کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

سفرهای سوریه متوقف شد

  • کد خبر: ۱۶۰۰۰۴
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
سفرهای سوریه متوقف شد
سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از توقف سفر‌های زیارتی سوریه خبر داد.

حمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر با توجه به برقرار نبودن پرواز به مقصد سوریه فعلا اعزامی از ایران انجام نمی‌شود. البته سازمان حج و زیارت در حال پیگیری و مذاکره است تا امکان تشرف متقاضیان سفر زیارتی سوریه فراهم شود.

تا سال گذشته، اعزام زائران ایرانی به سوریه با کاروان‌های حج و زیارت تنها از شهر مشهد، انجام می‌شد که هر هفته حدود ۱۱۰ نفر با یک پرواز از این شهر به دمشق اعزام می‌شدند. هزینه این سفر از مرز ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر عبور کرده بود. اکنون این سفر‌ها متوقف شده است.

سازمان حج و زیارت پس از توافق با سوریه، پیش‌بینی کرده بود سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند، اما رییس پیشین این سازمان از مشارکت نکردن شرکت‌های هواپیمایی در انجام این سفر، از بین تحریم‌ها سخن گفته بود.

حسینی گفته بود: مشکلاتی وجود دارد که از اراده ما خارج است، نخست آن‌که مسیر سوریه زمینی نیست. مسأله دیگر این است که هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی حاضر نیستند زائر به سوریه اعزام کنند و نگران تحریم و قطع پرواز‌های اروپایی هستند و پیشنهاد داده‌اند زائران را به بیروت ببرند تا از آنجا زمینی به سوریه بروند که نمی‌توان امنیت زائران را به مخاطره انداخت.

سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین درباره آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات گفت: از آذرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۴۱۵ هزار نفر از طریق کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف شده‌اند. پیش‌بینی شده در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کنند.

او درباره وضعیت سفر عتبات عراق در نوروز و ماه رمضان نیز اظهار کرد: برای عتبات نوروزی در بازه زمانی ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا دوم فروردین ماه امسال که ۹ روز به طول انجامید، حدود ۱۸ هزار نفر اعزام شدند که از این تعداد حدود ۲۳ درصد هوایی و باقی به صورت زمینی به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

محمدی اضافه کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر، نام‌نویسی کرده‌اند که بخش زیادی از متقاضیان مشرف شده و باقی‌مانده متقاضیان نیز تا پایان ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد.

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد از سفر با کاروان‌های غیرمجاز که تحت نظارت سازمان حج و زیارت نیستند و هیچ نظارتی بر عملکرد آن‌ها وجود ندارد، خودداری کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->