سرخط خبرها

نبود جای پارک؛ معضلی در محله فلسطین

  • کد خبر: ۱۹۲۰۱
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
نبود جای پارک؛ معضلی در محله فلسطین
محمدمهدی مهدی‌زاده رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین
محله فلسطین با تمام ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد دارای مشکلاتی است که برای رفاه حال مردم باید پیگیری شود. یکی از معضلاتی که پیگیری آن در جلسه شورای اجتماعی محله فلسطین نیز به تصویب رسید، نبود جای پارک در جنب یکی از رستوران‌های واقع در این محل است. این مشکل باعث شده است که مشتریان آن رستوران ماشین‌های خود را در کوچه‌های اطراف و حتی جلوی در منازل اهالی پارک کنند و درنتیجه موجب سلب آسایش و مزاحمت برای اهالی محله شوند.
 
براین اساس موضوع را بررسی و پیگیری کردیم تا به گوش مسئولان برسانیم و بتوانیم از این طریق مشکل را برطرف کنیم. موضوع دیگری که در این محله وجود دارد در فاصله خیابان‌های فلسطین ۱۲ و ۱۴ است که ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، فروشگاه، مسجد، مدرسه، حسینیه و همچنین دفتر وکلا و شرکت‌های دیگر در این بخش تجمع کرده و سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده‌اند.
 
گاهی دیده شده است که ماشین‌های تاکسی زمانی که جای پارک در ایستگاه خود نداشته‌اند جلوی مسجد پارک کرده‌اند. علاوه‌براین سرویس‌های رفت و برگشت دانش‌آموزان نیز جلو مسجد دوبله پارک می‌کنند. این موضوع سبب ایجاد ترافیک شده است و برای اهالی محل و همچنین نمازگزاران مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
از طرف دیگر نبش فلسطین ۱۴ در جنب مسجد المهدی (عج) پارک الیت در ساعات اقامه فریضه نماز بهتر است انجام نشود، زیرا فردی که می‌خواهد در نماز جماعت شرکت کند باید برای پارک ماشینش پول بپردازد در حالی‌که در دیگر کشور‌های اسلامی این‌گونه نیست و باید شرایط مناسبی را برای نمازخواندن بموقع افراد به وجود آوریم. این موضوع باعث می‌شود که حتی امام جماعت نیز به‌موقع به نماز نرسد.

تجمع مکان‌هایی مانند مدرسه، ایستگاه تاکسی، فروشگاه، دفاتر وکلا، شرکت‌های مختلف و... در یک قسمت محله باعث شده است که علاوه‌بر ایجاد ترافیک با نبود جای پارک خودرو نیز رو به رو باشیم؛ بنابراین یکی از راهکار‌های موجود می‌تواند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به اهالی محله هنگام خرید از فروشگاه مورد نظر در این خیابان باشد، مبنی براینکه برای خرید تا حد ممکن از وسیله شخصی استفاده نکنند.
 
همچنین توسط اعضای شورای اجتماعی محله فلسطین تصمیم گرفته شده است که با مدیران مدارس مکاتبه کنیم تا برای رفع مشکل حاضر مواردی را درنظر بگیرند. براین اساس سرویس مدارس بهتر است برای ترافیک‌نشدن زودتر از زمان تعطیلی مدارس در محل حضور نداشته باشند و مدیران مدارس نیز برای پارک ماشین‌ها جای مخصوصی در نظر بگیرند تا در ساعت تعیین شده در محل مشخص‌شده پارک کنند.
 

درباره مسائل دیگر هم بهتر است تدبیری شود که ماشین‌ها در حاشیه بولوار فلسطین دوبله پارک نکنند. ضمن اینکه ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس نیز به محل دیگری که محل تجمع مدارس، مسجد، فروشگاه و شرکت‌ها نباشد منتقل شوند. برای مثال در خیابان فرهاد قسمت‌هایی وسیع و خلوت وجود دارد که می‌توان از آ‌ن‌ها برای استقرار ایستگاه تاکسی استفاده کرد؛ بنابراین کارشناسان طرح ترافیک باید درباره بولوار فلسطین به‌ویژه فلسطین۱۴ طرح جدیدی ارائه دهند تا ایستگاه اتوبوس و تاکسی در محلی قرار گیرند که در نزدیکی فضا‌های عمومی از جمله مسجد، فروشگاه و مدرسه که همه روزه افراد زیادی در آن مسیر تردد می‌کنند نباشند و با آن طرح تا حدودی از ترافیک موجود کم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->