازد. گناهکار با حرص به دنبال گناه می‌رود و زمانی به فکر می‌افتد که بسیار گرفتار شده است و او را باید بگیرند تا اموال دیگران را از او بگیرند.

انصاریان با بیان اینکه برخی گنهکاران دل افراد را می‌شکنند مثل گناهان مالی که خانواده‌ها را به خاک سیاه می‌نشاند، گفت: سعدی در شعری که مضمونش را از امیرالمومنین گرفته بود، دارد؛ به جان زنده دلان سعدیا که ملک وجود / نیرزد آن که دلی را زخود بیازاری.

قبول و ترک گناه خدمت به جامعه است

این استاد اخلاق تصریح کرد برادران، خواهران و جوانان من خودم را خادم کوچک و بدون توقع برای شما می‌دانم. عاشق همه شما هستم. این مطالب من قرآنی و روایی است. قبول کنید و عمل کنید. قبول و ترک گناه خدمت به جامعه است و بار مالی کشور را کم می‌کند.

وی ادامه داد: گناهان مالی، بدنی، اخلاقی، فحشا و منکرات را کنار بگذاریم. چقدر از عمر ما باقی مانده است؟ گول لذت گناه را نخوریم و در ظرف بدن خود زهر نریزیم. چرا خودکشی کنیم؟ این خودکشی تدریجی است، اما اگر کسی این کار را کند یقیناً طبق آیات، جایی جز دوزخ ندارد.

از رحم مادر تا امروز نمک خدا را خوردیم، اما نمکدان شکستیم

انصاریان با اشاره به اینکه اگر کسی اهل خدا و دین نیست هم باید جوانمرد باشد. چه زن و چه مرد، باید نسبت به مال و حقوق مردم جوانمرد باشند، گفت: یعقوب لیث رئیس دزدان سیستان بود. گفت طرحی دارم تا یکبار دزدی کنیم و بار خود را ببندیم و آن هم تونلی به خزانه حاکم سیستان بزنیم. شش ماه تونل زدند تا رسیدند. کیسه‌ها را پُر کردند. یعقوب چشمش به جسمی درخشان خورد. سراغش رفت به دهان گذاشت، دید نمک است. گفت کیسه‌ها را خالی کنید و برویم. پرسیدن چه شد؟ گفت نمک حاکم به دهانم خورد، این دزدی مردانگی نیست. از رحم مادر تا امروز نمک خدا را خوردیم، اما نمکدان شکستیم. باید بگوییم غلط کردم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه کسانی که مال حرام می‌خورند براساس سوره نساء آتش در شکم خود می‌ریزند، گفت: تعبیر دیگری درباره گناه است به این معنا که مخالفت با کل نظام آفرینش است. سعدی می‌گوید ابر و باد و خورشید و فلک در کارند/ تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری/ همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار/ شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری.

خدا صدای افراد حرام‌خوار را نمی‌شنود

وی افزود: شرط انصاف نیست. افرادی که روزه نمی‌گیرید و نماز نمی‌خوانید، واقعاً شرط انصاف نیست که صبحانه و نهار و شام مفصل می‌خورید و فرمان نمی‌برید. نماز چقدر زمان می‌برد؟ کل سال که نباید روزه بگیرید فقط یک ماه است. آن هم فقط گفته است نهار نخورید.

انصاریان گفت: در روایتی داریم فردی دست بلند کرده بود و دعا می‌کرد و خدا به حضرت موسی فرمود او هر چه دعا کند من حرف او را نمی‌شنوم، چون شکمش از حرام پُر شده است.

خدا در قیامت کباب پزی ندارد

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه ما گناه کردیم، اما به عنوان جنگ بر خدا گناه نکردیم بلکه ناتوان بودیم و نتوانستیم خودمان را نگه داریم، حال خدایا به قول امیرالمومنین چه باید کنیم؟، تصریح کرد: ما سه نوع گناهکاران داریم. دو نفر از آن‌ها بخششان محال است. امیرالمومنین (ع) در دعای کمیل این دو دسته معرفی کرده است: «فَبِالْیَقِینِ أَقْطَعُ لَوْ لاَ مَا حَکَمْتَ بِهِ مِنْ تَعْذِیبِ جَاحِدِیکَ وَ قَضَیْتَ بِهِ مِنْ إِخْلاَدِ مُعَانِدِیکَ‏ لَجَعَلْتَ النَّارَ کُلَّهَا بَرْداً وَ سَلاَماً؛ پس به یقین میدانم که اگر فرمانت در به‏ عذاب کشیدن منکران نبود و حکمت به همیشگى بودن دشمنانت در آتش صادر نمی‌شد، هر آینه سرتاسر دوزخ را سرد و سلامت می‌کردى و براى احدى در انجا قرار و جایگاهى نبود» آتش افروز خود انسان است.

وی افزود: در دعای جوشن کبیر هزار اسم خدا را صدا زدیم، در کدامیک داریم که خدا آتش افروز است؟ از عالمی سوال کردم قیامت را برای من تعریف کن. او گفت براساس آیات و روایات خدا در قیامت کباب پزی ندارد، اما تو کاری نکن گوشت تنت فاسد شود تا دورت بیندازند. این نتیجه کار خودت است. در قیامت مجرمان حرفه‌ای کور و کر و لال و بیچاره هستند و هیزم جهنم هستند. این دو گروه کنار هستند.

خدا عصبانیت و گلایه‌های مومن گنهکار بیمار را تسبیح می‌نویسد

انصاریان گفت: گروه سوم مومن هستند یعنی پیامبر (ص) و ائمه (ع) را قبول دارند، اما اهل گناه بدنی، مالی، اخلاقی، ارتباطی و ... هستند. این افراد، چون خدا و پیامبر را قبول دارند، اگر به واسطه گناه مریض شوند و در بستر بیافتند، براساس روایات خدا عصبانی و ناله‌ها و داد‌های او را تسبیح می‌نویسد. بنویسید از من که کم نمی‌شود. ما جزو این گروه سوم هستیم.

بعد از امشب دیگر با خدا قهر نکنید

این مفسر قرآن کریم گفت: امشب خدا دو پیغام برای ما دارد. اگر از بندگان من مالی نزد توست که به عمد نمی‌خواستی بدهی، قول بده که ژرداخت می‌کنی. اگر نسبت به من گناهانی کردی زنا، شراب‌خواری، نظردوزی و ... امشب با خودم حل کن و به کسی نگو، زیرا آبروی تو را دوست دارم. امیرالمومنین (ع) می‌فرماید نمی‌خواهد گناهان را برای خدا حتی بشماری. حتی لازم نیست بگویید استغفرالله بلکه فقط پشیمان شوید، پرونده‌تان پاک می‌شود. بعد از امشب دیگر با خدا قهر نکنید او شما را بسیار دوست دارد. در قرآن می‌فرماید عاشق توبه کنندگان است.

وی افزود: عده‌ای با پیامبر جنگ کرده بودند و اسیر شده بودند. بخشی از آنان زنان بودند. یکی از زنان اسیر چشمش به نوزادش افتاد دوید و نوزاد را گرفت و شروع به شیردادن به او کرد. پیامبر این صحنه را می‌دید. رو به مسجدی‌ها کردند و فرمودند به نظرتان ممکن است این زن حاضر شود بچه را به آتش بیندازد؟ همه گفتند نه و ایشان فرمودند خدا نسبت به شما از این مادر مهربان‌تر است. کجا فرار می‌کنیم؟

جرم خدا چیست که با بی‌حجابی به او لج می‌کنید؟

انصاریان با بیان اینکه ما گنهکار لجباز نیستیم، گفت: کسی که عرق می‌خورد یا حجاب برمی‌دارد برای لجبازی با کیست؟ این لجبازی برای بی‌حجابی به درد مردم نمی‌خورد اصلاً به آنان برنمی‌گردد. لجبازی با کیست؟ من باور ندارم، اما اگر مسئله بی‌حجابی لجبازی باشد به مردم و نیرو‌ها برنمی‌گردد، به آیات سوره نور و احزاب برمی‌گردد و به خدا برمی‌گردد. از شما می‌خواهم بنویسید خدا چه بدی به شما کرده است که با او لج می‌کنید؟ خدا به شما صورت زیبا داده است. ۹ ماه در شکم مادر شما را پرورش داده است. دو سال به واسطه مادر به شما شیر داده است. جرم خدا چیست با او لجبازی می‌کنید؟ و با سخن و قرآنش لج می‌کنید؟ این سوال از بقیه گناهکاران هم دارم چرا ربا می‌خورید؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا در سوره یوسف می‌فرماید از من ناامید نشوید. کافران مأیوس هستند، اما تو خواهر و زن و مرد مایوس نیستید. هیچ‌کس امشب ناامید نباشد. مردان و زنان کل کشور ما مهمان خدا هستند. در این شب قدر، مهمانی ٣٠ هزار برابر شب‌های دیگر است.



منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->