یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم
سرخط خبرها

امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۸۶۰۴۶
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید
طرح امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل و ترافیک مشهد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز موضوع ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از چالش‌های اصلی ترافیکی شهرمان یکی از موضوع‌های اصلی دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان در استان و شهر مشهد در چندین سال گذشته بود. در این سال‌ها پیشنهاد‌های مختلفی نیز برای سامان‌دهی و مدیریت وضعیت ترافیکی این محدوده پرتردد شهری مشهد ارائه شده است. پیشنهاد‌هایی که تاکنون به دلیل حساسیت موضوع به برنامه و طرحی مدون تبدیل نشده و گره ترافیکی هسته مرکزی شهرمان همچنان یکی از دغدغه‌های مدیران و البته زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

البته در سال‌های گذشته با ایجاد پیاده‌راه‌های مختلف و ساخت پارکینگ در رینگ دوم هسته مرکزی شهر و همچنین افزایش خدمات‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد در خیابان‌های منتهی به حرم اقداماتی در راستای کاهش رفت‌وآمد خودرو‌های شخصی در این محدوده و افزایش میل سفر به صورت پیاده یا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس اجرایی شده است، اما در صورت نگاه واقع بینانه به دلیل ازدحام خیابان‌های این محدوده و تردد خودروها، همچنان ترافیک سنگین به ویژه در ایام پیک در خیابان‌های هسته مرکزی شهرمان وجود دارد.

از همین رو وجود و اجرای طرحی دقیق با نگاه طولانی‌مدت به این مسئله است که می‌تواند راهگشای مشکل ترافیکی در محدوده حرم مطهر رضوی باشد. با توجه به این نیاز و دغدغه مدیران شهری مشهد در این دوره مدیریت شهری، به‌تازگی فعالیت‌هایی برای سامان‌دهی محدوده میدان بیت‌المقدس برداشته شده و در نخستین گام شهرداری مشهد درصدد است تا جریان ترافیکی خیابان شهید اندرزگو را با افزایش سهم پیاده‌محوری در این خیابان به نوعی مدیریت کند.

سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر

در همین زمینه مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مشکلات ترافیکی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی و اهمیت سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر مشهد، اظهار کرد: اولویت حرکت در معابر هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر رضوی باید با عابر پیاده باشد. در این راستا یکی از مطالعاتی که برای این محدوده از سوی شهرداری مشهد انجام شده مربوط به خیابان شهید اندرزگو بوده است که تداخل زیادی بین وسایل نقلیه و عابر پیاده ایجاد می‌کند.

به گفته علی سمیعی مطالعاتی در این زمینه در بخش امکان سنجی پیاده‌محوری در خیابان اندرزگو انجام شده است و مراحل تصویب را طی می‌کند. وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها هم هستیم که در این راستا رایزنی‌ها در حال انجام است. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت اصلاح ترافیکی میدان بیت‌المقدس نیز گفت: در ابتدا باید طرح خیابان شهید اندرزگو‌تعیین تکلیف شود تا بتوانیم وارد فاز مطالعاتی برای میدان بیت‌المقدس شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->