دستگیری ۱۴ سر شبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد
سرخط خبرها

سازمان غذا و دارو خواستار تفکیک ردیف بودجه‌ای دارو در کشور شد

  • کد خبر: ۲۰۵۳۷۹
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
سازمان غذا و دارو خواستار تفکیک ردیف بودجه‌ای دارو در کشور شد
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو چالش اصلی دارو در کشور را «نقدینگی» خواند و ضمن تاکید بر لزوم اصلاح آن، تفکیک حساب دارو از سایر حساب‌ها را خواستار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر پیکانپور در نشست خبری دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: کلیت بستر باید برای تمام شرکت‌های فعال در حوزه تولید و تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد واکاوی قرار گیرد و نه تنها برای دانش بنیان‌ها.

به گفته وی، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نفوذ جمهوری اسلامی را در شرکت‌های منطقه افزایش دهند و باید حمایت مناسبی از آنها صورت گیرد.

وی افزود: برخی موارد به صورت سلبی مانع فعالیت شرکت‌های تولید کننده اعم از دانش بنیان و غیره می‌شود. اقدامات حمایتی اداره کل دارو مصداقا مشخص است. یک بخشی از مشکلات دارو فراسازمانی است و دستگاه‌های دیگر و مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها نیز باید حمایت کنند و کارهای آنها تاثیر جدی بر برون‌داد حوزه دارو دارد. نمی‌توان صرفا خروجی را نقد کرد بدون اینکه به سلسله مراتب پیشین نگاه کرد.

پیکانپور با اشاره به اینکه با مدیریت اقتضایی روبرو هستیم، تصریح کرد: اگر قرار است که حوزه دارو بتواند حیات خود را ادامه دهد و رشد کند، لازم است بیش از هرچیزی چرخه نقدینگی این صنعت واکاوی و اصلاح شود. علی‌رغم درخواست ۱۰۵ همتی بودجه دارویاری اما ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب ما در سال جاری در خصوص دارویار بود و این درحالیست که امروز ما مورد نقد مجلس شدیم که چرا مطالبات صنعت دارو پرداخت نشده است. دقیقا ۶۹ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت‌های پخش از داروخانه‌ها است.

وی تاکید کرد: چالش اصلی دارو در کشور امروز مسئله نقدینگی است. برای اینکه شرکت‌ها بتوانند ارزش افزوده خلق کنند و کار را پیش ببرند باید چرخه نقدینگی اصلاح شود. چرا بندی در مجلس مطرح می‌شود و وقتی صحبت از این می‌شود که حساب دارو از سایر حساب ها تفکیک شود و به اذعان یکی از نمایندگان جمله انتهایی یک بند که می‌گوید «تصرف در اموال دارو، تصرف در اموال دولتی است» حذف می‌شود؟ مصوبه‌ای که بدون این بند به قانون برنامه بودجه برود یک شیر بی‌یال و کوپال است، چگونه میخواهد مطالبات دارو را ارائه دهد؟

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: چرا در بعضی استان‌ها که این موضوع را رعایت می‌کنند، کمبود دارو در کمترین حد ممکن است؟ اما در حوزه‌هایی که این رعایت نمی‌شود و پول دارو ممکن است در ردیف‌های دیگری هزینه شود، این کمبود افزایش می‌یابد؟ این موضوع باید شفاف شود. شفافیت اولین اصل این حوزه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->