ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

هشدار ایران درباره کاهش سطح آب دریای خزر

  • کد خبر: ۱۷۹۲۲۱
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
هشدار ایران درباره کاهش سطح آب دریای خزر
نمایندگی دائم ایران در ژنو نسبت به کوچک شدن خط ساحلی دریای خزر بر اساس تصاویر منتشر شده از آژانس فضایی ایران هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در پیامی ضمن یادآوری ۱۲ مرداد "روز دریای خزر" در جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان اعلام کرد: در این روز کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر "کنوانسیون تهران" در روز ۱۲ مرداد به اجرا گذاشته شد. تصاویر آژانس فضایی ایران (ISA) خط ساحلی دریای خزر را در حال کوچک شدن نشان می‌دهد.

سازمان فضایی ایران با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، وضعیت سطح آب دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان را بررسی کرده است. در این بررسی‌ها که شامل بررسی یک بازه زمانی حدودا ۱۰ ساله بوده و توسط بخش سنجش از دور سازمان فضایی ایران انجام شده است، بخش‌های مختلف دریای خزر از منظر سطح آب دریا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش شمالی دریای خزر در سالیان گذشته به خصوص دو سال اخیر با کاهش سطح آب و پیشروی خط ساحل که نشات‌گرفته از کاهش میزان آب بوده، مواجه شده است. همچنین، در بخش جنوبی و سواحل کشورمان، فعلا تغییرات زیادی حاصل نشده که احتمالا به دلیل شیب یا عمق دریا در این بخش است، اما روند کاهش سطح آب دریای خزر موضوعی مهم و جدی تلقی می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->