حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

رئیسی: علمی که وسیله استعمار و استثمار باشد ابزار نابودی انسان است

  • کد خبر: ۱۸۶۳۸۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
رئیسی: علمی که وسیله استعمار و استثمار باشد ابزار نابودی انسان است
رئیس‌جمهور، در سخنرانی افتتاحیه جایزه مصطفی (ص)، با اشاره به فضائل علمی پیامبر اسلام به‌عنوان عالِم‌ترینِ اهلِ عاَلم، گفت که علم نافع باید در نجات انسان و بازکردن گره‌ها به‌کار آید.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، شامگاه جمعه (۷ مهرماه)، در آیین افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه ملی مصطفی (ص)، ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: به شهدای بزرگوار، به‌ویژه ۲۴هزار شهید استان اصفهان، ادای احترام می‌کنیم و برای ایثارگران عافیت را مسئلت داریم.

وی افزود: این نشست در پرتو نام محمد (ص) تشکیل شده و برای تجلیل و تکریم از مقام علم و دانش تلاش می‌کند. وجود مقدس پیامبر (ص) تسلط علمی و دانشی دارد بر همه و مقام وجود پیامبر برترین و بالاترین مقام است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیامبر، به‌عنوان عالم‌ترین اهل عالم، به‌خوبی تعریف علم و دانش را بیان کرده و در یک بیان نورانی می‌فرمایند علم در سه چیز است: یک در اندیشه‌ها و باورهای الهی، دو در اخلاق فاضله و کریمه، و سه در بایدها و نبایدها و سبک زندگی انسان سالک الی الله است.

وی گفت: علم نافع باید برای نجات انسان و بازکردن گره‌ها به‌کار آید.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما، همه به‌دنبال پیشرفت و سعادت برای بشر هستند و تفاوتی بین زمین‌شناسی و پزشکی و … وجود ندارد. اگر علم برای کسب ثروت و استعمار و استثمار باشد، ابزار نابودی انسان می‌شود.

وی گفت: امروز برخی از دانشمندان دارای فرمول‌های علمی، به‌جای نجات انسان، برای نابودی انسان‌ها اقدام می‌کنند؛ در این زمینه، دانش هسته‌ای در برخی از کشورها به‌واسطه دانشمندان غیرالهی عامل نابودی بشر است.

رئیس‌جمهور افزود: در تاریخ اسلام، می‌بینیم که با آغاز رسالت پیامبر تمدن اسلامی رقم خورد، تا جایی که این حرکت به جهشی تبدیل شد که در قرون سوم و چهارم اتفاق افتاد و شرایط را تغییر داد. تمدن از آنجا آغاز شد. دنیا مدیون تمدن اسلامی است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->