کارگاه تولید همبرگر تقلبی در توس مشهد پلمب شد (۴ مرداد۱۴۰۳) وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است رکورد مصرف برق کشور شکسته شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی (۴ مرداد ۱۴۰۳) بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ مرداد ۱۴۰۳) قانون سامان‌دهی مسکن چه تاثیری بر بازار گذاشته است؟ قطع برنامه‌های عادی صداوسیما برای اعلام هشدار نارنجی هواشناسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۱ تا ۲۱ میلیون تومان مشهد نیازمند همدلی برای عبور از اوج مصرف برق قیمت امروز ارز، طلا، سکه، بیت‌کوین (۴ مرداد ۱۴۰۳) | سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد رشد ۶ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته آیا اگر وام بگیریم، یارانه‌مان قطع می‌شود؟ بی‌توجهی بورس به دلار نیما فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک، امروز پنجشنبه (۴ مرداد) برقرار است شرایط خانه دار شدن دهک‌های ۱ تا ۴ آسان شد + جزئیات نرخ جدید جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی اعلام شد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۷ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی ۲۹ میلیون پیام هشدار برای پرمصرف‌های برق ارسال شد | برخی مشترکان بیش از ۳ میلیون پول برق می‌دهند قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست
سرخط خبرها

هویت در اسارت برند

  • کد خبر: ۱۶۳۱۹۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
هویت در اسارت برند
صنعت تبلیغات با سرمایه گذاری بر دو ویژگی «تمایز» و «همرنگی» افراد را به سمت خرید کالا‌های برند سوق می‌دهد.

اگر نگوییم گرایش به خرید کالا‌های برند شامل همه افراد می‌شود، دست کم می‌توان مدعی شد که بخش درخورتوجهی از شهروندان به خرید کالا‌های برند با وجود تفاوت قیمت زیادی که با کالا‌های مشابه دارند، علاقه نشان می‌دهند. اما ریشه چنین علاقه‌ای چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنعت تبلیغات با سرمایه گذاری بر دو ویژگی «تمایز» و «همرنگی» افراد را به سمت خرید کالا‌های برند سوق می‌دهد. براین اساس وقتی که شما کالای برندی را می‌خرید، تبدیل به انسانی منحصربه فرد و خاص می‌شوید و کالایی استفاده می‌کنید که دیگران قادر به دسترسی و استفاده از آن نیستند. در واقع محصول برند سبب تمایز شما از دیگران شده و حس برتری به شما می‌دهد.

اما در همان زمان صد‌ها نفر دیگر نیز در حال خرید برند موردنظر هستند و این مسئله سبب می‌شود تا این افراد ضمن اینکه با خرید یک برند احساس یگانگی و خاص بودن می‌کنند، خودشان را از دیگران متمایز فرض کنند. در اینجا مصرف کنندگان به دودسته تقسیم می‌شوند، افرادی که کالای برند خریده و خاص و متمایزند و افرادی که خریداران کالا‌های معمولی بوده اند و البته به مدد تبلیغات، بخشی از آن‌ها در حسرت خرید کالای برند هستند.

این مسئله موجب می‌شود تا تب خرید کالای برند در جامعه همچنان داغ بماند و شرکت‌ها با تولید مداوم کالا‌های جدید سعی کنند که آتش درونی ایجادشده در افراد برای خرید کالای برند را روشن نگه دارند. ازاین رو می‌توان گفت که استفاده صنعت تبلیغات از دو وجه «تمایز» و «همرنگی» که نقش مهمی در شکل گیری هویت فردی افراد دارد، یکی از عوامل مهم توجه به خرید کالای برند است. برای همین است که در بازار‌های مختلف، برندسازی‌های دروغین با وجود آگاهی نسبی‌ای که شهروندان از این پدیده دارند، همچنان رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->