مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: به دنبال طرد هیچ جریانی از سازوکار‌های سیاسی افغانستان نیستیم

  • کد خبر: ۱۹۷۲۱۶
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
سخنگوی وزارت خارجه: به دنبال طرد هیچ جریانی از سازوکار‌های سیاسی افغانستان نیستیم
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نشست اخیر مسکو، گفت که همه باید کمک کنند تا دولتی در افغانستان شکل بگیرد که برگرفته از همه اقشار مردم باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود درباره برگزاری نشستی در مسکو با حضور جریان‌های مخالف طالبان و از جمله با حضور ایران گفت: ما تلاش‌های منطقه‌ای برای حل مشکلات افغانستان را مفید می‌دانیم.

وی افزود: فارغ از تحولات مربوط به نشست‌ها ما یک اصل اساسی داریم و آن این است که ما به دنبال کمک به تثبیت ثبات و آرامش و امنیت در افغانستان و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی توأم با آرامش مردم افغانستان هستیم.

کنعانی با بیان اینکه امنیت افغانستان را امنیت ایران تلقی می‌کنیم، اظهار داشت: بی ثباتی در افغانستان محدود به مرز‌ها و جغرافیای این کشور نخواهد شد. به مفید بودن تلاش‌ها و سازوکار‌های منطقه‌ای برای کمک به تحکیم صلح و ثبات در افغانستان معتقد هستیم تا اینکه دولتی در آنجا مستقر شود که نماینده همه ملت افغانستان باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: تمامی تحرکات و تلاش‌های دیپلماتیک ایران در طول دو سال و اندی گذشته در همین چارچوب تعریف شده است. اگر با مقامات دولت سرپرست افغانستان گفتگو و مذاکره می‌کنیم، نظرات خود را در این جلسات بیان می‌کنیم. ما به دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از سازوکار‌های سیاسی این کشور نیستیم. به ملت افغانستان متعهدیم و همه باید کمک کنند به شکل گیری دولتی که برگرفته از همه اقشار مردم افغانستان باشد.

نشست مسکو با میزبانی سرگئی میرونوف، رئیس حزب روسیه عادل، روز پنجشنبه ۲ آذر با حضور جریان‌های مختلف سیاسی افغانستان برگزار شد.

در این نشست احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، محمود صیقل نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل، فضل احمد معنوی وزیر پیشین عدلیه، ظاهر اغبر سفیر کنونی افغانستان در تاجیکستان و برخی دیگر از سیاسیون این کشور حضور داشتند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->