اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری
سرخط خبرها

حجت الاسلام پناهیان: دانش‌آموزان پرچم‌داران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند

  • کد خبر: ۱۹۲۳۸۱
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
حجت الاسلام پناهیان: دانش‌آموزان پرچم‌داران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: دانش‌آموزان پرچم‌داران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند و نقش مؤثری در این دو برهه تاریخی مهم کشور داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان که شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) «عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ» (جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع‌تر به کارهاى خیر روى مى آورند)، بیان کرد: نوجوانان که در این حدیث نورانی از آن‌ها با عنوان «احداث» یاد می‌شود نقش مهمی در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های مهم تاریخی کشور داشته‌اند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل نقش آفرینی کردند و زمانی که آن‌ها در جبهه حاضر شدند، عملیات فتح‌المبین، عملیات خرمشهر و عملیات‌های بعدی با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: اصلاً سن انقلابی‌گری سنِ دانش‌آموزی است چرا که بعد از این دیگر فرد مشغول زندگی و امور دنیوی می‌شود و حس و حال مبارزه و انقلابی‌گری ندارد.
سخنران حرم رضوی ابراز کرد: دانش‌آموز زمان آزاد برای شناخت ظالم و مبارزه با او را دارد؛ بنابراین دانش‌آموزان و نوجوانان همیشه باید در جریان مسائل مهم کشور باشند تا در مواقع حساس نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: اگر خانواده‌ای بخواهد نوجوان خود را به درستی تربیت کند، در درجه اول باید شناخت ظالم و روحیه ظلم‌ستیزی را به او بیاموزد چراکه مهم‌ترین رسالت پیامبران الهی از جمله پیامبر اکرم(ص) مبارزه با استکبار و طاغوت‌ بوده است.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) اگر تنها برای اشاعه اخلاق اسلامی و احکام دینی آمده بود هیچ‌کس با او مبارزه نمی‌کرد و تنها عاملی که باعث درگیری و مبارزه با پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران شد، مبارزه آن‌ها با طاغوت‌های زمانه بود.

وی بیان کرد: دین اصیل آغازش مبارزه با استکبار است. هرچند نماز خواندن و اخلاق مدار بودن از جمله شاخصه‌های دینداری است ولی اگر روحیه ظلم‌ستیزی و مبارزه با طاغوت در فرد وجود نداشته باشد نمی‌توان او را فردی دین‌دار و انقلابی دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->