به گزارش شهرآرانیوز، قهرمانی اظهار کرد: چهار خط قطار شهری مشهد از سال ۷۴ براساس مطالعات دانشگاه شریف مصوب شده و شرکت قطار شهری متولی اجرا آن شده است.
وی افزود: در این برنامه ریزی خط یک با ۲۴ ایستگاه به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و خط دو به طول ۱۴ و نیم کیلومتر از ۱۳ ایستگاه ۱۲ ایستگاه به بهره برداری رسیده و در برنامه ریزی نزدیک تا پایان ۱۴۰۳ ایستگاه سیزدهم نیز ساخته میشود.
معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: خط سه به طول ۲۸ و نیم کیلومتر دارای پهنه وسیعی از شمال غرب تا جنوب شرق است که به صورت فازبندی به بهره برداری میرسد.
قهرمانی خاطرنشان کرد: فاز اول از میدان شهدا تا ترمینال به طول پنج و هفت دهم کیلومتر تا پایان ۱۴۰۳ به همراه هفت ایستگاه شامل چهار ایستگاه عبوری و سه ایستگاه اصلی میدان شهدا، باب الجواد (ع) و ترمینال به بهره برداری میرسد.
وی عنوان کرد: از ویژگیهای این خط میتوان به مسافرگیری همزمان در ایستگاه میدان شهدا با خط دو و ایستگاه بسیج با خط یک اشاره کرد که موجب ایجاد یک مثلث ریلی شده است.
معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: برای فاز اول پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که تاکنون هزار میلیارد هزینه شده و تا سال ۱۴۰۳ حدود چهار هزار میلیارد تومان باید تامین شود.
قهرمانی ادامه داد: ایستگاه میدان شهدا عمیقترین ایستگاه خطوط قطار شهری است و همزمان با بهره برداری خط سه و نازک کاری، سفت کاری خط چهار از همین فضا انجام خواهد شد.