پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
سرخط خبرها

جدیدترین روش عمل قلب دنیا با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد

  • کد خبر: ۱۹۳۸۵۸
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
جدیدترین روش عمل قلب دنیا با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد
عمل خاص تعویض دریچه قلب پسر ۱۸ ساله مشهدی با سابقه بیماری‌های بدو تولد با همکاری مشترک متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کشور انگلستان با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این عمل که به مدت ۳ ساعت انجام شد به‌روزترین شیوه‌های درمانی دنیا در حوزه قلب برای اولین بار در جهان انجام شد و خوشبختانه در انتهای آن با نتایج مثبت و رضایت‌بخش همراه بود.

این عمل توسط دکتر بهزاد علیزاده و دکتر سر شکیل احمد قریشی انجام شد و اعضای تیم درمان این عمل خاص و نوین در حوزه قلب هم دکتر محمود شبستری، دکتر ناهید زیرک، دکتر سیف‌الله عبدی، دکتر الهه حیدری دکتر علی حیدری‌بکاولی بودند.

بهره‌گیری از یک تکنولوژی نوین در انجام موفقیت‌آمیز عمل تعویض دریچه قلب 

در جریان انجام این عمل جراحی دکتر بهزاد علیزاده، عضو هیأت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: بیمار این عمل جراحی یک پسر ۱۸ ساله مشهدی بود که سابقه عمل تعویض دریچه قلب را در سال ۱۳۸۸ و در سن ۲ سالگی داشته و پس از گذشت ۱۴ سال از آن زمان مجدد نیازمند انجام این عمل شد که خوشبختانه عمل دوم این بیمار با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از بیماران تحت عمل‌های جراحی پیچیده قرار می‌گیرند و عمل امروز هم به واسطه عمل جراحی سال‌های قبل انجام شد و خوشبختانه عمل دریچه قلب این پسر دانشجو به‌خوبی و بدون نیاز به عمل جراحی قلب باز انجام شد.

سرتیم جراحی عمل پیوند دریچه قلب بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در عمل امروز ما با بهره‌گیری از یک تکنولوژی نوین از رگ پا برای قلب استفاده کردیم، بیان کرد: ما معتقدیم که ایران جزو برترین کشور‌ها در حوزه بیماری‌های مادرزادی قلب است و در کشور عزیزمان پزشکان توانمند زیادی در این حوزه داریم که هر کدام جزو افتخارات حوزه قلب هستند و نام و کارنامه پرافتخارشان به‌خوبی می‌درخشد.

دکتر علیزاده در خصوص کنگره کاسپین که نشان حوزه قلب ایران است گفت: کاسپین مخفف انجام عمل‌های بیماری‌های مادرزادی بدون نیاز به جراحی باز بوده و ما در برگزاری هر دوره این کنگره از همکاری csi انجمن بین‌المللی قلب دنیا بهره‌مند هستیم، مقر csi در فرانکفورت آلمان بوده و برنامه‌های آن در قاره آسیا و منطقه خاورمیانه در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره بعدی از ۲۴ تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ (سال ۲۰۲۴ میلادی) به مدت ۳ روز در (مجتمع شهدای سلامت) برگزار می‌شود و در حاشیه برگزاری این کنگره بین‌المللی ۳ روزه چند عمل قلب غیرتهاجمی در بیماران دارای بیماری‌های مادرزادی قلب خواهیم داشت.

مسئول برگزاری کنگره کاسپین انجمن جهانی قلب csi در آلمان و اروپا و آسیا با ذکر این نکته که یکی از اقدامات شاخص ما پس از انتخاب مشهد به عنوان میزبان دائمی کنگره بین‌المللی کاسپین راه‌اندازی بنیادی با همین عنوان بود، تأکید کرد: بنیاد جهانی قلب کاسپین فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و ما می‌خواهیم که به واسطه شکل‌گیری این مجموعه و با همکاری خیّران عزیز کمک بزرگی در جهت رفع مشکلات تمامی بیماران با مشکلات مادرزادی قلبی به‌خصوص گروه‌های محروم و کم‌برخوردار جامعه بکنیم تا مسائل و مشکلات مالی آن‌ها مانعی برای رفع درد و رنج بیماری‌شان نباشد.

دکتر علیزاده خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های کاسپین به جز ایران و مشهد در فرانکفورت آلمان، لندن انگلستان، بانکوک تایلند، سن فراسیسکو آمریکا، قاهره مصر و نامیبیا فعال است و ما تعامل و همکاری بسیارخوبی با تمامی این نمایندگی‌ها در جهت توسعه علوم پزشکی و انتقال تجربیات حوزه بیماری‌های مادرزادی قلب داریم.

همواره به دنبال استفاده بهینه از دانش و تجربه پزشکان شاخص ایرانی در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های انجمن جهانی قلب csi هستیم

همچنین دکتر سر شکیل احمد قریشی، رئیس بخش بیماری‌های مادرزادی بیمارستان گایز لندن هم در جریان انجام این عمل جراحی، گفت: مدت ۲۰ سال است که کنگره بزرگ قلب کاسپین در مشهد برگزار می‌شود، من تا قبل از پاندمی کووید ۱۹ مرتب به مشهد می‌آمدم و پس از آن یک وقفه ۳ ساله ایجاد شد، اما پس از کرونا مجدد فعالیت خود را در این حوزه ادامه دادیم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در ایران و مشهد حاضر هستم و در این شهر و کشور پزشکان شاخص و برجسته زیادی در رشته‌های مختلف از جمله قلب حاضر هستند و نمونه بارز آن دکتر علیزاده بوده که در حوزه قلب اطفال فعال است.

رئیس انجمن جهانی قلب csi با ذکر این نکته که من دوستان زیادی در سراسر دنیا از جمله ایران دارم و معتقدم که پزشکان ایرانی جزو برترین متخصص‌ها هستند، تأکید کرد: همچنین معتقدم که مردم ایران همواره مهمان‌نواز هستند و ما قدردان این مردم مهربان و دوست داشتنی هستیم.

دکتر قریشی تصریح کرد: من به نقاط مختلف دنیا سفر کردم، اما به جرأت می‌گویم که در هیچ کجای دنیا مهمان‌نوازتر از مردم ایران ندیدم.

وی اضافه کرد: ایرانیان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت و در تمامی تخصص‌ها از جمله قلب حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و بسیار خرسندیم که شرایطی فراهم شده تا بتوانیم از دانش و تجربه این پزشکان شاخص در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های انجمن جهانی قلب csi به نحو احسن استفاده نماییم.

فوق تخصص بیماری‌های مادرزادی قلب در پایان گفت: ما این آمادگی را داریم تا زمینه تعامل بیش از پیش متخصصان قلب سراسر دنیا را در جهت کمک بهتر به بیماران مرتبط با این حوزه ایجاد نماییم و قطعاً در این رابطه از ظرفیت و تجربه پزشکان برجسته ایرانی نهایت استفاده را خواهیم داشت.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->