ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
سرخط خبرها

اذن خدمت ۳۰۰۰ نفر از مدیران مدارس سراسر مشهد از محضر حضرت رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۸۵۱۱۸
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
اذن خدمت ۳۰۰۰ نفر از مدیران مدارس سراسر مشهد از محضر حضرت رضا (ع)
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید  ۳۰۰۰ نفر از مدیران مدارس سراسر مشهد در حرم مطهر رضوی حضور یافته و از محضر حضرت رضا (ع) اذن خدمت خواستند تا یک سال تحصیلی دیگر توفیق خدمت در آموزش و پرورش نصیبشان شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در این مراسم که عصر امروز ۲۸ شهریورماه در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند‌ می‌فرمایند: "کسانی که توان و ماموریتی پیدا کردند، نماز را بر پا می‌دارند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند در واقع این آیه باید چراغ راه همه ما در آغاز سال تحصیلی جدید باشد.

سید امیر شوشتری، ادامه داد: ثمره فعالیت‌های تمام انبیا الهی و ائمه اطهار (ع) از طول تاریخ تا کنون بر دوش جمهوری اسلامی ایران نهاده شده است که بخش تربیت آن نیز بر دوش آموزش و پرورش و شما مدیران است.

وی افزود: تعداد یک و نیم میلیون دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنان در شهر مشهد و تحت تربیت شما مدیران هستند.

شوشتری خاطر نشان کرد: شما مدیران مدارس موثرترین عوامل در آموزش و پرورش هستید از همین رو دستورالعمل‌های سه گانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب، امنیت مدارس و آیین نامه اجرایی تقدیم مدارس شده است که اجرای آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه فلسفه این گردهمایی را تحکیم پیمان با حضرت رضا (ع) دانست و گفت: امروز همه ما در این مکان مقدس گردهم آمدیم تا با امام خود عهد و پیمان ببندیم به تاسی از ایشان یک سال دیگر تحصیلی را با نشاط و انگیزه بالا پشت سر بگذاریم.

اجر آموزش و پرورش از شهدا کمتر نیست

یکی از شاگردان استاد قرائتی نیز در ادامه این مراسم ابراز کرد: اگر مدیری با امام‌رضا (ع) و امام زمان (عج) خود تجدید عهد و پیمان کند و در جبهه سنگر جنگ ترکیبی بایستد اجرش از شهدا کمتر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: در روز قیامت کسانی هستند که از ائمه نیستند، اما انبیا و شهدا غبطه آنان را می‌خورند. در واقع اگر ۳۰ سال خدمت کنید و در این سال‌ها یک نفر را با خدا آشتی دهید در روز قیامت شهدا و انبیا بر شما غبطه می‌خورند.

این استاد حوزه در ادامه به ۵ مولفه که باید روی آن سرمایه گذاری صورت گیرد، اشاره کرد و رشد عقلی، ایجاد احساس عزت نفس، عشق به قرآن و اهل بیت (ع)، نماز اول وقت و نشاط و انگیزه کاری را از جمله این مولفه‌ها برشمرد.

وی همچنین هفت مرحله نهادینه کردن باور و رفتار دینی در دانش آموزان را ارتباط‌سازی، اعتمادسازی، اعتبارسازی (کارآمدی)، ارزش‌سازی، باور سازی، انگیزه سازی برای فعالیت‌های عبادی و نهادینه سازی ذکر کرد که مدیران مدارس باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای سرود و رونمایی از طرح همه پای کار تربیت، قرائت میثاق نامه با امام، اهدا هدایای متبرک، اقامه نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->