رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

دستگیری ۲ متهم به قتل فراری در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۴۰۱۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
دستگیری ۲ متهم به قتل فراری در مشهد
۲ متهم به قتل در استان‌های خوزستان و سیستان‌وبلوچستان در مشهد دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز مرد چهل و پنج‌ساله‌ای در چابهار در پاسخ به اختلافات دامنه‌دار با همسایه‌اش او را به ضرب گلوله به قتل می‌رساند و به مدت یک سال از شهرش متواری می‌شود. ۱۸۰۰ کیلومتر دورتر نیز مردی شصت‌ساله به اتهام قتل در اهواز، به زندان می‌افتد، اما با شگردی مکارانه از زندان فرار می‌کند. هر دو متهم احتمالا به دنبال یافتن شهری بزرگ و شلوغ بوده‌اند که خود را در لابه‌لای جمعیت حاشیه‌نشین آن مخفی کنند و مشهد انتخاب هر دو آن‌ها بوده است، تا جایی که پلیس مشهد توانست در دو عملیات مجزا این متهمان را دستگیر کند.

ماجرای فرار دو متهم به قتل در دونقطه کشور، در حالی به سرنخ‌های مهمی رسید که بررسی‌های پلیسی و جنایی نشان می‌داد هر دو متهم به مشهد متواری شده‌اند. این اطلاعات در اختیار پلیس مشهد قرار گرفت و پس از هماهنگی با قاضی محمود عارفی‌راد، بازپرس ویژه قتل، تحقیقات به‌منظور شناسایی محل اختفای متهمان آغاز شد.

به‌دنبال متهم اهوازی

دراین‌راستا مأموران کلانتری سناباد مشهد با دستور سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، مأموریت یافتند تا گره از این پرونده‌ها بگشایند.

پیگیری پرونده متهم فراری از زندان اهواز نشان داد که این فرد به جرم قتل از زندان اهواز با شگردی خاص متواری شده است. پلیس استان خوزستان نیز متهم را ردزنی و باتوجه‌به سرنخ‌های کشف‌شده، متوجه شدند که این فرد به مشهد گریخته است.

دستگیری غافل‌گیرانه

مأموران دایره تجسس کلانتری سناباد با انجام کار اطلاعاتی، تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، محل اختفای متهم را در محدوده بولوار شهید صادقی شناسایی کردند.
هماهنگی‌های قضایی لازم انجام شد و مأموران با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، این مکان را به محاصره کامل درآوردند و در اقدامی غافل‌گیرانه پیش از آنکه متهم متوجه حضور پلیس شود، این مرد شصت‌ساله را دستگیر کردند.
در ادامه نیز پس از انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده، متهم برای انجام سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

تسویه‌حساب خون‌بار

دیگر پرونده‌ای که در اختیار پلیس مشهد قرار گرفته بود، مربوط به قاتلی فراری از استان سیستان و بلوچستان بود. بررسی‌های اولیه باتوجه‌به اطلاعاتی که پلیس این استان در اختیار پلیس مشهد گذاشته بود، نشان می‌داد که متهمی پس از قتل همسایه‌اش در شهرستان چابهار این شهر را به مقصدی نامعلوم ترک کرده است.

پیگیری‌های پلیس چابهار نشان می‌داد که این فرد برای فرار از قانون راهی مشهد شده است. با اطلاعاتی که پلیس مشهد دریافت کرد، اقدامات گسترده‌ای آغاز شد. مأموران به‌دنبال فردی باهویت معلوم بودند که از یک‌سال قبل به‌طور مخفیانه در مشهد زندگی می‌کرده است.

دستگیری متهم هنگام پیاده‌روی

پلیس با ردزنی‌های گسترده و اطلاعات به دست آورده، موفق به ردزنی متهم شد. سرنخ‌ها نشان می‌داد که متهم در بولوار توس مشهد به همراه خانواده‌اش ساکن شده است. ردزنی‌های نقطه‌ای تا آنجا پیش رفت که مأموران، متهم را هنگام پیاده‌روی در بولوار توس مشهد شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

مقتول مزاحم همسرم شده بود

با دستگیری متهم و تحویل این فرد به مقام قضایی، بازجویی‌های تخصصی از متهم آغاز شد. مرد چهل‌وهفت‌ساله صریحا به قتل همسایه‌اش اعتراف کرد.

این فرد در حالی جزئیات جدیدی از نحوه فرارش را برای مقام قضایی تشریح کرد که مدعی بود از مدت‌ها قبل با مقتول اختلافات حل‌نشده‌ای داشته‌اند.

متهم درباره علت اختلافش با مقتول چهل‌وپنج‌ساله مدعی شد که این فرد برای همسرش مزاحمت ایجاد کرده است و چندین‌بار نیز با یکدیگر درگیر شده‌اند.

با اسلحه شکاری زدمش

متهم به قتل درباره نحوه درگیری و قتل نیز اعتراف کرد که در روز حادثه، او در حالی با مقتول روبه‌رو شده که اختلافات قدیمی دوباره آن‌ها را با یکدیگر گلاویز کرده و این فرد نیز در چشم برهم‌زدنی با اسلحه شکاری وینچستری که در اختیار داشته است، متهم را هدف گلوله قرار داده است. پس از شلیک و قتل، متهم پا به فرار می‌گذارد و زندگی مخفیانه‌ای در مشهد آغاز می‌کند که چندی بعد نیز خانواده‌اش به او ملحق می‌شوند. با ثبت اظهارات این قاتل، او برای پیگیری پرونده‌اش پس از انجام اقدامات قانونی تحویل پلیس استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->