برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

آستان رضا (ع)، مهیای جشن‌های میلاد ابن‌الرضا (ع)

  • کد خبر: ۲۰۷۳۸۸
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
آستان رضا (ع)، مهیای جشن‌های میلاد ابن‌الرضا (ع)
حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد امام جواد (ع) حال و هوای متفاوتی دارد؛ چنان‌که گل‌ها و ریسه‌های رنگی در گوشه و کنار این خطه بهشتی فرارسیدن این عید خجسته را نوید می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت گرامیداشت میلاد دردانه، ولی نعمتمان، خادمانش به رسم هر ساله دست به دست هم داده‌اند تا بار دیگر جای جای صحن و سرای حضرت دوست را آماده میزبانی از خیل پرشور ارادتمندان شمس الشموس (ع) و برگزاری جشن‌های این عید مبارک کنند.
در این راستا صبح امروز طی آیینی گل‌های فوق ضریح مطهر رضوی توسط خادمین حرم امام رضا (ع) تعویض شد.
همچنین به مناسبت این عید بزرگ کتیبه‌های بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های مرکزی و کتیبه‌های دیواری عید مبارک در گوشه و کنار صحن‌های نصب شده است تا حال و هوای عیدانه آستان جانان را دوچندان کند.
در این میان، ریسه‌های دلبرانه نور در این ایام فرخنده، شب‌ها در آسمان صحن‌ها خودنمایی خواهد کرد و زیبایی معماری صحن‌ها را در نظر زائرین و مجاورین چند برابر می‌کند.


خادمان مخلص این آستان مقدس علاوه‌بر گل‌آرایی، کتیبه‌آرایی و نورآرایی این حریم قدسی، با تنظیف و غبارروبی گسترده در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) و همچنین پیش‌بینی‌های لازم در حوزه تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائرین همچون لیوان یک‌بار مصرف، صابون مایع و...، آماده میزبانی از شمار گسترده دلدادگانی می‌شوند که از راه‌های دور و نزدیک در ماه رجب خود را به بارگاه خورشید فروزان خراسان می‌رسانند.
در این راستا، چایخانه‌های دائمی حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان نیز با همکاری موکب‌های خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و سایر اقلام متبرک پذیرای این مهمانان مشتاق زیارت هستند. همچنین جمعی از زائرین مهمان سفره پربرکت مهمانسرای حضرت رضا (ع) خواهند شد.
سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر رضوی؛ از بخش‌های فرش، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی تا دفاتر شبانه‌روزی امانات، پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ تمهیدات لازم آماده ارائه خدمات به زائرین و مجاورین در ایام این اعیاد مبارک خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->