میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: عتبات عالیات ظرفیت حفظ جوانان و مقابله با توطئه‌های دشمن را دارند

  • کد خبر: ۱۶۷۵۱۵
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تولیت آستان قدس رضوی: عتبات عالیات ظرفیت حفظ جوانان و مقابله با توطئه‌های دشمن را دارند
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت اعتاب مقدسه برای حفظ جوانان و مقابله با توطئه‌های دشمن در ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از مهمانان اعتاب مقدس کشورهای عراق و سوریه که به منظور شرکت در مراسم روز میلاد امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، به ارتباط نزدیکی که میان عتبات عالیات ایجاد شده اشاره و خاطرنشان کرد: ارتباطی که امروز میان اعتاب مقدسه وجود دارد، در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و سبب ایجاد فرصتی بسیار مغتنم و بی‌مانند برای همکاری، هم افزایی و انتقال تجربیات میان این آستان‌های شریف شده است.

وی ارتباط میان اعتاب مقدس را امری بسیار مبارک و فرخنده دانست و عنوان کرد: صرف نظر از فراهم آمدن بستر همکاری و انتقال تجربیات، نفس برگزاری جلسات انس و الفت میان شیعیان مبارک بوده و توصیه ائمه اطهار(ع) و اولیاء دین است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه تمام زیرساخت‌ها و امکانات فراهم شده در اعتاب مقدسه برای تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی این اماکن متبرکه است، عنوان کرد: در احادیث شریف معصومین(ع) در خصوص ثواب زیارت «عارفاً بحقه» تأکید شده؛ اما چه کسی باید «معرفت به حق امام» را به زائرانی که با عشق و علاقه، سختی راه را تحمل و به این بارگاه‌های نورانی مشرف شده‌اند، منتقل کند؟ 

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مدیران اعتاب مقدسه ایجاد و گسترش فضا و امکانات زیارتی است تا زائران با هر تعداد جمعیت بتوانند به سهولت به زیارت مشرف شوند، اما وظیفه مهم و اصلی دیگر فراهم آوردن بستر تحقق زیارت «عارفاً بحقه» برای زائران است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: ما در اعتاب مقدسه مرقد داری نمی‌کنیم، در این اماکن شریف امام حی، حاضر و زنده‌ای که می‎بیند و می‌شنود و پاسخ می‌دهد، حضور دارد و مردم تنها برای کسب ثواب به عتبات عالیات مشرف نمی‌شوند، بلکه به محضر ولی خدا می‌آیند تا از این وجودهای مقدس و حیات بخش درس زندگی، سعادت، عبودیت و بندگی بگیرند، همانگونه که در زمان حیات ظاهری امامان معصوم مردم از محضر این حضرات درس سعادت دنیوی و اخروی می‌گرفتند.

وی یکی دیگر از وظایف اعتاب مقدسه را انتقال فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) به جامعه دانست و تصریح کرد: اگر از ظرفیت بی‎بدیل، بی‌نظیر و بسیار بابرکت اعتاب مقدسه به درستی استفاده شود، آنگاه یک ناهنجاری اخلاقی و رفتاری در جامعه نباید رخ دهد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به این فراز از زیارت جامعه کبیره که در خصوص ائمه اطهار(ع) آمده «کَلَامُکُمْ نُورٌ وَ أَمْرُکُمْ رُشْدٌ، سخن شما نور بخش دل‎ها و فرمان شما هدایت است.» اشاره کرد و گفت: کلام ائمه اطهار(ع) به جامعه نور منتقل می‌کند و ظلمات را از بین می‌برد؛ گناه، ناهنجاری و بدرفتارها ظلمت است و اگر نور باشد جایی برای ظلمت نیست.
وی با بیان اینکه با بهره برداری مناسب از معارف اهل بیت(ع) می‌توان بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را برطرف کرد؛ به آیه «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ، آنها را نگهدارید که باید مورد سؤال قرار گیرند.» اشاره و اظهار کرد: بر اساس نظر برخی مفسران منظور از مورد سؤال در این آیه نعمت‌های الهی هستند و حقیقتا نعمتی بزرگتر و با فضیلت‌تر از عتبات عالیاتی که اکنون در اختیار ما هست، نداریم و قطعا در روز قیامت از ما در خصوص چگونگی بهره برداری از این نعمت‌های بزرگ خدادادی و ظرفیت‌های عظیم هدایت و تربیت نفوس سؤال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه اعتاب مقدسه فعالیت فرهنگی را باید سرلوحه کار خود قرار دهند، عنوان کرد: ناهنجاری‎های اجتماعی نتیجه تلاش‎های دشمنان برای گرفتن هویت دینی و ملی جوانان ما است تا افتخارشان به این باشد که آرایش سر و صورت و لباسشان مشابه غربی‌هاست و این امر تنها به آرایش ظاهری منحصر نخواهد شد؛ دشمن در پس این تغییر ظاهر، تغییر اعتقادات فکری، دینی و مذهبی جوانان ما را دنبال می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عتبات عالیات مراکز نور، فضیلت و تربیت هستند که ظرفیت حفظ جامعه و جوانان علی‎رغم همه ترفندهای دشمن را دارند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->