معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

عجب دوربین مخفی با صفایی

  • کد خبر: ۱۷۸۹
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
عجب دوربین مخفی با صفایی
درباره دوربین مخفی جالبی که در حرم رضوی ساخته شده است و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت

ایمان فروزان‌نیا - «اولین‌باره دلم می‌خواست سوژه دوربین مخفی شم»، «من اشک، من نگاه، کاش قسمتمون بشه دوربین واقعی زندگی‌مون اون لحظه تصویر رو ضبط کنه»، «چرا با آرزوی ما دوربین مخفی می‌سازید؟»... این‌ها بخشی از کامنت‌های کاربران فضای مجازی بعد از دیدن دوربین مخفی‌ای است که در حرم امام‌رضا(ع) ضبط شده است. این اولین‌بار است که پای دوربین مخفی به حرم امام‌رضا(ع) باز می‌شود؛ البته اگر موضوع این دوربین مخفی را بدانید، خواهید فهمید که چرا تیم سازنده برای تهیه آن به حرم رضوی رفته‌اند. ماجرای دوربین مخفی از این قرار است که یک خادم به‌صورت تصادفی یکی از زائران داخل صحن را صدا می‌زند و از او می‌خواهد که 10دقیقه لباس او را بپوشد و جای او را بگیرد. ثبت واکنش‌ افرادی که ناگهان خودشان را در لباس خادمی امام رئوف(ع) می‌بینند، لحظه‌های باصفا و دیدنی‌ای را به‌وجود آورده است. این ویدئو که در آستانه ولادت امام‌رضا(ع) منتشر شده است، در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید و واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت.


عجب سعادتی!
گروه «کبریت»، سازنده این دوربین مخفی است. کار اصلی‌شان گرفتن مصاحبه‌های میدانی از مردم کوچه و خیابان است. بیشتر هم سراغ موضوعات داغ اجتماعی و فرهنگی و گاه سیاسی می‌روند. در آپارات و اینستاگرام صفحه پربازدیدی دارند و چند ویدئوشان مثل آن که از مردم می‌خواست جلوی دوربین به پدرشان زنگ بزنند و به او بگویند دوستش دارند، در فضای مجازی داغ و پربازدید شده است. افراد این گروه حالا در ایده‌ای جدید به‌جای گفت‌وگوی رودررو، به فکر ساخت دوربین مخفی افتاده‌اند و ازقضا سناریوشان با استقبال کاربران روبه‌رو شده است. بسیاری از بینندگان این ویدئو نوشته‌اند که آرزوی پوشیدن لباس خادمی امام‌رضا(ع) را دارند؛ مثل کاربری که در صفحه اینستاگرام تیم سازنده دوربین مخفی نوشته بود: «واقعا سعادت می‌خواد حتی اگه دوربین مخفی باشه»، کاربر دیگری هم در کامنتی خنده‌دار نوشته بود: «من بودم، دیگه لباس رو در نمی‌آوردم. به خادم می‌گفتم: شما؟؟؟ نمی‌شناسمتون!».


معضل دوربین مخفی های روی اعصاب
دوربین مخفی حرم امام‌رضا(ع) علاوه‌بر حال و صفایی که داشت، یک ویژگی مهم دیگر هم داشت که بیشتر دوربین مخفی‌های ایرانی از آن محرومند. این دوربین مخفی برخلاف دوربین‌های مخفی‌ رایجی که در فضای مجازی داغ می‌شوند، نه کسی را ترساند، نه آبروی کسی را بر باد داد، نه بی‌ادبی در آن بود. اتفاقا در نقطه مقابل، تجربه خوبی برای سوژه‌هایش رقم زد و به قول یک کاربر، «چقدر قشنگ بود! کاش همه دوربین مخفی‌ها این‌قدر کیف داشت!» ضعف ایده و تلاش برای دیده شدن در فضای مجازی، خیلی از سازندگان دوربین‌های مخفی را به‌سمت بازی با روح و روان مردم سوق می‌دهد. به‌تازگی یکی از همین سازندگان به‌اصطلاح شاخ دوربین مخفی در فضای مجازی، با اسلحه و فشنگ مشقی مقابل یک مسافر ازهمه‌جابی‌خبر، اقدام به شلیک به مسافر دیگری می‌کند که جزو تیم سازنده دوربین مخفی است. سوژه دوربین مخفی، وحشت‌زده از صدای تیر و خون مصنوعی که بر شیشه ماشین می‌پاشد، سعی می‌کند خودش را از ماشین به پایین پرتاب کند که با فریادهای «دوربین مخفی بود، دوربین مخفی بود» روبه رو می‌شود و هاج‌وواج به راننده زل می‌زند. اوج مسئولیت‌پذیری سازندگان دوربین مخفی در قبال استرسی که برای یک شهروند ایجاد کرده‌اند، این بوده است که زیر پستشان بنویسند: «هرچی بگید، حق دارید؛ خیلی خطرناک بود». حالا سوال اینجاست درحالی‌که یک سلبریتی بابت استفاده از سلاح در ویدئوی اینستاگرامی‌اش به زندان می‌افتد، چطور با سازندگان چنین دوربین مخفی‌هایی که روزبه‌روز با ترساندن مردم به شهرت خودشان اضافه می‌کنند، برخورد نمی‌شود؟

برای دیدن دوربین مخفی در حرم امام رضا (ع) کد را اسکن کنید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->