نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌ نام سیزدهمین دوره طرح ملی «شباب‌الرضا(ع)» از اواخر دی

  • کد خبر: ۲۰۳۶۵۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
آغاز ثبت‌ نام سیزدهمین دوره طرح ملی «شباب‌الرضا(ع)» از اواخر دی
دبیر طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» گفت: ثبت‌نام سیزدهمین دوره طرح ملی «شباب الرضا (ع)» در سراسر کشور از اواخر دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز حسین مقدم‌کیا با اشاره به سابقه اجرای طرح ملی «شباب الرضا (ع)» گفت: این طرح از سال ۱۳۹۱ با هدف کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی نوجوان در مشهد توسط مؤسسه صراط برنامه‌ریزی شد و با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در کشور فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر بعد از ۱۳ سال، این طرح آموزشی به صورت یک طرح ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال مخاطب این طرح هستند و به مدت ۶ سال در دوره‌های دو ساله در سه سبک منشاوی، مصطفی اسماعیل و عبدالباسط، استعدادیابی شده و در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن و تلاوت آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و بعد از کسب آموزش‌ها در این طرح رشد کرده و به رده‌های بالاتر دست می‌یابند. تاکنون بیش از هزاران نفر از این طرح فارغ‌التحصیل شده‌اند که از آن‌ها به عنوان قاری، حافظ و مربی قرآنی یاد می‌کنیم. البته تلاوت‌های این طرح در سه سطح برگزار می‌شود که اولین سطح آن برگزاری طرح در مساجد، مدارس و محلات است. هم چنین این طرح در سطح استانی، کشوری و بین المللی نیز برگزار می‌شود که در تمامی این سطوح خروجی‌های افتخارآفرینی داشته‌ایم. هزاران نفر به این طرح ورود پیدا کرده‌اند که در حال حاضر به عنوان حافظ، قاری و مربی قرآنی از آن‌ها نام می‌بریم.

مقدم‌کیا با اشاره به برگزاری اولین دوره «تربیت مربی» ویژه فارغ التحصیلان شباب الرضا بیان کرد: برای به‌کارگیری حداکثری استعداد و ظرفیت قرآن‌آموزان فارغ‌التحصیل در طرح شباب الرضا (ع)، در ۲۰ بهمن‌ماه سال‌جاری در جزیره کیش، اولین دوره تربیت معلم برگزار می‌شود. طی این دوره، ۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان طرح ملی «تلاوت شباب الرضا (ع)» از استان‌های مختلف کشور دعوت شده است که بعد از حضور در این دوره، به عنوان استاد و قاری در مؤسسات مختلف، مشغول به کار می‌شوند.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) تصریح کرد: در کنار طرح‌های تلاوت، رقابت‌هایی برای قرآن‌آموزان تحت عنوان «شوق تلاوت» طراحی شده است که در این طرح، استعداد‌های قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و از آموزش‌های یکسانی بهره‌مند می‌شوند. در قالب این مسابقات، قرآن‌آموزان از شهر‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که برگزیدگان نهایی بعد از رقابت، برای کسب جایزه و رشد بیشتر هرساله به جزیره کیش، عتبات عالیات و... اعزام می‌شوند. همچنین این نخبگان برای تشویق و کسب تجربه اجرا در محافل، به سفر‌های خارجی به ویژه کشور‌های پاکستان، عراق، سوریه و لبنان اعزام می‌شوند.

دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال می‌توانند با مراجعه به سایت www.melitelavat.ir در این طرح ثبت‌نام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->