پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخنامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (۱ مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است
سرخط خبرها

شاسی‌بلند Stone 01، کپی جدید چینی‌ها از رنجروور بریتانیایی

  • کد خبر: ۱۷۲۰۵۹
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
شاسی‌بلند Stone 01، کپی جدید چینی‌ها از رنجروور بریتانیایی
شاسی‌بلند الکتریکی Stone ۰۱ شرکت بایک، یک کپی آشکار از آفرود بریتانیایی به حساب می‌آید که برخی مشخصات رنجروور نیز با طراحی آن آمیخته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تاکنون گمان می‌رفت که یانگ وانگ BYD «نسخه چینی دیفندر لندروور» است، اما ظاهرا خودروی جدیدی پیدا شده که شایستگی بیشتری برای این لقب دارد. شاسی‌بلند الکتریکی Stone ۰۱ شرکت بایک، یک کپی آشکار از آفرود بریتانیایی به حساب می‌آید که برخی مشخصات رنجروور نیز با طراحی آمیخته شده است.

محصول جدید BAIC یک خودروی شاسی‌بلند بزرگ با ۵۰۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۶۹ میلی‌متر عرض و ۱۹۸۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۳۰۱۰ میلی‌متر می‌رسد. نسخه دیگری از استون ۰۱ وجود دارد که طول آن ۵۲۹۵ میلی‌متر است. با توجه به این ارقام می‌توان گفت استون ۰۱ مابین مدل‌های ۱۱۰ و ۱۳۰ دیفندر قرار می‌گیرد.

بایک استون ۰۱ از لحاظ تناسب ابعاد و مشخصات طراحی، یک کپی جسورانه و بی‌پروا از دیفندر محسوب می‌شود. پروفایل ظاهری خودرو، از قوس چرخ‌ها و ورودی‌های جانبی هوا گرفته تا دستگیره درب‌ها و ستون‌های مشکی‌رنگ و سقف تقریبا صاف، همگی به مشخصات محصولات لندرروور شباهت دارند.

شباهت ظاهری استون ۰۱ به دیفندر

لیکن در نمای مقابل، جلوپنجره جعبه‌ای به وسیله چراغ‌های جلو Y شکل احاطه شده و بیننده را به یاد رنجروور می‌اندازد. درب صندوق‌عقب به وسیله لولای کناری باز شده و محفظه لاستیک زاپاس در وسط آن جاسازی شده است.

جزئیات خاصی در مورد کابین در دسترس نیست، ولی به نظر می‌رسد شاسی‌بلند جدید چینی با سه ردیف صندلی و چیدمان ۶ و ۷ نفره در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با توجه به تعبیه سنسور‌های لیدار می‌توان حدس زد که استون ۰۱ به پکیج کاملی از سیستم‌های ADAS مجهز خواهد بود.

نمای عقب بایک استون ۰۱

از لحاظ مشخصات فنی باید گفت که پیشرانه پلاگین هیبرید بایک Stone ۰۱ شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ، دو موتور الکتریکی و همین‌طور پک باتری لیتیوم یونی سه‌تایی CATL می‌شود. موتور بنزینی قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت است، ولی تنها در نقش مولد انرژی برای موتور‌های جلو و عقب مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور الکتریکی جلو با تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت وظیفه چرخاندن چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. قدرت ۲۶۸ اسب بخاری موتور عقب نیز به چرخ‌های عقب وارد می‌شود.

بایک، برند استون را به بازار چین معرفی کرده، ولی بد نیست بدانید این برند در ابتدا توسط Rox Motor ساخته شد و Luo Ke نام داشت. اما مشکلات مالی باعث شد شرکت چینی از بایک کمک بخواهد و بایک نیز نام برند را به استون تغییر دارد. شاسی‌بلند استون ۰۱ پیش از پایان سال جاری به بازار محلی عرضه می‌شود و تا آن زمان به طور قطع اطلاعات بیشتری درباره کابین و قیمت محصول در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

 

منبع: خودرو بانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->