پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد | درمان ارس، با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ابتلا نیمی از جمعیت جهان به اختلال سلامت روان تا ۷۵ سالگی

  • کد خبر: ۱۷۷۲۸۸
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
ابتلا نیمی از جمعیت جهان به اختلال سلامت روان تا ۷۵ سالگی
تحقیقات جهانی نشان داده که اختلالات سلامت روان شیوع بالایی دارد، به طوری که انتظار می‌رود تقریباً ۵۰ درصد از جمعیت جهان تا سن ۷۵ سالگی حداقل به یک اختلال مبتلا شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، اختلالات سلامت روان رویدادی غیر معمول نیست. این اختلال‌ها بر تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و در رفاه، کار و زندگی اجتماعی آن‌ها تداخل ایجاد می‌کند. اطمینان از اینکه خدمات ضروری برای تشخیص و درمان مؤثر بیماری‌های روانی در دسترس هستند یا خیر، مستلزم درک عمیق مقیاس و میزان گستردگی دایره ابتلا به این بیماری هاست.

در یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کوئینزلند و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد، داده‌های ۱۵۶۳۳۱ پاسخ‌دهنده که توسط ۳۲ مرکز نظرسنجی جهانی بهداشت روانی سازمان جهانی بهداشت در ۲۹ کشور، از جمله ۱۲ کشور با درآمد کم و متوسط و ۱۲ کشور با درآمد کم و متوسط و ۱۷ کشور پردرآمد بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲ انجام شده بود، تجزیه و تحلیل شد.

اختلالات بررسی شده شامل اختلال هراس یا آگورافوبیا، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال استرس پس از سانحه، فوبیای اجتماعی، فوبیای خاص، اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی، اختلال سوء مصرف الکل، اختلال وابستگی به الکل، اختلال سوء مصرف مواد و اختلال وابستگی به مواد مخدر بود.

نتایج این بررسی نشان داد که اختلالات سلامت روان شیوع بالایی دارد، به طوری که انتظار می‌رود تقریباً ۵۰ درصد از جمعیت جهان تا سن ۷۵ سالگی حداقل به یک اختلال مبتلا شوند.

جان مک گرات، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «شایع‌ترین اختلالات خلقی مانند افسردگی شدید یا اضطراب بود. ما همچنین دریافتیم که خطر ابتلا به برخی اختلالات روانی بر اساس جنسیت افراد متفاوت است. در میان زنان، سه اختلال روانی شایع عبارتند از افسردگی، فوبیای خاص (ناتوانی ناشی از اضطراب که در زندگی روزمره وجود دارد) و اختلال استرس پس از سانحه سه اختلال شایع برای مردان عبارتند از سوء مصرف الکل، افسردگی و فوبیای خاص (ترس غیرمنطقی و نامعقول از یک موضوع یا موقعیت خاص). اوج سن شروع این اختلالات اولین بار در ۱۵ سالگی، با میانگین سن شروع ۱۹ برای مردان و ۲۰ سال برای زنان است. این امر به نیاز به سرمایه گذاری در علوم اعصاب پایه برای درک دلیل ایجاد این اختلالات را نشان می‌دهد.»

منبع: فارس

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->